گورهای دسته جمعی

حافظان صلح سازمان ملل متحد در کشور مالی از کشف گورهای دسته جمعی در منطقه ای در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، هیأت حافظان صلح سازمان ملل متحد در منطقه ای در شمال کشور مالی- که شاهد نزاع و کشمکش میان گروههای متخاصم است، گورهای دسته جمعی کشف کردند.

گفتنی است که تشدید نزاع و درگیریها میان گروههایی موسوم به «طَوارِق» طی هفته های اخیر در شمال کشور مالی، با خطر برهم خوردن توافق صلح ۲۰۱۵ همراه است.

مأموران حفظ صلح سازمان ملل پیرامون موارد نقض حقوق بشر به ویژه در روستایی موسوم به «آنفیس»- در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کیدال- تحقیق می کنند.

این مأموران حفظ صلح ۳۴ مورد نقض حقوق بشر را در این منطقه تأیید کرده اند؛ از جمله «ناپدید شدن اجباری» خردسالان. این هیأت همچنین می گوید که ممکن است از این خردسالان در درگیریهای اخیر استفاده شده باشد.

گفتنی است که شورش طوارق در سال ۲۰۱۲ سبب تشکیل یک خلاء قدرت در شمال کشور مالی شد؛ منطقه ای که پیشتر یک مکان محبوب برای گردشگران ماجراجو بود، اما اکنون به یک سکوی پرتاب برای حملات افراط گرایان در سراسر صحرای آفریقا و منطقه ساحل تبدیل شده است.

در همین راستا، فرانسه- استعمارگر پیشین این کشور آفریقایی- یک سال بعد (۲۰۱۳) برای عقب راندن افراط گرایان از این منطقه دست به مداخله زد؛ و تاکنون برای برقراری ثبات در این کشور تلاش فراوانی کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس