کد خبر 758590
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
نتانیاهو

مسئول دفتر سابق نتانیاهو برای ارائه شهادت درباره «اقدامات مشکوک» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فساد مالی او به دادستان کل و دستگاه قضایی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز جمعه اعلام کرد پلیس و دادستان عمومی رژیم صهیونیستی با «آری هارو» مسئول دفتر سابق نتانیاهو برای ارائه شهادت در مورد پرونده فساد نتانیاهو به توافق رسیده‌اند. هاآرتص نوشته: «هارو» برای ارائه شهادت و همه آنچه که درباره اقدامات مشکوک نتانیاهو می‌داند به دادستان کل و دستگاه قضایی اعلام آمادگی کرده است. این مسئله از آن جهت مهم است که وی کسی است که از تمام اسرار نتانیاهو آگاهی دارد. «هارو» از دو هفته تا یک ماه در مرکز پلیس تحت بازداشت است تا تمام اطلاعات را در اختیار آنها بگذارد.

«هارو» این اطلاعات را در ازای کاهش مجازات از زندان به جریمه نقدی پذیرفته است.


روزنامه هآرتص در ادامه به نقل از «منابع مطلع در پلیس» اعلام کرده: «نتانیاهو بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در تحقیقات به دست داشتن در فساد، فریب، رشوه و خیانت در امانت مظنون است و این موارد طی نامه‌ای توسط پلیس به دادگاه ارائه شده است.» طبق یکی از پرونده‌ها، نتانیاهو طی سال‌های طولانی از دوستان متمول بازرگان خود از جمله یک میلیاردر استرالیایی و تهیه‌کننده هالیوودی هدایای زیادی دریافت کرده است.

در پرونده‌ای دیگر نتانیاهو با ناشر روزنامه پرفروش یدیعوت آحارونوت قرارهای سری گذاشته که بر اساس آن این ناشر متعهد شده در نشریات خود تصویر مثبتی از اقدامات نخست‌وزیر نشان دهد و در عوض نتانیاهو قول داده که فعالیت روزنامه «هایوم»، رقیب اصلی آن را محدود کند.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده: «انتظار می‌رود هارو اطلاعات مهمی به پلیس ارائه کند. همچنین انتظار می‌رود پلیس از طریق هارو به اطلاعات بیشتری از جمله قضیه مربوط به قرارداد زیردریایی‌ها دست یابد.»


«هارو» می‌گوید گفت‌وگوهای نتانیاهو در‌باره مسائل فساد مالی را ضبط کرده و پس از آن تلفن همراه نتانیاهو که گفت‌وگوها در آن ضبط شده را به وی تحویل داده است. اما هنگامی که پلیس برای دستگیری هارو در موضوعی دیگر اقدام می‌کند این فایل‌ها را از دفتر وی کشف می‌کند.

منابع صهیونیستی معتقدند شهادت وی مسیر نتانیاهو تا زندان را کوتاهتر خواهد کرد. هارو متولد آمریکاست و از یهودیان مهاجر اسرائیل است که از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ برای نتانیاهو کار می‎کرده است.دادگاه رژیم صهیونیستی از ارائه جزئیات این پرونده خودداری کرده و پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید ممانعت از انتشار جزئیات تحقیق و بازجویی از نتانیاهو، به خاطر قوت گرفتن دست داشتن او در پرونده فساد و کلاهبرداری است.

این در حالی است که به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو، حزب اپوزیسیون «اردوگاه صهیونیستی» خواهان انحلال فوری دولت و شخص نخست وزیر و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس