کد خبر 756411
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
1396050908550858911528904.jpg

معاون حزب کانگرس هند با اشاره به نحوه اجرای عدالت در پاکستان خواستار برخورد با «مودی» نخست‌وزیر هند و دیگر افرادی که نامشان در لیست پرونده‌های فساد اقتصادی پاناما هستند، شد.

 به گزارش مشرق به نقل از اکسپرس نیوز، راهول گاندی نایب‌رئیس حزب کانگرس هند گفت: نواز شریف را که اسناد پرونده فساد اقتصادی «پانامالیکس» غرق خود کرد، هند چه زمانی می‌خواهد پرونده پاناما را باز کند و به جرم افرادی چون نارندرا مودی نخست‌وزیر هند رسیدگی کند؟

راهول گاندهی در یک سخنرانی تصریح کرد: دولت مودی هیچ علاقه ای به پرداختن و بررسی مجرمان پرونده پاناما ندارد و  فقط در حال دزدی و چپاول کردن مال مردم است.

نایب‌رئیس حزب کانگرس اضافه کرد: مردم هند باید بدانند نام افراد مهم و وابسته به حزب حاکم از مودی «نخست‌وزیر» گرفته تا «رامن سنگ» سروزیر ایالت چهتیس‌گر، در فهرست افرادی که فساد کلان اقتصادی دارند قرار دارد، ولی هیچ اقدامی از سوی دستگاه قضایی هند صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه انتقادات خود به حزب حاکم بیان کرد: نخست‌وزیر هند هر کجا قدم می‌گذارد جنگ و خون‌ریزی به راه می‌افتد از کشمیر گرفته تا بنگال و هریانه، همگی شاهد ظلم فراوان نخست‌وزیر هند هستند، و هیچ کدام از سیاستمداران حزب حاکم این جنایات را حتی محکوم هم نمی‌کنند.

پس از پیگیری‌های مداوم عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، عاقبت دادگاه عالی این کشور نواز شریف را مقصر دانسته و او را به صورت مادام‌العمر رد صلاحیت کرد.

پس از این اتفاق حزب حاکم به اتفاق آرا نواز شریف را از سمت خود برکنار کرده و پس از مشخص کردن «خاقان عباسی» به عنوان نخست‌وزیر موقت و چند روزه، «شهباز شریف» را برای رای‌گیری تصدی پست حساس نخست وزیری در مدت کم باقی‌مانده تا انتخابات سال ۲۰۱۸به پارلمان معرفی خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • PL ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    2 0
    راست گفته. چاندارا مودی خون آشام همان کسی است که پرونده کشتار مسلمانان گجرات در زمان سروزیری او هنوز باز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس