کلسیم

محققان سوئدی در تازه‌ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که افزایش غیر معمول سطح کلسیم در خون می‌تواند منجر به بروز حمله قلبی شود.

به گزارش مشرق، محققان سوئدی در تازه‌ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که افزایش غیر معمول سطح کلسیم در خون می‌تواند منجر به بروز حمله قلبی شود. 

یک مطالعه جدید انجام شده توسط دکتر سوزانا و همکارانش در مؤسسه "Karolinska" در استکهلم سوئد ثابت می‌کند که سطح کلسیم بالاتر به عنوان یک عامل در بروز حمله قلبی نقش دارد. 

بر همین اساس، کارشناسان اظهار داشتند کسانی که به طور ژنتیکی سطح کلیسم خون‌شان بالاست، بیش از دیگران در معرض حمله قلبی و بیماری عروق کرونری هستند.

بیماری عروق کرونری که اغلب به حمله قلبی منجر می‌شود اصلی‌ترین علت مرگ در سطح جهان است؛ استعمال سیگار، بالا بودن سطح کلسترول، دیابت و مصرف مواد الکلی فاکتورهای اصلی بیماری قلبی هستند که تاکنون شناخته شده‌اند.

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حدود 735،000 نفر در سال در ایالات متحده آمریکا در معرض حمله قلبی هستند.

محققان با بررسی داده‌های مربوط به بیش از 184 هزار نفر، 6 متغیر ژنتیکی مرتبط با سطح کلسیم را بررسی کردند. 

در این بررسی متخصصان سوئدی به مطالعه روی نقش کلسیم در بروز بیماری قلبی، لختگی خون، تنظیم فشار خون و انقباض عضلانی پرداخته‌اند.

یافته‌های محققان سوئدی در شماره جاری مجله آمریکایی  "JAMA" منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس