کد خبر 755163
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
رضا سراج

آمریکایی‌ها قصد دارند در ارایه مجدد برجام، حق غنی‌سازی ایران در برجام را لغو و موضوعات جدیدی همچون موشک‌های بالستیک عدم حمایت از محور مقاومت، نقض حقوق بشر در ایران و...را به متن جدید برجام اضافه کنند.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسایل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نیویورک تایمز با فاش نمودن این خبر که «آمریکا به متحدانش گفت آماده مذاکره مجدد برای برجام باشند» از تصویب تحریم‌های جامع علیه ایران رمزگشایی کرد.

تحریم‌های جامع، حلقه اول از زنجیره‌ «تحریم، فشار و مذاکره» است. آمریکا درصدد است با تحریم‌های جدید و نقض برجام، این معاهده را به لبه پرتگاه فروپاشی ببرد تا از این طریق، ادراک متحدان خود را برای اجماع و فشار به ایران تنظیم نماید.

در این ارتباط مجله فارین افرز نوشته بود : «با توجه به جنبه‌های نگران کننده‌ای که در برجام وجود دارد، رئیس جمهور آمریکا باید آن را اصلاح کند...بسیج نمودن تعداد زیادی از کشورها برای حمایت از تغییرات در برجام، این مساله را ممکن خواهد ساخت.»

آمریکایی‌ها قصد دارند در ارایه مجدد برجام، امکان حق غنی‌سازی ایران در برجام را لغو و موضوعات جدیدی همچون؛ موشک‌های بالستیک، عدم حمایت از محور مقاومت، نقض حقوق بشر در ایران و...را به متن جدید برجام منتقل نمایند.

مقامات واشنگتن، به موازات تلاش جهت اجماع متحدان و انتقال فشار به تهران برای پذیرش مذاکره مجدد، بر روی اشتباه محاسباتی مجدد در درون ایران و استقبال از طرح مذاکره دوباره نیز حساب باز کرده‌اند.

در حقیقت مبنای تصویب تحریم‌های جامع علیه ایران و فعال سازی زنجیره‌ «تحریم، فشار و مذاکره» بر اساس ارزیابی راهبردی از وابستگی دولت روحانی به برجام و عدم واکنش به نقض مکرر آن است.

بنابراین باید مطالبه پاسخ متقابل به نقض برجام را با جدیت پی‌گیری نمود. بی‌عملی ممکن است غربگرایان را وارد زنجیره مورد نظر آمریکا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    0 0
    از نظر غرب ايران خوب ايران مرده و متلاشي است معني اين همه تحريم همينه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس