عملیات عرسال

سرکرده جبهه النصره با شکست فضاحت بار در میدان نبرد خواستار خروج از منطقه و انتقال به استان ادلب است.

سرویس جهان مشرق - پس از نزدیک به یک هفته از شروع عملیات در مرزهای مشترک لبنان و سوریه در نهایت عناصر تروریستی جبهه النصره شکست را در مقابل نیروهای مقاومت حزب الله لبنان پذیرفتند و در مذاکرات هم به شروط  جبهه مقاومت تن دادند.

عناصر تروریستی در حالی خواسته های حزب الله را در مذاکرات غیر مستقیم پذیرفتند که در میدان نبرد بیش از ۹۰درصد مناطق تحت اشغال خود را در قلمون غربی سوریه و جرود عرسال لبنان از دست دادند و در دو منطقه « وادی الحمید و الملاهی» محاصره شدند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات برقرای توافق در جرود عرسال اشاره کرد و گفت: ابو مالک التلی، سرکرده جبهه النصره با شکست فضاحت بار در میدان نبرد حالا خواستار خروج از منطقه و انتقال به استان ادلب است.

این منبع میدانی با بیان این که از ساعت ۶ صبح به وقت محلی آتش بس در منطقه برقرار شده، افزود: تروریست ها ساعت ۴ بامداد امروز از طریق واسطه های خود پیام دادند که تسلیم خواهند شد.

وی گفت: مدت زمان برقرای آتش بس در جرود عرسال لبنان ۳ روز است و تروریست ها باید در این مدت به همراه خانواده هایشان از منطقه خارج شوند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: تعداد تروریست ها ۱۸۵ نفر است و آنان حق حمل هیچ گونه ای سلاحی را در زمان انتقال به استان ادلب ندارند و باید تمامی تجهیزات نظامی خود را به نیروهای مقاومت حزب الله تحویل دهند.

این منبع میدانی گفت: گروه تروریستی جبهه النصره همچنین پذیرفته پیکرهای شهدای جبهه مقاومت را هم تحویل دهد و ۴ تن از اسرای حزب الله را آزاد کند.

وی افزود: « محمد یاسین، حسن طه و محمد شعیب» سه اسیر نیروهای مقاومت هستند که تا ساعاتی دیگر از چنگال عناصر تروریستی آزاد می شوند.

این سه نیروهای مقاومت حزب الله در جریان درگیری ها در حلب سوریه به اسارت عناصر تروریستی جبه النصره درآمدند.یک تن دیگر از نیروهای مقاومت حزب الله هم که در جریان درگیری های جرود عرسال اسیر شد در جریان توافق به آغوش نیروهای مقاومت حزب الله باز خواهد گشت.

یک فرمانده میدانی دیگر هم در مناطق مرزی لبنان و سوریه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تاکنون دو مسیر برای انتقال تروریست ها در نظر گرفته شده که مسیر نخست انتقال از جرود عرسال به سمت جرود فلیطه در خاک سوریه و سپس ادامه مسسر از جاده بین الملی حمص - حماه و در نهایت ادلب است.

این منبع مطلع به مسیر دوم انتقال تروریست ها هم اشاره کرد و افزود: تروریست ها می توانند از غرب جرود عرسال و منطقه البقاع شمالی به منطقه « قاع» منتقل شوند و با ورود به خاک سوریه از طریق شهر القصیر به سمت استان های حمص، حماه و در نهایت ادلب حرکت کنند.

به گزارش مشرق، مجموع مساحت تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره در مرزهای غربی استان دمشق و جرود عرسال لبنان ۱۰۰ کیلومتر مربع است که تاکنون ۹۳ کیلومتر مربع به طور کامل پاکسازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    25 33
    اگه ۹۰ درصد در اختیار دارند دیگه چه مذاکره‌ای? همون رو هم می گرفتن!
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      30 4
      این جوونا آماده ی شهادت هستن نه خودکشی ... وقتی میشه کار بهتری کرد چرا انجام نشه؟
    • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      21 4
      مذاکره برای این بود که قسمت کوچکی از میدان نبرد با مناطق مسکونی نزدیک است. برای در امان ماندن مردم از درگیری ها لازم بود مذاکره شود تا خون بیگناهی ریخته نشود
    • مرتضی IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      11 2
      دوست عزیز داره میگه ۹۰ درصد عرسال نه همه‌ی اون سیاهی که روی نقشه هست! عرسال میشه همون جایی که کادر آبی دورشه و آزاد شده
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      3 1
      اگر فشارهای آمریکایی ها نبود که تکلیف تروریست ها مدت ها قبل مشخص شده بود. توی همین هفته نخست وزیر لبنان علیه حزب الله در کاخ سفید موضع گرفته بود.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    18 7
    فقط مذاکره آمریکا با تروریستها بده
  • رضا IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    11 24
    درس مذاکره دقیقا به کی داد؟؟؟ابومالک التلی با اونهمه جنایت راحت داره میره ادلب....شک نکنین بعدا در ادلب فرمانده بزرگی میشه و باز اذیت میکنه...باز بچه ها مقاومت رو سلاخی میکنه...اگه اینهنه شهید دادیم ونود درصد در پاکسازی کردیم دلیلی نداره بخایم اصن مذاکره کنیم؟؟؟اخرش به خاطر انسانیت و خانواده هایشون اجازه بدین بدون ابومالک خارج بشن....نشدنم خونشون پایه خودشون.....ابومالک برسه ادلب شکست خوردیم....این نامرد فرمانده میدانی نیست...یه سرکرده اصلی هست...تا روزی وه زنده باشه باعث فتنه ست....نزارین بره
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      9 7
      درس به عزیزان برجامی که فکر میکنن میشه با گرگ هم مذاکره کرد!! مطمئن باشین در میدان کار به این آسانی نیست وگرنه از این استراتژی ها زیبا زیاد میشه طرح کرد
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      0 1
      شاید که یار غار سفیان ی باشد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    13 5
    حزب‌الله بهترین روش را انتخاب کرده، وقتی میتونه با مذاکره سرزمین آزاد کنه، چرا تلفات و هزینه بده.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      3 5
      البته محض تذکر بگم که حزب الله هیچ چیزشو بتن نکرد
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      3 3
      البته فشارهای محور عربی - غربی هم بی تأثیر نبود. خط قرمز حزب الله مردم بی گناه و غیرنظامی لبنان هستند.
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    17 2
    حزب الله علاوه بر اینکه اسرایش را آزاد کرد که دستاورد بسیار بزرگیست در میدان عمل واضح نشان داد که بخوایم نظامی وارد شویم استخوان هایتان را خرد خواهیم کرد اما اهل مذاکره هم هستیم و خوب مذاکره یعنی انتقال حرامزاده ها به ادلب بدون دادن شهید و هزینه و البته علم اینکه حرامزاده ها از کشورهای مختلف با منافع و دیدگاه مختلف هدایت می شن در ادلب کنار هم بمانند با هم درگیر خواهند شد با متمرکز شدن ، جنگنده ها و توپخانه بیشتر به درک خواهند فرستاد امنیت خطوط پشتیبانی مقاومت حفظ می شود و نیروها یکپارچه شده بیشتر می توانند به خطوط مقدم اضافه شوند اهرم های فشار علیه دمشق مثل آب و ... هم گرفته خواهد شد ، دقیقا مقاومت نشان می دهد که کاملا مسلط بر ماجراست . چقدر خوب می شود که مقاومت مسئله بیت جن ، دوما و غوطه شرقی و یرموک و حجرالاسود را هم حل کند .
    • علی IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      1 4
      خب چرا اونا اول مذاکره نکردن با ما؟؟الان که اینهمه شعید دادیم و نود درصد رو گرفتیم و راهی جز مرگ ندارن مذاکره رو قبول کردن؟؟؟؟فقط میخان ابومالک التلی رو بکشن تو بغل خودشون تو ادلب....این اقا یه شخصیتی مثل ابوبکر البغدادی و ایومحمدجولانی مهمه...الانم زن ابوبکر بغدادی رو در عقد داره....ضمنا ادلب دسته گروههای مختلف نیست...همه با جبهه النصره بیعت کردن و ادلب کلا در اختیار این جبهه النصره ست....تنها گروهی که اینکار رو نکرد احرارالشام بود که اونم زدن از ادلب بیرون کردن...الان ادلب دسته حبهه النصره و تروریستهای خارجیش هست...به فرمانده کم داشتن که ابومالک التلی رو ما دودستی براشون فرستادیم....به خدا خود ابومالک اگه میخاست بره ادلب محال بود بتونه از عرسال لبنان برسه به ادلب....
  • US ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 1
    ایول
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 6
    ایرانی و مذاکره!! زرشک
  • CN ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    4 2
    اینجا که همه چیز دست خودمان است و روسیه هم کاره ای نیست چرا این انتقال به ادلب با آزاد کردن شیعیان دو شهر شیعه نشین مشروط نمی شود؟
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 1
    حزب الله بعد اينكه دست برتر خودش رو نشون داد مذاكره كرد
  • حق IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    4 1
    درود برجوانان غیرتمند حزب الله درسراسر جهان خصوصاً لبنان. سلام برسیدحسن دلاور مرد تاریخ.
  • امیر حسین IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 2
    من نمیدونم چرا نیروهای مقاومت و نیروهای سوری هروقت دشمناشورو محاصره میکنن میرن باهاشون مذاکره میکنن و میفرستندشون بیرون خواب همشونو بکشید تا بعدا دوباره دردسر نشن
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    5 2
    حزب الله پیروز است آمریکا نابود است!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    5 3
    مذاکره با ۱۸۵نفرتروریست کلع پوک که فقط کلاش دستشونه را با مذاکره با امریکاواروپا با هزاران هواپیماوبمب اتم وناوهواپیمابروارتش وکروفرشان را باهم مقایسه میکنید!!!! عجبا
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 1
    خوبه تو میدون جنگ باشی تا بتونی تصمیم بهتر را با همه جوانب بگیری.
  • FR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    4 2
    سلام بر رزمندگان اسلام .ماشالله حزب الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس