شمشیربازی

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص اینکه «چرا برخلاف انتظارات، هیچ یک از نمایندگان کشورمان موفق به کسب مدال انفرادی مسابقات قهرمانی جهان نشدند؟»، توضیح داد.

به گزارش مشرق، فضل‌الله باقرزاده با تأکید بر اینکه عملکرد شمشیربازان ایران در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی جهان برای فدراسیون قابل قبول بود، یادآور شد: علی پاکدامن در این رقابت‌ها بی‌نظیر بود. وی تا جمع هشت شمشیرباز برتر دنیا پیش رفت و در یک قدمی مدال از کسب آن بازماند. پاکدامن آخرین دیدار خود را در شرایط خاصی برگزار کرد که روی عملکردش و شکست او تأثیر مستقیم داشت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه دیداری که همزمان با رقابت پاکدامن مقابل حریف فرانسوی و میان دو شمشیرباز مجارستان و اسرائیل در حال برگزاری بود، عملکرد علی را تحت‌الشعاع قرار داده بود، ادامه داد: اگر علی در این بازی برنده می‌شد و از طرفی در دیدار همزمان هم نماینده اسرائیل صاحب برتری می‌شد، این دو در مرحله نیمه‌نهایی به هم برمی‌خوردند و همین موضوع استرس علی پاکدامن را موجب شده بود.

باقرزاده تأکید کرد: در هر صورت عملکرد پاکدامن در مسابقات قهرمانی جهان فوق‌العاده بود. وی مزد عملکرد خوبش و زحماتی را کشید با صعود به جایگاه پانزدهم رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در جمع  ۱۶ بازیکن برتر دنیا گرفت، به این واسطه علی از این پس در مسابقات مختلف از حضور در دیدارهای مقدماتی معاف خواهد شد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین در مورد مجتبی عابدینی که در جدول ۳۲ نفره مسابقات متحمل شکست و حذف از جدول بازی‌ها شد، گفت: از نظر ما مجتبی همچنان مجتبی است، شمشیرباز بی‌بدیل در ایران و جهان که هیچ نتیجه‌ای نمی‌تواند از شایستگی‌های او کم کند. باید منتظر باشید و شاهکار مجتبی عابدینی را در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا و ۲۰۲۰ توکیو ببینید.

وی در پاسخ به این پرسش که «بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، مجتبی عابدینی در مسابقات قهرمانی جهان هم نتوانست طبق انتظارات پیش برود و حتی برای سومین ماه متوالی در رنکینگ جهانی متحمل سقوط شد، این موضوع باعث نگرانی در مورد وضعیت وی شده است؟ به نظر شما چنین نیست؟»، تصریح کرد: این موضوع را قبول ندارم، از نظر من نتایج به دست آمده توسط عابدینی خیلی ناخوشایند و نگران‌کننده نیست؛ به هر حال باید بپذیریم عرصه‌ای که در آن حضور داریم، ورزش است و در ورزش قهرمانی هم هیچ نتیجه‌ای تضمینی نیست. فدراسیون هیچ نگرانی در رابطه با مجتبی ندارد. در همین مسابقات آلمان، ژیلاگی مجارستانی، قهرمان المپیک حذف شد. نفر سوم المپیک که یک چینی بود نیز حذف شد. مجتبی هم یکی از شمشیربازانی بود که از دور مسابقات کنار رفت؛ این دلیلی بر ضعیف شدن وی نیست. باید عملکرد وی را در مسابقات پیش‌رو ببینید. قطعاً عابدینی به روزهای اوج بازخواهد گشت.

باقرزاده با اشاره به اینکه در پایان مسابقات قهرمانی جهان در بخش انفرادی اسلحه سابر، محمد رهبری جایگاه سی‌ام خود در رنکینگ جهانی را حفظ کرد و محمد فتوحی هم با یک پله ارتقا به رده ۴۲ رسید، گفت: درواقع چهار شمشیرباز ما در جمع ۴۰ شمشیرباز برتر دنیا هستند و این به نوبه خود بی‌نظیر است. ما خود را با کشتی که شرایط خاص دارد، مقایسه نمی‌کنیم اما در قیاس با رشته‌ای مانند تنیس و بدمینتون که هم‌سطح شمشیربازی هستند، موقعیتمان در اسلحه سابر بی‌نظیر است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا برای کسب مدال در بخش تیمی اسلحه سابر مسابقات قهرمانی جهان امیدی است؟»، خاطرنشان کرد: امروز اولین دیدار خود را با عربستان برگزار می‌کنیم که فکر نمی‌کنم برای ما مشکل‌ساز باشد. بعد از آن هم احتمالاً باید با مجارستان روبرو شویم که بازیکنان بزرگی همچون ژیلاگی را دارد، اما ما هم پاکدامن و عابدینی را داریم. امید زیادی داریم در بخش تیمی نتایج خوبی کسب کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پایان گفتگو تأکید کرد: تمام برنامه‌های ما برای حضور موفق در ۲۰۲۰ توکیو است. ویژگی دوره آتی بازی‌های المپیک این است که رقابت‌ها در بخش تیمی هم برگزار می‌شود. در حال حاضر کره جنوبی جزو چهار تیم برتر جهان است و ایران در رده پنجم قرار دارد. قاعدتاً چهار تیم اول جهان سهمیه المپیک را خواهند گرفت و ما هم می‌توانیم به عنوان نماینده قاره در این رویداد حضور داشته باشیم. امید زیادی به نتیجه‌گیری از المپیک توکیو داریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس