نقشه دیرالزور و رقه.jpg

در جدیدترین پیشروی ها، نیروهای متحد توانستند با حملات گسترده علیه عناصر تروریستی داعش، شهرک راهبردی « الدخیله» را به طور کامل پاکسازی کنند و به کنترل خود درآورند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان رقه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای رسیدن به مرزهای اداری استان دیرالزور از این محور ادامه دارد.

در جدیدترین پیشروی ها، نیروهای متحد توانستند با حملات گسترده علیه عناصر تروریستی داعش، شهرک راهبردی « الدخیله» را به طور کامل پاکسازی کنند و به کنترل خود درآورند. در این درگیری ها حدود ۶۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

این شهرک در ۱۳ کیلومتری مرزهای اداری استان دیرالزور واقع شده است. مسطح بودن حومه این شهرک و نبود ارتفاعات این امکان را برای نیروهای جبهه مقاومت فراهم می کند تا فردا خود را از استان رقه به مرزهای استان دیرالزور برسانند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، عملیات پاکسازی شهرک الدخیله پس ازتثبیت مواضع نیروهای سوری و مقاومت در شهرک و میدان گازی « السبخاوی» صورت گرفت.

با پاکسازی های صورت گرفته در یک هفته گذشته در مجموع نزدیک به ۴۰ درصد استان رقه، پایتخت سابق خودخوانده گروه تروریستی داعش به کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

در حال حاضر فاصله نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه از شهرک « الدخیله» تا شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور به ۷۵ کیلومتر کاهش پیدا کرد.

**برای مشاهده جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ا IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 8
    ایول باید به شرق فرات هم بروند چون نود درصد چاههای نفت سوریه در شرق دیرالزور و حسکه هست باید قبل از همه به انجا بروند,اگر کار داعش را در عقیربات تمام کنن و منطقه را پاک کنند سرعت سقوط باقی مناطق بالا میره و دومینووار سقوط میکنن شهرک حویسیس هم خیلی مهم هست باید ان را هم سریعا بگیرند و با سلاحهای ترموباریک در حما میتونن با سرعت زیاد پاکسازی کنن.اگر عراق بجای منفعلانه عمل کردن و گوش دادن به کسانی که باعث تخریب و نایودی عراق
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      9 2
      استان حسکه به جزء مرکزش در اختیار نیروهای دمکراتیک سوریه است.
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 5
    الله اکبر...
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    باید قبل از آمریکا به رقه رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس