روزهاي گذشته تصاويري از زنان شرکت کننده خارجی درمسابقات تیراندازی قهرمانی زنان آسیا تهران در صدا و سيما بوديم كه به مدد لیبرالیسم فرهنگی به صورت بی حجاب به نمایش درآمدند.

به گزارش مشرق؛ روزهاي گذشته شاهد تصاويري از مسابقات تیراندازی قهرمانی زنان آسیا تهران در صدا و سيما بوديم كه در شرايط عادي هيچ وقت چنين صحنه هايي پخش نمي شود. رسانه ملي به بهانه آنكه پرچم ايران به اهتزاز در خواهد آمد و عزت و افتخار ملي است، زنان شركت كننده را بدون حجاب در تهران به نمايش درآورد. ظاهراً عرصه ورزش محل تاخت و تاز ليبراليسم فرهنگي شده و بي حجابي در شرايط ورزشي مباح است.
 
ورزش حرفه ای، ابزار جنگ نرم
در جنگ نرم همانند جنگ سخت، خط مقدم جبهه به طور عینی برای خودی قابل رویت و ملموس نیست و دشمن در جنگ نرم به جای هجمه مستقیم و تصرف سرزمین، به وسیله شیوه های نوینی، قلب ها و مغزها را تصرف می کند. لذا شناخت حوزه های مختلف جنگ نرم که دشمن به طریق آن می تواند ضربه مهلکی را بر ما وارد سازد امری واجب است. بنابراین باید ابتدا حوزه های مختلف جنگ نرم را شناخت و سپس بر اساس مکتب اول امنیت آسیب محور، سیستم ایمنی را برای مقابله با دشمت تقویت ساخت.
 
امروزه ورزش حرفه ای به عنوان یکی از عرصه های مهم و تاثیرگذار جنگ نرم به شمار می رود. در این فرایند ورزش حرفه ای به مثابه ظرفی است که محتوای آن را فرهنگ غربی به ویژه فرهنگ لیبرالیستی تشکیل می دهد. با ورود ورزش به جامعه هدف فرهنگ خود را نیز در آن گسترش داده و از ظرفیت های داخلی کشور هدف و حوزه فرهنگی آن اقدام به ایجاد اختلال نموده و تا حدی که کشور هدف، خود به عنوان میزبان(دشمن نرم) عمل نموده و بدون آن که مدیریت فرهنگی کشور متوجه آن باشد، آثار آن به تدریج در جامعه نمایان می سازد.
 
ليبراليسم ورزشي
یکی از اصلی ترین مفاهیمی که از طریق ورزش حرفه ای امروزه وارد کشور می شود لیبرالیسم است. ليبراليسم، يك ايدئولوژي مدرن است كه معني دقيق آن"اباحه‌گرايي"است. اين ايدئولوژي، ريشه در امانيسم يا پارادايم اصالت بشر دارد. فرهنگ لیبرالیستی، فرهنگی است مبتنی بر اباحه گری، یعنی جایی که محرمات و مکروهات نهی نشود و مستحبات و واجبات نیز امر نشود و تنها مباح بودن حد وسطی است که وجود دارد. هسته‌ مركزي و جوهره‌ ليبراليسم "لسه‌فر" يعني بگذار هر چه مي‌خواهد انجام دهد. با توجه به اینکه ذات لیبرالیسم و اصالت اباحه ریشه دین یعنی حیاء را نشانه گرفته است، گسترش لیبرالیسم در جامعه اسلامی به حیازدایی می انجامد و بنا بر فرموده امام معصوم(ع) " آن کس که حیاء ندارد، حیات ندارد".

 


متاسفانه روزهاي گذشته در مسابقات تیراندازی قهرمانی زنان آسیا در تهران به کرات شاهد ورزشکاران زن بی حجاب خارجی بودیم که تصویر آنها نیز به طور زنده از شبکه سیما پخش می شد. این مسئله جدای از آن که نوعی بی احترامی و نقض قانون کشورمان از سوی ورزشکاران خارجی تلقی شده و به حیثیت ملی ما لطمه می زند نمایش این هنجارشکنی عمومی به وسیله اقدام نابجای صدا و سیما موجب از میان رفتن قبح این عمل غیر شرعی شده که به حیاء زدایی منتج خواهد گردید که جا دارد با مسئولین برگزار کننده مسابقات که در این زمینه اهمال و بی توجهی نموده اند برخورد کرد.
 
لیبرالیسم ورزشی یعنی اینکه اقدام و عملی که مورد اشکال شرع است و در حکم حرام خدا می باشد، با تغییر حوزه و ورود به عرصه ورزش مباح تلقی می گردد به عبارت دیگر به بهانه ورزش و کسب مدال در عرصه بین الملل ما از اصول مسلم دینی خود دست برمی داریم و در موضعی قرار می گیریم که در زمین خود با قاعد دشمن بازی می کنیم.
 
چگونه است که در مسئله حجاب و عفاف همگان انتظار مقابله گشت ویژه ارشاد با ناهنجاری های جامعه را دارند اما از سوی دیگر رسانه ملی تصاویر زنده ورزشکاران بی حجاب را در کشور اسلامی که حجاب امری ضروری است به نمایش می گذارد. مسئولین فرهنگی کشور این دوگانگی را چگونه پاسخ می دهند؟ البته از مروجین مکتب ایرانی جز این انتظار نمی رود اما این گلایه به صدا و سیما به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی وارد است. انتظار می رود از نهادی که بازوی رهبری در جهت پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری به ویژه در زمینه ترویج حیاء و عفاف محسوب می شود، دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم. بنابراین لازم است حوزه های مختلف جنگ نرم را به طور دقیق شناخت و سپس به تدوین استراتژی های مقابله با آن پرداخت.
 
نگارش: محمود خدائی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 226
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    هر چي ميکشيم از دست آدماي بي‌هويت ملي مذهبي و گاها ناآگاه مي‌کشيم، بايد به طريقي عوامل اين گندکاري‌ها رو توجيه کرد که خودشون و ديگران هم فکر چنين اشتباهي دوباره به ذهنشون خطور نکنه و عرضه داشته باشن جلوي تکرار اينجور مشکلات رو بگيرن.
  • امیرحسین محمدی ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 1
    خداخیرتان بدهد در حالی که خارج از کشور بازیکنان خودمان در ورزشیهای مختلف بابالاو پایین پریدن تمام پستی بلندی های بدنشان را نمایش میدهند این گونه لباس ها در مسابقات تیراندازی خیلی هم بدحجابی نیست
  • خودم ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    شورشو در نیارید دیگه....شما حتی یه تقدیرم نکردید...اصلا نوع تیر اندازیشونو میدونید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینقد بی جنبه نباشید...اخه چرا اینطوری هستید....بهجایی که به چیز های دیگه فک کنید دارید به چی فکر میکنید..واقعا که...
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 1
    بااین اوصاف هیچ فیلم خارجی نباید پخش بشه.
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 1
    آنقدر تند نريد، مسائل مهمتر تو مملكت داريم اينها توش گمه!زيادي داري خود شيريني ميكني
  • دلخسته ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    زنان باید بخود ببالند چون هر تار مویشان حتی از موشکهای اتمی هم خطرناکتر است !!!!!!
  • حسين ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    تو رو قرآن دست برداريد تمام مشكلات مملكت حل شده فقط مونده بحث بي‌حجابي دو تيرانداز زن خارجي!!؟
  • یوسفی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    تو این یه مورد رسانه نباید اصلاح بشه،اونایی که با دیدن ورزشکاران خارجی دینشون به خطر میفته باید خودشونو اصلاح کنند! نکنه انتظار دارین زنان ورزشکار تو میادین ورزشی چادر سر کنند و فقط و فقط هم به ورزش مفرح و پرانرژی " گل و پوچ" مشغول باشند؟! بابا تا کی می خواین به زن فقط از دریچه جنسی نگاه کنین؟!!!
  • اکبر ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    وای جدی میگین؟ چه فاجعه ای؟ حالا چه کار کنیم؟!!! خوب شد خشم خداوند برای این حرکت بر سر این ملت همیشه در صحته نازل نشد!!!! وای وای وای
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اگه اینجوری خواهر و مادرتان هم میتونه بی حجاب تو خیابون بچرخه زنان خارجی توی مسابقات اصلا هجاب نداشتند و تلویزیونم داشت مستقیم اونو پخش می کرد
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    واقعا خبر مسخره ای بود بابا قحطیه سوژه نیست والله برید نمایشگاه اونقدر خبر هست که به این چیزا گیر ندید درست مثل اینکه تنو روزنامه ها و رسانه های خارحی این صحنه ها رو بخاطر حجاب بازیکنا حذف کنن
  • حاجی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    من تشکر می کنم از نوع تگاهتون دوستان توجه کنند اولا وقتی هر زن خارجی در ایران حضور پیدا می کند باید حجاب داشته باشد و قوانین ایران را رعایت کند حتی بد حجاب های خودمان نیز حداقل یک روسی بر سر خود دارند که البته باید بیشتر رعایت کنند دوما وقتی تلویزیون مسابقات رو زنده پخش میکنه و ما شاهدیم که اصلا زنان خارجی هیچ هجابی ندارند و زمانی که بیننده مسابقه رو میبینه خصوصا اگر از نوع بد حجاب باشه تو ذهنش این مسئله تداعی می شه که اگه بی حجابی در لباس ورزش باشه مهم نیست چون بالاخره ورزشه و ورزش هم مهمه باید عرض کرد که آقایان ورزش که مقدس نیست بلکه دین و شرع هستند که مقدس هستند و ما داریم از احکام مسلم خدا سرپیچی میکنیم. حالا چون این حرفها به مذاق مدرنیست ها خوش نیومده دلیل نمیشه که بی جحجابی رو اون هم در تلویزیون که قبلا به شکل دیگه داشته نشون میداده به صورت عریان پخش کنه. والسلام
  • حمید ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 0
    دیگه داداش کار ازاین حرفها گذشته جوش چه چیزهایی رو میزنی کار ازاینکه شما میگید خرابتره
  • حمید ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اصلا خودت فهمیدی چی نوشتی ما که سر در نیاوردیم والا
  • کامکار ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 0
    جناب با جبنه وظیفه سایت های خبری اطلاع رسانی است . چطور شده که بی غیرتی خودت رو به حساب تحمل و با جنه بودن بحساب آورده ای
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    چه ربطی داره ؟ فیلم خارجیدر خارج تهیه می شود نه در استادیوم ورزشی ایران .
  • ایرانمنش ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    از دید نگرش دینی و نگاه دین اسلام، کفار حق ندارند که شرافت حجاب داشته باشند و باید به پستی عریانی گرفتار آیند. برای همین در سنت اسلامی غالبا به کفار اجازه حجاب داشتن داده نمی شد. حتا گاهی که می خواستند مسلمانی را تحقیر کنند به او تهمت خروج از دین می زدند و او را بی حجاب می کردند. اصلا نباید به بازیکنان کفار اجازه شرافت حجاب داده شود.
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 0
    lمتاسفانه قبح مسائل ديني را خيلي وقت است كه شكستند . ترويج بي بند و باري و نمونه هايي از اين دست در جامعه زياد ديده مي شود كه از دوره شوم اصلاحات كليد خورده شد و صدا و سيما بجاي اينكه حرف آقا را گوش دهد و بجاي ساختن برنامه هاي خوب و با تنوع به دنبال برنامه هايي بي محتوا با هدف اشاعه فرهنگ مبتذل غرب و نشان دادن كليپ هايي با اين مضامين و البته با ايجاد هدف گذاري در ذهن مخاطبين مي باشد. و ما شاهديم برنامه هايي كه سران فتنه انگيز اصلاحات آنرا پايه ريزي كردند الان با نيروهايي معلوم الحالي كه در داخل صدا و سيما دارند به اهداف شوم خود كه همان بي قيدي و تفاوتي و شكستن قبح گناه موفق بودند. 
  • دانشجو دانشگاه آزاد ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بابا وضعیت حجاب تو دانشگاها فاجعه ست دیگه کم مونده منه بسیجی هم دوست دختر دار بشم . . . به علی (ع) قسم
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    حمید جان حاجی فهمیده چی گفته این تویی که نگرفتی چی گفته و خودت رو زدی به اون راه
  • کوروش ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 0
    بنده خدا که کلاه داره ،لطفا" در خیابانهای شمال شهرهای تهران ،مشهد ،اصفهان ،تبریز و ... سری بزنید همین کلاه هم سربرخی (تعداد انگشت شمار ،نصف یک دون آدم ) دختر خانم های ایرانی نیست ،
  • اردشیر ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    در ایران باستان هم حجاب مخصوص اشراف و اشراف زاده گان بوده . طبقات پائین جامعه و افراد پست حق حجاب نداشتند .
  • مرتضی ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اگر این جوش و خروش ها و غیرت مندی مسلمانان نبود ؛ خشم خدا با وجود آن همه شهید امثال تو را هم می گرفت . شما صدقه سر همه غیرت مندها زنده ای . اگر همه جامعه مثل تو بودند ایران این عزت و شرافتی را که دارد نداشت .
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    شماها با اين كوته فكريتان يك ده را نمي توانيد اداره كنيد چه رسد به یک کشور .
  • بهزاد ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    از خبر مهمتر که برام « خیلی مهم » بود نظراتی بود که دیدم ؛ البته در ابتدا نظر کلی من در مورد پخش تصاویر ،اینکه نمی بایست حداقل تصاویر غیر عرف در رسانه ملی پخش بشه بویژه اینکه پخش این تصاویر می تونه از جنبه مذهبی ،حقوقی و اجتماعی موجب نقض و تحریک احساسات مخاطبان اصلی که ملت ایرانی هستند بشه!!! نکته بعد اینکه نمی دونم چرا در تحلیل هامون به یکدیگر بی احترامی می کنیم و زود به درگیری های سیاسی و هویتی همدیگر می تازیم با همراهی کمی منطق میشه خیلی مسایل رو حل کرد ******دوستت دارم ایران
  • محمد ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    نویسنده این مطلب اگه 1 فیلم خارجی دیده باشه آخرتشو پای این چرتو پرتی که نوشته داده.
  • محمد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آخی بهانه بهتر پیدا نکردی بابا
  • حاجی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    2 0
    پس اونجور که شما میگید ورزش حرفه ای از احکام شرعی مهمتره دینمون به خطر نمی افته بلکه یک نقض قوانین کشور و خداست. کی گفته اولا زن خارجی در محیط عمومی مسابقه می تونه بی حجاب باشه. اگه مسابقه واسه بانوان بود تنها و هیچ آقایی در اون شرکت نداشت بحث دیگه ای بود حالا که صدا و سیما هم اونو نشون داده تاثیر منفی در جامعه نشون میده پس فردا شنای بانوان هم نشون میدن میگن نه کسب مدال مهمتره تا اسلام بعدش ورزش از نگاه اسلام با ورزش غربی 180 درجه تفاوت داره در ورزش غربی رقابت مهمه اما در ورزش اسلامی رقابتبه شکل امروزی اصلا مرسوم نیست مسئله صحت بدنه اما کلا ورزش حرفه ای برای سلامتی زیان باره حتی در همین تیر اندازی نیز تمرینات طاقت فرسایی انجام میدهند. حتی دوپینگ هم مرسومه. داروهای بتابلوکر باعث کاهش ضربان قلب و کاهش لرزش دست می شوند و باعث بهبود عملکرد. ورزش توی اسلام هم مقدس نیست چه برسه ورزش غربی
  • مختار ثقفی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    کریم صفایی گفته مشکلی نداره شما از اون بیشتر می فهمین؟ نمی شناسینش؟ رئیس فدراسیون رو می گم داداش. البته وقت کردین شعر ایرج میرزا رو بخونین بد نیست. آره داداش. جون داداش
  • حسین ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خطاب به جامعه ایران که بالا شهرهاودانشگاه وضع خوبی از نظرحجاب ندارن:فرازی ازوصیت حضرت علی (ع):ترک مکنیدامربه نیکی هاونهی از بدیهاراکه اگر ترک کنیدخدابدهای شمارابرشماوالی میگرداند،چون دعاکنیددعای شمامستجاب نمیشود.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    سیستمی که مشکلش این چیزا باشا و از کنار هزاران بدبختی و نا بسامانی عبور می کنه آنقدر دچار ناکارآمدی و فروپاشی اجتماعی خواهد شد که زمینه دخالت بیگانگان فراهم شود فقط میشه به حال این آب و خاک گریست
  • دانشجو ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    یعنی الان ایران هیچ مشکلی نداره و تنها اشکال اینه که این خانم بی حجاب بوده؟؟؟!!!!!!!!!! وافعا که چطور سر خودتونو به این کارا و این مطالب چرت و پرت گرم میکنید، در حالی که میتونید یه مقاله بنویسید و بفرستید جشنواره یا اصلا نه ننویسید، یه مقاله بخونید اطلاعاتتون زیاد شه! اونوقت میگید چرا ایران جهان سومه و عقب افتاده.واقعا که!
  • ابراهیم ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    من نمیدونم این کسی که این مطلب رو نوشته واقعا چه سوادی داره بابا توروخدا بی خیال الان دیگه همه مشکلات ما حل شده فقط مونده نشون دادن موهای یک خارجی....یک خارجی. اگر اینطوری که میگین نباید هیچ سریالی پخش بشه. جان امام حسین تمرکزتان را جاهای دیگه ای بذارید.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 2
    آخی زبون بسته! همچین یه جوری میگه انگار اسلحه گذاشتن رو شقیقه اش!! بیخود از بسیج هم خرج نکن تو بسیجی واقعی نیستی
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دسته چپیه بی حجابه؟؟!!!!!!!! آفرین به صدا وسیمایی که وصیت نامه ی شهدا رو هم زیر پا گذاشت ظاهرا زندگیشون رو بدون مرگ تصور کردن که هر کاری دلشون میخواد میکنن!
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اين يك فاجعه بزرگ بشري است بايد كشته مي شدند چرا كه همين ها باعت خشكسالي شدهاند.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مشکلات از همین جاها شروع میشه مثلا وقتی که یکی مثل تو گناه کردن رو سبک میشمره! وای به تو و امثال تو
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بابا از دور ديده ميشه. اصليش اينه موهاي خانومهاي خارجي رو با روسري پبچيدن موها ديده نميشه بلكه ريشهاي روسري رو به جاي مو ميبينيد . چرا داريد فرافكني ميكنيد . راست ميگيد چاپ كنيد
  • میثاق ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    ظاهرا آقا مرتضی با اون دنیا هم کانکت هستن
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تو آخرتتو با فیلهای خارجی و هالیوودی میسنجی که کاملا دست صهیونیستهاست!!؟!!!!!!!!!!! دین جدید درآوردی!؟؟
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اق مرتضی دوران این شعر و ورها به سر رسیده.میدونم براتون سخته.طبیعی میشه...
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دوستت دارم اسلام دوستت دارم شیعه دوستت دارم قرآن دوستت دارم خدا
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    شمال شهر رو چند نفر میبینن رسانه ی ملی رو چند نفر!!
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    درسته باهات موافقم
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    جلوی ضرر رو هر جا بگیری منفعت کردی
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بزرگ ترین گناه سبک شمردن گناهه
  • kناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    با نشون دادن اين فجايع و گناهان كبيره همه امت اسلامي سنگ ميشن بترسين از اين اعمالتون"گفته باشم راست ميگه اين برادر نويسندمون
  • هادی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    همون جور که خانومای ما با پوشش خودشون میرن مسابقات خارج از کشور،خارجی ها هم حق دارن با پوشش خودشون تو مسابقاتی که تو کشور ما هست شرکت کنن،خدا به هر کسی عقل و اختیار داده و اونا این راه و انتخاب کردن،قرار نیس که زورکی حجاب سرشون کنید! مگه خدا زوری سره کسی چادر کرده که شما میخواین بکنین؟؟؟فک کردین از خدا بالاترین؟؟شما که اینقد ناراحتید هم چین مسابقاتی رو اینجا برگزار نکنید
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    نامردها بی شرفها بی غیرت ها ... حجابشان را در ایران بر میدارند تا ما دچار خشکسالی شویم و دریاچه ارومیه خشک شود و باد نمک آن را به چشممان بکند.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اتفاقا کار خوبی بوده که نشون دادن میدونین چرا چون با این کار نجابت و عفت زن ایرانی در کنار اونا بیشتر نمایان میشه و این مطلبو میرسونه که حجاب محدودیت نیست و یه زن ایرانی محجبه هم خیلی بالاتر و برتر ازلخت و عوری خارجی قدرت و توانایی داره
  • محمد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    جالب بود
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    يكي گفته كه اينا باعث خشكسالي ميشوند ميگم خدايا چرا اروپا و آمريكا چرا كمبود آب ندارند بخاطر بي حجابي زنان است آقاي حسابي يكم سنجيده سخن گفتن هم خوبه اگر يكي موهايش ديده مي شود اونهم از روي سهو خدواند روزي را براي كسي قطع نميكنه او ارحمن الراحمين است
  • جمیدرضا ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بهتر بود بغیر از آیه که کسی نمیتونه با آن مخالفت کنه توضیح میدادی که منظورت از این آیه چیه؟ اگه میخوای بگی کفر و بی حجابی ایرادی نداره در مملکت ما این سو استفاده از آیه است یا اینکه منظورت اینه که حکومت الان ظالمه و مردم تخمل نمیکنن؟ که این هم قیاس باطلی هست که غرب سعی در جای دادن این تفکر در ذهن مردم داره شما دوست ناشناس چطور؟ ما با ولایت زنده ایم
  • حمید رضا ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آره آقا مرتضی راست میگن طفلکی ها دوران امام حسین سر آومده باید هممون غربی بشیم تا غرب و اسرائیل رو ما مسلط بشن ما که یه عمر غلام آنها بودیم استقلال و آرمان و فرهنگ 2500 ساله ایران و 1400 سال غنی اسلام میخواهیم چی کار ؟ اینها دیگه توی بورس نیست و ده مده شده الان فقط فرهنگ مبتذل غرب فرهنگه کی باید بیدار شیم؟
  • حمید رضا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تفکرات القایی دشمن از سوی دشمن خوش است نه آقای یوسفی حرف شما مثل ایم میمونه که بگن دختر من هر جور میخواد بگرده شما چشمت نگه دار و خودت رو درست کن عین اینکه آقای یوسفی بگه هوا پر دوده شما تنفس نکن آره زن که باید بره خودشو نشون بده جونای مردم برای اینکه از راه بیرون نروند تلویزیون نداشته باشن
  • حمید ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    راستی یوسفی جان چرا آدمها بعد چند هزار سال ده مده نمیشن؟ خدا هممون رو نابود کنه یه مخلوق جدید بیاره آخه دینش که ده مده شده
  • مهدی پاکنهاد ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    عزیز دل خود حضرت امیر یا پیامبر چندبار به موی یه خانم غیرمسلمان یاحتی مسلمان گیر دادن که حالا تو اومدی کاسه داغتر از آش شدی؟ همون زمان هم پیامبر بجای گیر دادن به این چیزا سعی داشتن اخلاق مسلمون هارو خوب کنن که همش زیرآب هم رو نزنن
  • اصغر ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    قورباقه رو اگه بندازی توی یک لیوان آب جوش سری میپره بیرون ولی اگه توی یک آب ولرم بندازی و بعد کم کم آب رو داغ کنی قورباقه بدون اینکه بفهمه توی آب پخه میشه این بد حجابی توی مملکتمون هم آهسته آهسته شروع شده و حالا داره رونق...
  • هلیا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    شما را به خدا این تصاویر غیر اخلاقی را نشان ندهید. پس تکلیف خون شهدا چه میشود.در اینترنت به اندازه کافی از این تصاویر وجود دارد.دیگر شما این بی شرمی ها را به تصویر نکشید. این ها چطور در آن دنیا میخواهند جواب بدهند فقط میخواهند ما را به انحطاط بکشند. خدای یگانه جوابشان را بدهد.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مشکل ما و امثال ماییم که دروغ و ریا و فساد مالی و اداری و غیبت و تهمت و ظلم رو گناه نمیدونیم. ولی یه چیزهای کم ارزشی رو واسه خودمون گنده کرده ایم و اونها رو به جای خدا و پیامبر اطلاعات میکنیم. در هیچ جای سنت رسول و ائمه یک بار نیومده که به زنی در مورد حجابش حد جاری بشه و یا حتی تذکری داده بشه.
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آه آه من فتن آخرالزمان وااسفا وامصيبتا الان انكسرظهردين الله
  • حسین ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خطاب به جامعه ایران که بالا شهرهاودانشگاه وضع خوبی از نظرحجاب ندارن:فرازی ازوصیت حضرت علی (ع):ترک مکنیدامربه نیکی هاونهی از بدیهاراکه اگر ترک کنیدخدابدهای شمارابرشماوالی میگرداند،چون دعاکنیددعای شمامستجاب نمیشود.
  • جهان آرا ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    هموطن گرامي متوجه نشدم نويسنده را دست انداختي يا جدي مي گي ؟ اگه جدي مي گيد كه واقعا" متاسفم . آخه شما كجاييد آيا چشمانتان بسته است يا سرتان زير برف و از دنيا چقدر عقب هستيد .
  • من ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    به این گیر دادین اما اون موقع که مسابقات ورزشکارای زن کشورمون توی بازی های آسیایی رو نشون میداد ندیدین چطور داور مرد بدنشون رو دست می مالید و...! ورزش حرفه ای واسه زنها همینه داداش.
  • m ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    برادر مهدی عزیز! یادتون که نرفته. اینکه باید به گناه علنی و گناه اجتماعی حساسیت داشته باشیم رو خود روحانیت عزیز که آگاه به سیره و دستورات امامان علیهم السلام هستند به ما گفته اند. اینکه خود حضرت امیر یا رسول الله چندبار به مشهود بودن موی خانم مسلمان یا غیرمسلمان گیر داده اند مثل این است که بگوییم خود رسول الله چندبار با اختلاس برخورد کرده اند! برادر عزیز! ما مسلمانیم. مسلمان موظف است در زمانه ی خودش و با فاکتورهای زمانه ی خودش مطیع اوامر رسول الله باشد. حالا یک وقت است شما میگویید رسول الله نظرشان اساسا این نبوده که نسبت به حجاب حساسیت داشته باشیم. اگر اینطور است شما باید با روحانیت معظم شیعه محاجه بفرمایید که از کجا حکم حجاب و اهمیت حجاب را آورده اند. اما وقتی ما روحانیت را ملاک میگیریم دیگر حق نداریم زمان خودمان را با زمان رسول الله قیاس کنیم. حکم ما را روحانیت معظم و مجاهد مشخص میکند و موظف به اجرای آن هستیم و حق مقایسه تاریخی نداریم.
  • جواد58 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آقا اين آقاي ناشناس كه براي همه كامنت ها يك پاسخ پيامبرگونه مي ذاره آخر حرص درآر بودنه.بفرستينش مرخصي.انگار از غار اصحاب كهف درومده.
  • تلنگر ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    جدا برخی از حرفهای دوستان ناشی از بی توجهی و متعصبانه برخورد کردنه درسته که ما توی شهرمون صد تا از این قیافه بدترم داریم ولی دوستان اینجا ایران اسلامیه با قوانین خودش چرا اینو نمیفهمید هر کشوری برای خوش قانون داره قانون ما هم اینه دوم اینکه همین مسائل و قبح شکستن هاست که باعث ترویج و عدم زشتی گناه میشه یادتون نرفته که برخی پوشش ها از طریق همین سیما پخش شد و عرف هم شد
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    به مسخره کردن شاد باشید؛ حساب ویژه ای برای مسخره کنندگان باز شده است.
  • رفیق ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مطلب بسیار خوبی زده اید و باید به صورت جدی پیگری شود . از مسخره ی کردن خاموش ضمیران هم اصلا ناراحت نشوید. اجرتان با آقا یا علی
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مهدی پاکنژاد! قرآن "حداقل" به صراحت به خانم مسلمان گیر داده حالا تو شک در سنت پیامبر (ص) می کنی؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    یک کاری می کنید دیگه اینجا مسابقات بین اللمللی نگذارند. کجاش بی حجابه؟ خیابونهای تهران 100 برابر بدترش هست
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    ناشناس اگر امثال بهزاد در حال رشد هم باشند فعلا دوران جنینی را می گذرانند. حرفهای شما برایشان بسیار سنگین است.
  • سید محمد مهدی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    برن به جهنم به این چیزا اهمیت ندین این انسان ها ارزش ندارن که خبرگزاری ها در موردشون بنویسن
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این اگر هم راست باشه به دوران حکومت غیر شیعی بر می گرده که امثالتان غالبا برحکومت بودند. ضمنا حجاب شرافت شخصی یک فرد نیست بلکه عدم آن فضای اجتماعی را که صاحب اصلیش مسلمانان اند آلوده می سازد. هیچ شرافتی بالاتر از این نیسا که حدود الهی در یک جامعه اسلامی در درجه اول توسط مسلمانان و در درجه دوم توسط غیر مسلمانان محترم شمرده شود و بی اعتنا به آن امنیت روانی و آبرویی نداشاه باشد. آیا کسی که حجاب نداشته باشد گالان" تحقیر می شود و به حساب کم بودن شرافتش در بعضی نقاط آلوده به حساب می آید؟ فقه پویا و عدم فتوا بر خلاف مشهور را برای جلوگیری ار چنین نظرات شاذی گذاشته اند که تخم ابلیس را در جامعه اسلامی می پروراند. همین حماقت بخشی از زمینه سازی غیر اسلامیزه کردن اندلس شد.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    کلمة الحق یراد بها الباطل
  • علی ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    میشه برادرای فرهنگی ورزشی ما بگن دارن توی مملکت ترویج فساذ می کنن یا اخلاق را اشاعه می دهند؟!!!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    چرا بی خودی بزرگ میکنید ماجرا را ... خوب هر کی رو تو قبر خودشون میزارن ... شما چادرت رو سفت نگر دار
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    عجب گیری هستی مشرق!!
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    استاد پاکنهاد شما مگه اونموقع هم بودید؟
  • محمد ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام بحث خوبی بین دوستان انجام شد اما یه نکته مهم و اون اینکه برخی دوستان گفتند مشکلات بزرگ تر داریم و یا برخی گفتند حالا مگه همه مشکلات حل شده که شما به این گیر دادید? رفقا مهمترین مشکل مملکت ترک امر به معروف و نهی از منکره.نمیدونی چرا?چون اگه امر به معروف و نهی از منکر ترک نمیشد, اختلاس بانک قصادرات پیش نمی اومد, اینهمه به هم دروغ نمی گفتیم, این همه خفاش و کرکس و ...(منظور متجاوزان به نوامیس) رو اعدام نمی کردن.بله همه مشکلات از ترک امر به معروف و نهی از منکر ناشی میشه. مساله دوم اینه که وظیفه رسانه ااطلاع رسانی صحیح و درسته(نه دروغ پردازی) پس چرا بعضی به همین هم گیر دادن بعد برای فیلتر شدن برخی سایتهای معلوم الحال مراسم سینه زنی برگزار میکنن که ای وای آزادی بیان چی شد!!!!
  • فرهنگی - تربیتی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام برخوانندگان عزیز ؛ متاسفانه عرفی گری (سکولاریسم) از ویژگیهای ورزش معاصر قلمداد می شود ودر این نگاه برخلاف آموزه های فرهنگ دینی ورزش کنونی جنبه ی سرگرمی دارد تا پرستش وعبادت پروردگار وعمدتا شخصی وانفرادی تلقی می شود. انتقاد دوستداران به صدا وسیما انتظار بجایی است چرا ؟چونکه رسانه ای ملی نقش تربیتی دارد ودر جمهوری اسلامی از آن به مربی یک جامعه یاد می شود ، براساس دیدگاه حضرت امام (ره)رسانه باید حامل پیام ملت و اسلام باشد... اصلاح وفساد امور به دست رادیو وتلوزیون است...آیا با این کارها ...؟!!!!
  • فرهاد ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بعد بگین چرا ترکیه زلزله اومد. همینه دیگه. اگر مسابقات برگذار نمی شد، ترکیه سالم بود.
  • سعید ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خدا مروجین فساد و تباهی رو هر جا که هستند و هدایت نمیشن رو نابود بفرما
  • ولی ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    منکرات اجتماعی با منکرات شخصی تفاوت دارد اگر فقط اثرش به خود ادم می رسید ان وقت حرف شما می تونست مورد بررسی قرار بگیرد
  • علی سودانی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بخ هاطر یه مدال داریم اسلاممون رو ازدست می دیم
  • قثظش ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    واي عجب گناه برزگي حتما بلايي سر ما مردم مي آيند . راستي نکنه زلزله اشتباهي به ترکيه رفته ؟
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بابا جان اینکه مرده الکی میگن زنه
  • ahmad ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    جمع کنید این بساط رو فاشیست ها.آبروی مذهب رو هم بردید
  • هر کی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اگه مجبورشون کنن بپوشن، همین شماها مییایین دربارش متن مینویسین. بیان کمی ملایمت به خرج بدن دوباره مییایین متن مینویسین. بنظرم شماها افرادی هستین که فقط میخواین ساز مخالف بزنید و جامعه رو دچار سردرگمی کنید و این وسط ماهیتون رو بگیرید. براتون متاسفم که این مسائل رو بزرگ میکنید و باعث ضربه زدن به نظام میشید
  • ایمان ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آخه چرا منو تو این موقعیت قرار می دین؟!
  • ایرانی مظلوم ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بندگان خدا چار تا دونه مو نه اسلامو به باد میده نه ترویج فساده!!!32 ساله سرمونو با همین چیزا گرم کردن دیگه.مگه اطلاع رسانی ایرادی داره که اینهمه سایت فیلتره؟ عیسی به دین خود موسی به دین خود!!! الان فحشا تو مملکت ما کمه؟نه بخدا آدم خوب هم زیاده یعنی ملت نمیدونن چی براشون خوبه چی بده؟ما قیم نمی خواهیم....
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    پرچم ایران بره بالا حالا با هر قیمتی
  • همراه ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بابا اصلا مسئله دین ما تو مسبقات تیر اندازی نیست که!!!!!! اینا اومدن توی حریم کشور ما قانون اساسی ما رو زیر پا گذاشتن حالا دانسته یا نا دانسته مسئله دین نیست که مسئله اینه که یه باشرف پیدا نشده بگه آقاجون تو قانون اساسی ما نماینده های مردم درباره ی پوشش خانمها قوانینی رو تصویب کردن که برای همه ی کسایی که توی این کشور هستن لازم الاجراست حالا کسایی هم که قبولش ندارن دارن بهش اعتراض میکنن که حق طبیعیشونه ولی تا وقتی که قانونی تصویب نشده کسی حق نداره این جوری قانون اساسی یه کشورو (هر کشوری)آشکارا به مسخره بگیره اونم تو رسانه ای که ادعای ملی بودن داره
  • مهدی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    1 0
    خاک بر سرتون که به چهار تا پر مو یه خارجی گیر میدید باعث تحریکتون میشه بدبختای عقده ای
  • سید یاسر ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    زرشک به این نظارت مسئولین!
  • oser ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    به قیمت نابودی خود ایران
  • حاجی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دوستان مسئله مهمی را فراموش کردند. 1- مسئله اصلا بی حجابی یک فرد نیست بلکه تمام زن های خارجی در این مسابقه حجاب نداشتند. 2- حرمت قانون را خارجی ها زیر پای خود گذاشته و به ایرانی ها توهین کردند. از لحاظ روانی باز هم اگر داخای ها قانون را زیر پا می گذارند آن هم در داخل کشور خودمان است که باز هم بد است و صد البته مردم ما با این کار خارجی ها احساس سر خوردگی می کنند فکر میکنند که به غرور ملی شان توهین شده است. 3- بازهم زمانی که یک منکر صورت میگیرد اگر این منکر پنهان بماند بسیار بهتر است که علنی شود و زمانی که صدا و سیما این مسئله را پخش می کند باعث فراگیر شدن این مسئله می شود و به احساسات خیلی ها که در مورد 2 اشاره شد بر می خورد. 3- متاسفانه همه فکر میکنند ورزش حرفه ای مقدس است و میتوان به وسیله آن پرچم ایران را به احتزاز در آورد. آیا صرفا پرچم ما تنهابالا برود مهم است یا اینکه در کدام عرصه بالا رود مهم است؟ مثلا اگر تیم قماربازان ایرانی یا مثلا مشروب خورها هم بروند مسابقات جهانی اول شوند و پرچم ما به احتزاز درآید باز هم مهم است؟ 4- بازهم متاسفانه ارزش ها در مقابل ورزش و در عرصه ورزش همیشه کم میاورند همین صدا و سیمایی که در هنگام نمایش فیلم های خارجی برای خود حریم ها و ضوابطی قرار می دهد در موقع ورزش همین ضوابط خودش را هم زیر پا می گذارد مثلا در فیلم ها زنانی که لباس نامناسب ندارند نمایش داده نمیشود یا صحنه را اصلاح میکنند اما به خاطر دارم در المپیک 2008 پکن زمان توزیع جوایز هادی ساعی یک زنی را که یک پلاکارد دستش بود در حدود یک یا چند دقیقه نشان میداد که لباسش آستین حلقه ای داشت که اگر این صحنه در فیلم بود امکان نمایش وجود نداشت اما حداقل یک دقیقه چنین صحنه ای در تلویزیون پخش شد. 5- نکته آخر نشان می دهد که ورزش اصلا صاجب ندارد که بخواهد این مسائل را درک کند. و باید گفت که تحول علوم انسانی تنها راه نجات ما می باشد.
  • حسین ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دوست عزیز قرار نیست اسلام از بین بره.... مطمئن هم باش با این چیزا اسلام از بین نمیره ولی عاقل بودن هم بد نیست.....
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خیلی حرف قشنگی زدی ممنونم حیف که خیلی ها (ازجمله مشرقی ها) اینو نمی فهمن ولی سایت مستبد مشرق این نظرات رو نشون بده خیلی تعجب برانگیزه!!!
  • ای داد ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خودتو کنترل کن، تورو خدااااااااااااااااااا
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    داره دست میندازه دیگه تابلوٍ
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دوست دارم ایران
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    با تفکرات شما ما هیچ وقت پیشرفت نمیکنیم
  • فتوحی ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اگه مردم می دونستند چی براشون خوبه چی بد، خدا قوم لوط و نوح و صالح و ... رو عذاب نمی کرد عزیزم!
  • optima ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این مسئله به خودی خود فسادی به دنبال ندارد اما سبک شمردن ان وبی خیالی چرا
  • فتوحی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    فارسی حرف بزنید لطفا همه بفهمند
  • فتوحی ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    وعده ی خدا اینه که کسایی که امید به هدایتشون نیست غرق در نعمت می شوند تا هرگز یاد خدا نکنند. مطمئن باش هیچوقت توی اروپا و آمریکا خشکسالی نخواهد اومد.
  • فتوحی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اینو بهش می کن سیاست ماکیاولی.
  • فتوحی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    همین که شما متوجه نشدید ایشون نویسنده رو دست انداخته از عمق آگاهی شما و صائب بودن نظرتون حکایت می کنه.
  • حسین ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    امیدوارم در پیشگاه خداوند هم اینقدر سرحال تیکه بندازی!
  • Ali.MT ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    به گزارش مشرق به نقل از بنیاد بین المللی اسراء، قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‏گوید می‏فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیر مسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‏داند چقدر جالبه نه؟ از تو مطالب خودت (در24 ساعت گذشته فقط) خودتو نقض میکنم
  • Ali.MT ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این نوع تیترزنی "غش" و حرام است
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    همه چی درسته فقط عکس یه خانوم بی حجابو نشون دادن همه چی در خطره نمیدونم شما مشرقیا طرز فکرتون چجوریه
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    چطور مگه نکنه تو کلهم با پیامبرها مشکل داری که پاسخ پیامبر گونه انقدر شکنجه ات میکنه!!؟!
  • RT ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این کامنت اشکالی نداشت که به اون نظر منفی دادین مگر اینکه...............
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    عمق نظر شما توهین به دینه
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    چرا پرت و پلا میگی؟!!! اگر قرار بود خدا به زور سر کسی حجاب کنه و همه رو به جبر به راه راست هدایت کنه پس جهنم و بهشت رو برای کی آفریده؟ پس چرا گفته امر به معروف و نهی از منکر کنید!!؟ چرا باید کسانی که قوانین خدا رو رعایت میکنن چوب آدمهای خودخواه رو بخورن
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بعضی ها جز لوده گی منش دیگری ندارن
  • پرواز ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    به این مسابقات کاری ندارم اما اکثر کامنت های مشابه عقده از حجاب ودینه
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اول امام حسین رو بشناس بعد قسمهای گنده تر از دهنت بخور! امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر جنگید
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تو که گفتی قرآن کاش حداقل یه دور میخوندیش که حجاب تو همین قرآن واجب شده مواظب باش دین فقط لقلقه ی زبونت نباشه
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بله ترویج فساد باعث به وجود آمدن .... هایی میشه که تو هیروشیما و ناکازاکی بمب هسته ای انداختن و نسل کشی کردن
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    به این میگن عذر بدتر از گناه!
  • سینا ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بامحمد که ساکن آمریکاست و بصیرتش از بعضی ها که در ایرانن بیشتره موافقم
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    یه فتواام درباره حجابشون بدین ممنون میشم
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    عمق درک و بینش!!
  • سینا ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    به جهنّم که برگزار نشه، ما یه تار مو بیرون زده از روسری دخترانمونو به میلیون ها مسابقات مسخره و پوچ و بی مصرف به اصطلاح بین المللی نمیدیم
  • سینا ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    با فتوحی موافقم
  • سید محمد ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آخه چی مهمتر از مسئله حجاب
  • محمد ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    کاملا درسته
  • محمد ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    با همین دست برداشتن هاست که به جایی نمی رسیم
  • سینا ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    فارسی بنویس
  • سینا ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خودمونیما چقدر نظر دادیم!
  • علی ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اون دنیا که رفتید فرشته عذاب با تبر وایساده بود بهت میگم
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام لطفا به حرفم دقت کنید حجاب واجب است حرفی نیست ولی آیا الزام و اجبار به داشتن حجاب در حکومت اسلامی هم واجب و ضروری است ؟ حجاب در زمان مولا علی ع به چه نحو بوده اجباری بوده یانه لطفا جواب بدهید ضمنا وبلاگ من بنام طعام روح منتظر جواب شماست
  • م.ف ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    کی حرف از تحريک زد؟! ياد بزغاله در فيلم اخراجی ها افتادم که وقتی گفتند يک مشت ... بزغاله گفت: دزد خودتی!
  • م.ف ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    همينه که ميگن «هر کی» «هر کی» شده!!
  • م.ف ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    فاشيست يعنی چی؟!
  • م.ف ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خنديدم!!!!!!! گوله نمک! به مامانت بگو، برات اسفند بريزه توی آب!
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    يادتونه زنان ايراني رو از مسابقات فوتبال به خاطر داشتن حجاب حذف كردن!! پس همونجوري كه اونجا ما به قانون ميزباني گردن گذاشتيم طييعيه كه در خاك ايران هم با بي حجابي خارجي هاي ميهمانبرخورد قانوني بشه
  • حلاج ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خدا همه تونو شفا بده بنده های خدا این تفکرات باعث عقب ماندگی بیشتر میشه فقط وفقط وفقط دوستان باید تحمل دیدن از این بدتر ها /منظورم وضع بدتر حجابه/ رو هم داشته باشید نسل جدید دهه ی هفتادیا رو میگم اعتقاداتشون خیلی متفاوته ......
  • فرهاد ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تنها یک شوخی بود با برداشت های سطحی از دین. دین، در جایگاه افراد، بسیار هم زیبا ست و درست نیست بهش توهین بشه. عذرخواهی می کنم اگر این برداشت شد.
  • mammadzizo ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    سخت نگیر مشرق جون.ما باید بهدیدگاهه خارجیا احترام بزاریم
  • منم ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق به خودزنی رسوندی منو. شما سریال و فیلم سینمایی غیر ایرانی ندیدی به عمرت؟؟ خوبه حالا خود ایرانیا بدحجاب نیستن وگرنه کشته بودیشون
  • اميد ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    نه .اون جوري هم بدحجاب نيستن. فقط دامن كوتاه كه توكشورخيلي بدترروتوخيابوناداريم .موشون ديده مي شه كه توفيلماي دوبله توشبكه ها بدتره شو مي بينيم .مگه توكشورمشكل بزرگتركه پيگيري بشه نداريم .چيزهاي جز يي رابزرگ مي كنن.اگه اين قدروصواص داريم قيدورزش بانوان رابزنيم.
  • هادی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    من پرت و پلا میگم؟؟ شما اول یاد بگیر چجور صحبت کنی،خوبه خودتم داری میگی امر به معروف نهی از منکر،گفته راهنمایی کنید،نه اینکه بزنید تو سرش و زود بفرستینش تو جهنم و بگید کافره!! من با حجاب مخالفتی ندارم!اما همین بی حجاب ها خیلیاشون از من و شما مسلمون ترن! همون جور که 1 با حجاب میتونه آزاد باشه 1 بی حجاب هم این حق رو داره!! پس الکی حق همه چیز رو به خودتون ندید لطفا!
  • سید ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    یه چیزی بگم از نظر غرب شناسی، غربی ها چون متفرد هستند و اینکه سرشون به کار خودشونه اصلا نمیدونن ایران کجاست؟ احمدی نزؤاد که رفته بود دانشگاه کلمبیا، نادر طالب زاده یه مستند درست کرده بود از دانشجویان کلمبیا میپرسید میدونید ایران کجاست؟ هیچ کدومشون نمیدونستند. تلویزیون هم نشون داد.
  • هادی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    منم با نظرتون موافقم! اما این که تو کشور آزادی بیان نیست قبو کنید حقیقته! وقتی من دانشجو و افراد کارمند دولت جرات ندارن انتقاد کنن از بعضی مسائل و اگرم اعتراضی کنن باهاشون برخورد میشه شما اسم این رو چی میزارید؟؟ اگه اجازه میدادن که هر کسی به راحتی و بدون مشکل از دیگران انتقاد کنه باور کنید این مشکلات و نداشتید! مشکل اینه کسایی که به قدرت رسیدن آن چنان فضای بسته ای ایجاد کردن که حتی جرات اعتراض هم نیست!
  • رفیق علی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    دوستان توجه کنند حجاب امر ضروری دین است وقتی حجاب واجبه یعنی اینکه تخطی از اون حرامه و معصیت داره متاسفانه همه میگن ما که مشکلات بزرگ تر از اون داریم اما گناه گناهه و سبک شمردن گناه بزرگترین گناهانه
  • رضا ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    حاجي جون شلوغش نكن ، اولاً زمون پيغمبر(ص) هم ، يهود و نصاري اجباري به رعايت حجاب نداشتند.(برو يه كمي تحقيق كن) دوماً مسلمونا هم اگر حجابو رعايت نمي كردند فقط تذكر لفظي مي گرفتند (رجوع كنيد به به كتاب حجاب شهيد مطهري ) سوماً قانوني كه مرز حجابو نشون بده وجود نداره و در قانون مجازات اسلامي تا زمان تصويب تبصره ماده 638 (مصوب سال 1375) جرمي بنام بي حجابي تعريف نشده بود.(تبصره ماده 638 "زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا دوماه یا از 50 هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد" يعني كمتر از برخي جرايم رانندگي) قبل از سال 1375صرفاً رفتاري كه عفت عمومي را جريحه دار نمايد جرم شناخته مي شد (مانند قانون قبل از انقلاب) كه هم شامل باحجاب مي شد و هم بي حجاب. بهر حال قطعاً ورزشكاران تيرانداز خارجي رفتاري كه عفت عمومي را جريحه دار كند انجام نداده اند ولي البته ايشان و سايد دست اندركاران مسابقات بدليل نقض قوانين داخلي قابل پيگرد مي باشند ولي لطفاً بي حجابي را با بي عفتي و ترويج فساد يكي نكنيد وگرنه نعوذبالله به پيامبر اكرم (ص) هم اين اتهام وارد مي شود كه با ترويج اين امور توسط يهود و نصاري مخالفتي نداشته است. ياعلي
  • kateb ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    حجاب براي ادمهاي ترسو طراحي شده
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    از نظر این دوستمون خوشم اومد. چطور اونا میگن اگر همرنگ ما نشی حذفی، خوب ما هم باید همین کارو بکنیم
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    شما طعمه قرار گرفتی ای روح عزیز! تا سه ثانیه دیگه میترکی! این سوالا از همون هزار و سیصد سل پیش مطرح بوده و جواباشم دادن. مشکل از اونایی که نمیرن بخونن
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    درود بر م.ف که حرف حق را زد. بعضی ها میخوان با انکار واقعیات، آروزهای خودشونو واقعی جلوه بدن
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بمیرم برات که اینقدر مظلومی تو! کی گفته عیسی به دین خود موسی به دین خود؟ حتما تو رو هم تو قبر بابات نمیذارن! آخرش که همه میمیرن و میرن جلوی دادگاه عدل خدا. اونجا میام به ریش تراشیدت میخندم تا ببینیم همه ی دین ها رو خدا فرستاد چهار تا مثل تو رو آدم کنه! نکته بعد اینکه اینا چهار شوید مو نیست و خرمن مو است! اگه احتیاج به قیم نداشتی که خدا اینهمه پیغمبر نمیفرستاد
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    این باحال ترین نظر این قسمت بود. باید بهش جایزه داد :) :) :)
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    عموما اونایی که خارج کشورن اوضاع رو بیطرفانه و کارشناسانه بررسی میکنن. البته شاید دلیل کور بودن بعضی از داخلی ها هوای کثیف شهر باشه!!!
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    نه داداش! دین خدا با این مسخره بازی ها چیزیش نمیشه. اگر تمام مردم روی زمین هم بیان لخت شن و نه نمازی نه روزه ای و کلا خیلی لذت گرایی و از این حرفا... هیچ فرقی برای خدا نمی کند. خدا محتاج دینداری ما نیست. ما محتاجیم طبق روشی که خدا اعلام کرده عمل کنیم تا سعادت دنیا و آخرت گیرمون بیاد. این دنیام که نشد جهنم، اقلا اون دنیا بد بخت تر از اینجا نشیم.
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ناشناس پیر! ای استعمار! ای فراری! جنین باید تو دل مادرش رشد کنه نه تو دامن ناپاک استعمارگر پیر. بهزاد بزرگ ایرانی از تو خیلی بزرگتره
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بسیجی به کارتش نیست. به عقیده شه
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    دوستاني كه اين مشكل رو كوچيك مي دونن و گزارش رو بي مورد دقت كنن مشكلات رو بايد يكي يكي حل كرد، كوچيك و بزرگم نداره و اين هم تا به معضل بزرگي تبديل نشده بايد جلوشو گرفت مشكلات بزرگي كه در كشور مي بينيم يه روزي مشكل كوچكي بودند و ما غفلت كرديم!
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    وقتی میان ایران ما باید بهشون بگیم چه جوری باشن. اگه گفتیم و نفهمیدن دیگه حرف شما موضوعیت نداره.
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    برادر عزیز، باید یه هر مسئله ای رسیدگی کنیم. نباید چیزی فراموش بشه.از اشتباهات کوچیک تا بزرگ.مفهومه ؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    چرا اونا به دیدگاه ما تو کشور ما احترام نذارن ؟ چرا خودمون رو تحقیر کنیم برای خارجیها ؟ غیرتت کو؟
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    آفرین.آفرین.آفرین.خوشم اومد.دمت گرم.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بله حجاب تو حکومت اسلامی نه تنها یه وجه شخصی داره، بلکه جنبه اجتماعی هم داره. اجباری و ضروری هست و شکی نیست.اگر کم اهمیت بود، یه آیه براش نازل نمی شد. مثال کشتی و اینکه یه نفر داشت زیر پای خودشو سوراخ میکرد رو که یادت نرفته ؟! پیامبر(ص) چی فرمودن ؟
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    من که می گم هر اشتباهی رو باید دید و درست کرد. تو ناقص فکر می کنی.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    البته این در مورد حکومت اسلامی که حجاب رو ضروری می دونه و شده قانون، نیست.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اتفاقا فساد هم داره.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    خودتو بگیررررررر.تو میتونی
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    برو بابا چرت و پرت نگو. نظام اسلامی ، انقلابی هست. با تساهل و تسامح شما کنار نمیاد.
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اولا هدایت ، بعد اگه هدایت نشدن نابود.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    حرف "ولی" درسته.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اتفاقا رسانه باید انقلابی باشه و تمام ابعاد واشکالات رو پوشش بده.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    فقط می تونم بگم خاک تو اون سرت...
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ضعیفه باید حجاب داشته باشه پس چی؟
  • بسیجی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ای بی جنبه... من بسیجیم و مثه تو نیستم. چون عقل دارم.یادت باشه بسیجی واقعی عاقله.
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    دوستت دارم "اسلام". من یک مسلمان ایرانیم نه یک ایرانی مسلمان.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    سیستمی که از کوچکترین اشتباهات نمی گذره، سیستم کامل و با دوامی خواهد بود. اینو من می گم که برنامه نویسم. شما هم مغالطه نفرمایید لطفا.
  • با شما هستم ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    زمانی که حجاب قانون شد، انجام دادنش ضروریه. البته برای ما مسلمونهای با غیرت ، حجاب امری عقلی، شرعی و فطری هست. ثانیا تو کشتی(یه جامعه) شما زیر پای خودتو سوراخ کنی، فقط تو غرق نمی شی، همگی غرق می شیم. از خدا بالاتر نیستیم اما شما خودتو بالاتر از خدا می بینی و تو کامنتت مشهوده.
  • دانشجو ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    آفرین موافقم باهات
  • دانشجو ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    همین عزت و سربلندی اندکی رو که الان ایران داره مال ضد آقا مرتضی هاست!!!!
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    آق مرتضی دمت گرم. غیرتتو. بابا دسخوش. یه مشت آدم بد بخت بی غیرت، دوران شهدا رو فراموش کردن. من نوکر شهدا هستم. تو دهن این چند تا خس وخاشاک هم می زنم تا دیگه به خون پاک عزیز هامون توهین نکنن.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    انقدر بدم میاد از این آدمای بی سوادی که هر سوالی میشنون میگن قدیمیه و جوایشو دادن. اگه بلدی با احترام بگو اگر بلد نیستی لطف کن ساکت شو
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    من مرده جوابای تمسخر آمیز، پوچ و بی محتوای این مشرقیام
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ساکن آمریکا نیست برادر! فیلتر شکن داره:)
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اتفاقا 40% آمریکا با خشکسالی روبرو است. برادر خشکسالی امری طبیعیه
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    میشه بپرسم ربطش به ماکیاولی چیه؟
  • سهیل ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    پس این سریال خارجی ها که حجاب ندارند بازیگزاشون که دیگه خیلی بدتره ... حالا چون این پخش مستقیم بوده گیر دادید ؟ اگه راست میگید به این سریال های مبتذل صدا سیما گیر بدید
  • رضا فردین ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اقا مهدی منتقدات شهامت نوشتن اسمسونو هم ندارن اومدن اظهار نظر میکنن عزیزان من دنیا این نیست که تو بی حجاب ببینی یا نبینی اومدی کار خوب انجام بدی و ادم باشی و حق کسی و نخوری . لخت بگردی ولی حق و ناحق نکنی بهتر از چادری یه چشمه باشی ولی ولی حق کسی رو بخوری خدا خودش گفته حق خودمو میبخشم ولی حق مردم و هرگز ......
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اقا سینا اگه مودب تر بگی سخنت گیرا تره
  • آنتی سهیل ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    خسته نباشی سریال با اینکه یکی یه عده بی حجاب بیان تو ایران مسابقه بدن بعدشم تلویزیون هم مستقیم پخش کنه یکی میدونی؟ پس قانون جامعه چی میشه؟
  • مهدی پاک نهاد ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    مجددا بگویم که لطفا روایت و سندی دال بر برخورد با حجاب غیرمسلمانان در زمان پیامبر با اینکه درجامعه ایشان غیرمسلم فراوان بوده اند ارائه شود
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    عزیزانی که لطف نموده به کامنت من ایراد وارد نموده اند لطفا مجددا سوال مرابخوانید من فقط از شما سند معتبر خواستم در ضمن بنده که این نظر را دادم وکیل دادگستری ودانشجوی فوق لیسانس حقوق بوده و خود را موظف به مستند حرف زدم میدانم عزیزی هم که فرموده اند من در آن زمان نبوده ام که دارند صورت مساله راپاک میکنن چون در این صورت هیچ یک از احکام اسلامی به دلیل نبودن ما قابل اجرانیست دوست عزیزی هم که گفتند قرآن در مورد حجاب دستور فرموده خطاب به مسلمین است نه غیرمسلم ضمن اینکه در قرآن بسیاری دستورات هست که معطل مانده اما عزیزدلمm اینکه بایدبه گناه حساس بود درست اماشماکه میدانیداین بنده خدامسلمان نبوده و عمل ایشان نیز درزمان حاضر موجب مفسده نیست عزیزم اگربه این حرف شمااستناد کنیم که باید تمام مردانی که صورت خودراباتیغ میزنن بنابه نظر آنهایی که معتقدبه حرمت این عمل هستند بازداشت نمود بهرحال ممنون که بسیاربااحترام پاسخ کامنت مرا دادید
  • فرزاد ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بابا بی خیال این حرفا چیه ظاهرا اصلا شما تو خیابون نیستید اینا که پوششون کامله کلاهم که دارن حالا یه ذره هم از موهاشون پیداست چرا انقدر شلوغش میکنین ترویج بی حجابی چیه؟
  • حاجی ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    واقعا شما طالبان هستی مگه؟ شریعت یعنی چیزی که جاری و روان است و مذهب از ذهب یعنی رفتن می آید. قوانین نیز بر بستر اصول مسلم باید متحول گردد. در زمان پیامبر عرب جاهلی بود و پیامبر به طور تدریجی احکام خدا را اجرا میکردند چون اون جاهل ها پذیرش این ماجرا را نداشتند. در حالیکه نص آیات قرآن به صراحت تاکید میکند که باید زنان همه جای خودئ را در بابر نامحرم بپوشانند. قرآن که همان قرآن است. آیه های حجاب را میتوانید در گوگل سرچ کنید کلی مطلب براتون میاد. وقتی حکمی داده می شود باید اجرا شود و تخطی از آن گناه است و مستوجب عذاب الهی. اگر شما میتوانی مدرک بیاور که در زمان پیامبر با بی حجاب ها برخورد نمیشه. تازه اگر هم بیاری باز هم ماجرا عوض نمی شه. مثلا الان بگید اون موقع مترو نبوده پس الان میخوایم چه کار یا مثلا کیفیت نماز در قطب شمال و جنوب جهت پیدا کردن قبله چگونه است؟ الان باید بگیم مترو نمیخوایم یا اینکه تو قطب نمیشه نماز خوند؟
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    وصواص یا وسواس جناب با سواد؟!!!
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    غیرتشو موش خورده!
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بله قابل توجه به اصطلاح روشنفکرهای بی غیرت
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    از نظر جنابعالی کسی که با خود خواهی و بی حجابیش فساد انگیزی میکنه با کسی که سختی حجاب داشتن رو برای سالم موندن و فرونپاشیدن خانواده ها به جون میخره یکی اند!!؟؟ مسئله ی حجاب به خاطر اثر گذاریش روی کل جامعه است و یه مسئله ی شخصی مثل بستنی خوردن نیست که یکی دوست داشته باشه یکی دوست نداشته باشه!!!!!!!! نمیشه بگی یکی دوست داره خودخواه باشه و به حقوق دیگران تجاوز کنه یکی نه!! حالا فهمیدی چرا داری پرت و پلا میگی
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    انسان باید در آغوش پروردگارش رشد کنه و به کمال برسه خدایی که برای هدایتت پیامبر و قرآن را فرستاد پس باید پروردگار جهانیان رو بپرستی که اون و مادرت و جنین و تو و کشورت و جهان و همه عالمیان را آفریده نه یه قسمت کوچیک از کره ی زمین رو!! ایران به خاطر اسلام عزیزه شهدا برای خدا و در راه خدا شهید میشن نه برای یه تیکه خاک این انسانها هستن که به خاکها و سرزمینها هویت میدن نه برعکس
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    کی راجع به تحریک شدن حرف زد! عجب خودتو لو دادیا!!
  • محمد لطفی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    خاک بر سر رضا شاه که می خواست به زور کشف حجاب بکند.
  • سینا ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    به هر دوتاش گیر میدیم
  • کوروش ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    برای افکار قرون وسطاییت متاسفم
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    دوستان یکم فکر کنین بعد مثبت بدین
  • جواب حاجی ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعاً خیلی قشنگ قضیه رو پیچوندی . این که قران گفته حجاب بر زن مسلمان واجب است چه ربطی به این موضوع داره شما بگو کجای قران گفته باید زن بی حجاب تو جامعه اسلامی راه ندیم و کجا حضرت محمد ( ص ) با این موضوع در جامعه اسلامی برخورد کرده. البته این که این موضوع در جامعه اسلامی ایران یک قانونه و همه باید قانون رو رعایت کنن بحث جدایییه . اما پاسخ کامنت اقای پاک نهاد نیست لطفا با عقل و خرد به مسایل توجه کن .
  • بهزاد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    رفع ابهام : 1-یرای پاسخ ناشناس ایرانی منظور من از ایران «انقلاب اسلامی ایران» است لطفا به نزاع هویتی که در متن گفته بودم دقت کنید.بیان یکباره و اینگونه شما برای قشر خاکستری خیلی بحث برانگیز میشه ؛ ضمن اینکه چه لزومی داره شمابحث «اسلامیت» و «ایرانیت» رو مطرح کنید ؟!!همه اذعان دارند که ایران بدون اسلام قابل تعریف نیست .اگرچه آنقدر که اسلام به ایران خدمت کرد ایران به اسلام خدمت نکرده ولی روبه رشد است انشاا.. 2- برای ناشناس از جزیره جک استرو : من جنین هستم و رشد می کنم و تو روز به روز پیرتر می شوی !! آرام باش ...آرام ... چشمانت را ببندو به هیچ چیز فکرنکن همین. 3-دوست مهربان از لبنان ؛ موفق وسربلندباشید
  • بینام- قابل انتقال به غیر ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    شما یک سی به حاشیه رفته هستید و با این اخبار سعی میکنید نشون بدید در متن هستید هیچ کس شما رو حساب نمی کنه . فقط یه بنگاه خبرپراکنی هستید. یه کاری بکنید تا بیش از این به حاشیه نرید
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اول اینکه قانونی وجود نداره که خارجی هایی که میان ایران حجاب داشته باشن (در مورد مسابقات ورزشی) ، دوم هم اینه که اگه ما با حجاب اونا مشکل داریم نباید میزبان میشدیم ، سوم مشرق از کاه خوب کوه میسازیا
  • س ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    ببخشيد اين نظريه فوق فيلسوفانه را از كجاتون در اورديد؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اين جمله:این تفکرات باعث عقب ماندگی بیشتر میشه فقط وفقط وفقط// خيلي اشناست احيانا رضا خان نميگفت؟
  • من ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    قانونی وجود نداره...؟!!! شما مطمئنی حالت خوبه؟!!
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    با این طرز فکر و عقایدی که دارین باید برگردین 1400 سال پیش زندگی کنین ، شما اگر زمان پیغمبر (ص) هم زتدگی می کردین بازم ایراد می گرفتین
  • امیر ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    همتون از دم میخیید زرشک
  • عمو ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    خودت گفتی خودتم جواب دادی؟
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    تا پيشرفت رو چي بدوني، شايد لحن بيان ايشون جالب نباشه ولي من با محتواش کاملا موافقم
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    کمي دقت کني ميفهي بيشتر مشکلاتمون از کمرنگ شدن دين و ايمانمون نشات ميگيره
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بنظر من شما نگاهت جنسيه، چون حجاب مانع لذت جنسي ميشه نه بي حجابي با خودمون رو راست باشيم
  • محمد ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    صریحا در قران کریم به حجاب اشاره شده قبول نداری به درک
  • یه نکته ملی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    اکه یه ایرانی تو کشور خارجی خلاف قانون انجام بده ببینین چیکار می کنن اقتدار یه کشور به این هست که به قوانین ان احترام گذاشت حجاب هم تو کشورمون یه قانونه نباید کوتاه بیایم
  • هادی ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من خودم رو بالاتر از خدا میبینم؟؟ بنده نگفتم با حجاب مخالفم،اما ارشاد به حجاب با زور و تو سری زدن و توهین نیست عزیز من! همون جور که یه بچه به زور درس خون نمیشه! کی میخواین متوجه بشین این مسائل سادرو؟؟فقط هی میگید جامعه فساد فحشا وای وای خدا زمین زیر و رو شد! اما هنوز نمیدونید باید با محبت ارشاد کنید،نه به زور! اما شماها فکر کردین خیلی کاراتون درته!هه،زهی خیال باطل...
  • حسن ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 0
    با این بحث بجایی نمیرسیم کار از ریشه مشکل داره
  • امین ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام . به عقایدودین خارجیانی که به هر دلیلی به ایران میایند باید احترام گذاشت.این نظر امام خمینی بود!
  • وحید ر فیعی ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    خداوند هرکه را به هر عنوان بی حجابی و بد حجابی را به طور عمد یا غیر عمد در جامعه رواج می دهد یا هدایت نماید در غیر قابل هدایت بودن به لعنت ابدی گرفتار نماید چرا که جامعه را وعلی الخصوص جوانان جامعه را به سوی بدبختی می کشانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس