مرکل عصبانی

نتایج جدیدترین نظرسنجی از پیشتازی حدود ۳۰ درصدی مرکل نسبت به رقیب سوسیال دموکراتش مارتین شولتز حدود دو ماه مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، حدود دو ماه مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان نتایج جدیدترین نظرسنجی از پیشتازی چشمگیر مرکل نسبت به رقیب سوسیال دموکرات خود مارتین شولتز خبر می دهد.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که ازطرف انستیتو فورسا و به سفارش هفته نامه "اشترن" و "آر تی ال" آلمان انجام شده است محبوبیت مرکل نسبت به شولتز 30 درصد بیشتر است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی اگر شهروندان آلمانی مستقیما صدر اعظم این کشور را انتخاب کنند 52 درصد به مرکل و تنها 22 درصد به شولتز رای می دهند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اگر پارلمان آلمان حالا انتخاب شود احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با یک درصد افزایش محبوبیت 40 درصد آراء را کسب خواهند کرد و حزب سوسیال دموکرات هم بدون تغییر 22 درصد آراء شهروندان را کسب می کند.

چپ ها نیز 9 درصد و سبزها و حزب لیبرال دموکرات نیز هر کدام 8 درصد آراء شهروندان را کسب می کنند. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با یک درصد سقوط 7 درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

به این ترتیب اگر انتخابات پارلمانی به جای 24 سپتامبر حالا برگزار شود اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات با کسب 48 درصد آراء می توانند دولت تشکیل دهند. حزب سوسیال دموکرات، سبزها و چپ ها هم مشترکا 39 درصد آراء را کسب خواهند کرد.

موسسه فورسا این نظرسنجی را هفته گذشته از بین 2502 شهروند واجد شرایط آلمانی  انجام داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس