کد خبر 767307
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
آنگلا مرکل نمایه

نتایج یک نظرسنجی از کاهش محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی و افزایش محبوبیت حزب افراطی جایگزینی برای آلمان کمتر از چهار هفته مانده تا انتخابات پارلمانی این کشور خبر می‌دهد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، نتایج جدیدترین نظرسنجی از کاهش محبوبیت حزب مرکل در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور خبر می دهد.

این نظرسنجی که از طرف موسسه امنید انجام شده است نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان برای اولین بار در عرض دو ماه گذشته یک درصد سقوط کرده و 38 درصد آراء شهروندان را بدست آوردند. البته حزب سوسیال دموکرات که رقیب مرکل در تصاحب صدر اعظمی آلمان است از این کاهش محبوبیت احزاب متحد مسیحی سودی نبرده و این حزب هم با یک درصد کاهش محبوبیت 23 درصد آراء شهروندان را بدست آورد.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و لیبرال دموکرات هر کدام یک درصد صعود داشتند و سبزها نیز کمی با کاهش محبوبیت مواجه شدند.

در این نظرسنجی حزب لیبرال دموکرات و چپ ها هر کدام 9 درصد آراء شهروندان را بدست آورده و بعد از آن حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با 8 درصد آراء و بعد از آن هم سبزها با کسب 7 درصد آراء شهروندان قرار گرفتند.

موسسه امنید این نظرسنجی را در فاصله زمانی بین 17 و 23 آگوست 2017 از بین 1.979 شهروند آلمانی واجد شرایط رای دادن انجام داده است. در این نظر سنجی این سوال از شهروندان پرسیده شده بود که اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی برگزار شود شما به کدام حزب رای خواهید داد.

انتخابات پارلمانی آلمان کمتر از چهار هفته دیگر در 24 سپتامبر در آلمان برگزار می شود و در این انتخابات آنگلا مرکل از حزب دموکرات مسیحی با مارتین شولتز از حزب سوسیال دموکرات برای تصاحب کرسی صدر اعظمی با هم رقابت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس