کد خبر 750476
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
 موصل از جنگ تا زندگی

شبکه الجزیره قطر بعد از آزادی کامل موصل با استفاده از تصاویر هوایی سطح تخریب گسترده این محله را به نمایش گذاشت و با استفاده از یک موسیقی به شدت تراژیک یک کلیپ کاملا جهت دار و تحریک آمیز منتشر کرد.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره قطر بعد از آزادی کامل موصل و آخرین نقاط در محله موصل القدیمه با استفاده از تصاویر هوایی سطح تخریب گسترده این محله را به نمایش گذاشت و با استفاده از یک موسیقی به شدت تراژیک و ادبیات خاص نریتور (گوینده) یک کلیپ کاملا جهت دار و تحریک آمیز منتشر کرد.

جالب آنکه مجددا ادبیات تفرقه افکنانه قبلی (قبل از نزاع با عربستان سعودی) را تکرار کرده و از کلمه "میلیشیات طائفی" استفاده کرده است که به معنای شبه نظامیانی است که برای اختلافات مذهبی می‌جنگند.

همزمان با تکرار این اتهام، خود گوینده کلیپ کاملا ادبیات تفرقه افکنانه و مذهبی به کار می برد و مسأله را از موصل فراتر می برد و از سه تمدن تاریخی مسلمانان سنی عرب (موصل، حمص و حلب در سوریه) نام می‌برد که حاکمان آنها برای سرکوب ثوار (انقلابیون) این شهرها را منهدم کرده‌اند و بهانه‌شان مبارزه با تروریسم بوده!! فقط می‌گوید موصل کمی دوز تروریسمش بالاتر بود!

هر چند که به هدایت عملیات موصل توسط ائتلاف امریکا اعتراف می‌کند، اما گویا فراموش کرده این ائتلاف از همان خاک قطر و پایگاه العدید هدایت می شود!

این که نوع عملیات آزادسازی شهر موصل ویرانی گسترده به جا گذاشته بر کسی پوشیده نیست و کیست که نداند چهره موصل در سال‌های آینده از لحاظ زیرساخت، اقتصاد، اشتغال و ... هرگز به گذشته برنخواهد گشت و نتیجه این شرایط هم برای همگان خصوصا آمریکا (بعنوان هدایت‌گر اصلی عملیات آزادسازی شهر) معلوم است.

اصرار آمریکا بر عدم حضور حشدالشعبی و ایران و نوع حملات هوایی آمریکا و سایر اقدامات سیاسی و امنیتی خاص در اقلیم کردستان و استان الانبار همگی شواهدی بر عمدی بودن چنین سناریویی است و حالا دور آن است که این حجم تخریب و تلفات غیرنظامی بمباران‌ها بیان شود و طبیعتا مسئول آن "میلیشیات طائفی" و حتی دولت حاکم عنوان شود. که قطعا شخص العبادی و همراهانش مسئولیت این اشتباه (در میدان دادن به امریکا) را باید بپذیرند.

اما ورای این مسائل، رویه دوگانه الجزیره در روزهای اخیر هم جالب توجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    20 33
    حتما انتظار داشتید، بعد این همه کشته و خرابی آهنگ راک پخش کنه؟؟؟
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      13 1
      جالب اینجاس وقتی خرابیو میزارن امریکارو هدایتگر و مدیر آزاد سازی میدونن!
    • امیر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      9 0
      خود عراقی ها که موصل بخشی از خاکشان است و بیشتر از دیگران ناراحت خرابی های موصل هستند، به خاطر ازادسازی موصل در حال جشن و پایکوبی هستند، واقعاً متوجه نشدی دلیل پخش آهنگ تراژیک و حرفهای مجری شبکه، عزادار بودن شبکه الجزیره بابت شکست تروریستها در موصل است نه خرابی موصل؟!!!!!!!!!
  • سوسان IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    20 3
    وقتی خط ما از این وحشیها جدا نمیشه این وضعیت پیش میاد امیدوارم قطر توسط عربستان و امارات تکه تکه بشه تا یکی از دشمنهامون کم بشه و پارس جنوبی یک نفس راحت بکشه
  • محسن IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    11 0
    اون هفته گفتم خیلی پاچه خواریش رو با جنگ عربستان نکنید
  • ناشناس IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    12 0
    مار زرد!!!!
  • محمود IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    8 33
    خب هرفیلم مصاحبه ای که خود ایران هم پخش میکنه قشنگ معلومه که موصل با خاک یکی شده اون موشکهای روسی مگه میزارن جائی سالم باشه
    • LB ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      6 1
      اوس محمود! از کی تا حالا در عراق روسیه رفته موشک زده؟!
    • امیر IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      6 0
      انتظار داشتی شهری که بیش از سه سال ونیم دست تروریستها بوده، وقتی آزاد میشه صحیخ و سالم باشه؟!!!! خوب معلومه به ویرانه ای تبدیل میشهف ولی این شبکه های معلوم الحال سعی می کنند طوری به بیینده القاء کنند که انگار آزادسازی موصل کار اشتباهی بوده است و باید می گذاشتند تا همیشه دست آنها بماند!!!!!! خرمشهر عزیز هم وقتی آزاد شد بیش از هشتاد درصد شهر تبدیل به ویرانه شده بود، ولی روز ازاد سازی خرمشهر همه مردم ایران جشن گرفتند.کاملاً واضحه که شبکه الجزیره بابت آزادسازی موصل عزادار است.
  • مهرسام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    16 1
    هرکی خربزه میخوره پای لرز اونهم باید بنشینه. وقتی هزارو دویست نفر را در آموزشگاه افسری تیر خلاص می زدند و سر می بریدند و به رودخانه دجله می انداختند این شبکه قطری و امثالهم کجا بودند. اصل قضیه، نابودی داعش و تروریستهای وهابی است ، خانه و جاده رو می شه از نو ساخت
  • مهدی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    3 0
    الله اکبر جبهه حق پیروز شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس