خناری نژاد

ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان ابراز امیدواری کرد که با دوپینگ ورزشکار قزاقستان در سال ۲۰۱۵، بتواند مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا را به خود اختصاص بدهد.

به گزارش مشرق، صبح امروز خبری در ژیمناستیک منتشر شد که خوشحالی اهالی این رشته را به دنبال داشت. طبق خبری که در سایت فدراسیون جهانی منعکس شده، دوپینگ ورزشکار قزاقستان در رقابت‌های جهانی 2015 در وارنای بلغارستان تایید شده و این ژیمناستیک هم اکنون دوران محرومیت خود را دنبال می‌کند.

دوپینگ این ورزشکار از آن جهت برای ایران مهم است که وی سه ماه پس از آن و در مسابقات قهرمانی آسیا بالاتر از هادی خناری‌نژاد به مدال برنز دست یافت و حالا این مدال باید از آن ژیمناست کشورمان شود.

خناری‌نژاد در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: با استعلامی که از فدراسیون پزشکی ورزشی گرفتیم، طبق قوانینی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هر مدالی که یک ورزشکار دوپینگی از زمان ارتکاب به این عمل کسب کند، باید از او پس گرفته شود. رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز سه ماه پس از مسابقات جهانی وارنا در هیروشیمای ژاپن برگزار شد. در واقع او مدال آسیایی‌اش را پس از ارتکاب به دوپینگ گرفت و این مدال از او پس گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته و در حاشیه برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، موضوع را به زهرا اینچه درگاهی، رئیس جدید فدراسیون در میان گذاشتم و او نیز قول داد پیگیری کند. درست است که فدراسیون در حال تغییر و تحول است، اما به من گفتند که خیلی زود موضوع را پیگیری می‌کنند.

ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان عنوان کرد: به لحاظ قانونی این مدال گرفته و باید به من که چهارم شده بودم، برسد، اما نیاز مبرمی به پیگیری‌های وزارت ورزش و همچنین فدراسیون داریم تا به حق واقعی‌ام برسم.

در رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی آسیا در سال 2015 عبدالله جامعی با کسب مدال برنز، اولین مدال تاریخ ایران در این رقابت‌ها را کسب کرد و حالا خناری‌نژاد نیز می‌تواند به این لیست مدال‌آوران بپیوندد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس