کد خبر 749200
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
انتحاری

استاندار استانبول از بازداشت بیش از ۴۴ نفر از جمله طراحان اصلی دو بمب‌گذاری انتحاری سال گذشته در جریان عملیات ضد تروریستی خبر داده است.

به گزار ش مشرق به نقل از رویترز، استاندار استانبول روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: پلیس ترکیه با انجام عملیات ضد تروریستی، حداقل 44 مظنون به همکاری در فعالیت های تروریستی را بازداشت کرده است. طراحان اصلی بمب‌گذاری انتحاری سال گذشته در استانبول نیز از جمله بازداشت شدگان هستند.

بر اساس این گزارش انفجار دو بمب توسط عاملان انتحاری در 10 دسامبر گذشته در بیرون ورزشگاه باشگاه فوتبال بشیکتاش در مرکز استانبول منجر به مرگ بیش از 44 نفر و زخمی شدن 155 نفر دیگر شد.

استاندار استانبول در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یکی از مظنونانی که در عملیات پلیس بازداشت شده است، ماموریت شناسایی را قبل از بمبگذاری های 2016 میلادی در استانبول انجام داده و لحظاتی قبل از انفجار بمب از محل حادثه گریخته است.

مظنون دیگر بازداشت شده کسی است که طراح اصلی حمله به یک اتوبوس پلیس در جولای 2016 میلادی است که منجر به مرگ 11 نفر از جمله غیرنظامیان و نیروهای پلیس شد و بیش از 36 نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد: پلیس ترکیه تولیدکننده فیلم درباره زندگی رجب طیب اردوغان را بازداشت کرده است. پلیس ترکیه وی را به داشتن رابطه با فتح الله گولن متهم کرده است، منتقد جدی دولت ترکیه که بارها به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال گذشته متهم شده است.

"علی آوکی" یک روز پس از آن بازداشت شده است که فیلم جدیدش موسوم به "بیداری" درباره کودتای نظامی سال گذشته ترکیه منتشر شده است.خبرگزاری آناتولی افزود: "آوکی" به عضویت در سازمان تروریستی گولن متهم شده است. پلیس ترکیه وی را در خانه اش در استانبول بازداشت کرده است.

طی یک سال گذشته ترکیه بیش از 50 هزار نفر را بازداشت کرده و بیش از 150 هزار نفر دیگر را از کار برکنار یا تعلیق کرده است.

اقدامات دولت ترکیه در سرکوب منتقدان و معترضان به بهانه مقابله با کودتای سال گذشته، با انتقاد وسیع و گسترده گروه های حقوق بشر و برخی دولت های غربی روبرو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس