کد خبر 783967
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
پرچم ترکیه

وزیر دادگستری ترکیه ابراز امیدواری کرده است که آمریکا در تصمیم خود برای توقف خدمات صدور ویزا به شهروندان ترکیه تجدیدنظر کند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از آنکه آمریکا در اعتراض به بازداشت یک کارمند کنسولگری خود در شهر استانبول، خدمات صدور ویزا برای شهروندان ترکیه را متوقف کرده، وزیر دادگستری ترکیه خواستار بازنگری واشنگتن در این تصمیم شده است.

وزیر دادگستری ترکیه این پرونده را یک مساله مربوط به دستگاه قضایی این کشور دانسته است.

ایالات متحده نارضایتی و نگرانی عمیق خود را نسبت به بازداشت یک کارمند محلی کنسولگری این کشور در استانبول اعلام کرده و اتهامات مطرح شده علیه وی را بی پایه و اساس ارزیابی کرده است.

دادگاهی در استانبول این کارمند کنسولگری آمریکا را همچنان در بازداشت نگه داشته است. وی متهم به ارتباط داشتن با گروه فتح الله گولن شده است. دولت ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال 2016 متهم کرده و وی نیز این اتهامات را رد کرده است.

این فرد رسما به جاسوسی و تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه متهم شده است.

پس از آنکه آمریکا صدور ویزا برای شهروندان ترکیه را متوقف کرد، ترکیه نیز اعلام کرده است که تدابیر مشابهی را علیه شهروندان آمریکایی اتخاذ می کند.

عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه به شبکه تلویزیونی هابر گفت: اگر این مساله مربوط به امنیت است، پس اقدامات لازم باید اتخاذ شود ولی اگر این مساله مربوط به بازداشت کارمند کنسولگری است، این تصمیمی است که دستگاه قضایی ترکیه اتخاذ کرده است.

وی افزود: محاکمه یک شهروند ترکیه که مرتکب جرمی در ترکیه شده است، حق ماست.امیدوارم آمریکا در این تصمیم تجدیدنظر کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    3 5
    ترکیه فاشیست مغولی نوعثمانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس