وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارتباط با غرب رهیافت فرهنگی برای ایران نداشته و تنها راه پرکردن خلأهای معنوی، بازگشت به سرمایه‌های معنوی در حوزه فرهنگی، معرفتی و دینی است.

به گزارش مشرق به نقل از اداره‌کل ارشاد استان اصفهان، سید رضا صالحی امیری در دیدار با آیت‌الله ناصری استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه همواره خود را مدوین علما می‌دانم، اظهار داشت: همیشه نسبت به نفوذ کلام شما احساس دین می‌کنم.

وی با بیان اینکه چالش‌ها و شکاف‌های امروز فرهنگی به دلیل فاصله گرفتن نسل جوان از ریشه‌های خود است، تصریح کرد: برای احیای ارزش‌های اخلاقی و پر کردن خلأهای معنوی یک راه بیشتر نداریم و آن هم بازگشت به سرمایه‌های معنوی در حوزه فرهنگی، معرفتی و دینی است؛ چرا که ارتباط با غرب رهیافت فرهنگی برای ما نداشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه بازگشت به ارزش های اخلاقی را بازگشت به قرآن و عترت دانست و خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 3 حوزه فعالیت‌های دینی را پیگیری می‌کند. یکی در حوزه اوقاف و امور خیریه که 8 هزار امامزاده واجب‌التعظیم را به قطب فرهنگی تبدیل کرده و با هدف گذاری فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر وجود 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور برای این مهم تلاش می‌کند. امروز قریب به 2 میلیون حافظ قرآن از یک تا 30 جزء در کشور داریم.

وی با اشاره به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امسال بودجه این معاونت صددرصد افزایش داشته چراکه راه بازگشت به معنویت در جامعه را قرآن می‌دانیم و البته در کنار آن بحث عترت را نیز پیگیری می‌کنیم.

صالحی امیری با اشاره وجود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: اکنون 23 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور زیر نظر ائمه جماعات مساجد فعالیت دینی و فرهنگی دارند همچنین بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در 77 کشور دنیا و 31 استان کشور برنامه‌های مرتبط با فرهنگ رضوی را برگزار می‌کند و امروز بیش از 2 هزار برنامه مرتبط با این بنیاد برای اشاعه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: فرهنگ رضوی در جامعه ما به دلیل عشق به امام رضا(ع) پذیرش دارد و برای اینکه این عشق را به معرفت تبدیل کرد، باید برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از بزرگان و مبانی معرفتی آنان را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: نسل ما تحت تأثیر مبانی معرفتی شما بوده و باید این سرمایه به نسل امروز منتقل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قدمت 100 ساله انجمن مفاخر گفت: باید نسل جدید با آثار؛ قلم و کلام بزرگان جامعه آشنا شوند تا بدانند چه کسانی سرمایه‌های آنها هستند. بنابراین به صورت ماهیانه همایش‌هایی برای شناساندن بزرگان کشور به نسل جوان برگزار می‌شود و در این راستا از روش‌های مختلف نگاشر کتاب و ساختن مستند و... استفاده خواهد شد.

آیت‌الله محمدعلی ناصری نیز در این جلسه با بیان اینکه توفیقاتی که در مسیر انجام فعالیت برای شما حاصل می شود را امام زمان(عج) به شما عنایت می‌کند و امیدواریم در مسیری که قرار گرفتید موفق باشید، اظهار داشت: در خلال پیاده کردن اهداف مشکلاتی ایجاد می‌شود که با توسلات آن را برطرف کنید.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) لحظه‌ای از شما غافل نیست، تصریح کرد: تلاش کنید اعمالی که انجام می‌دهید مورد رضای حق باشد و بازوی رهبری باشید.

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله ناصری با حضورمحمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی؛ محمدامین عارف نیا رئیس حوزه وزارتی و مهرداد آگاهی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی مدیرکل حجت الاسلام و المسلمین معتمدی معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان 15 تیرماه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    0 0
    1- رهیافت یعنی چه ؟ 2- اگر رهیافت نداره چرا سند 2030 را یواشکی دارید اجرا می کنید ؟ 3- برنامه مساجد را به نام خود تمام نکنید 4- حتی یک حافظ قرآن هم پیدا نمی کنید که بگوید وزارت ارشاد باعث شد تا او قرآن حفظ کند 5- اما ناراحت نباشید تا دلتان بخواهد مطرب و قرتی دارید که ادعا کند از شما آموخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس