امیرحسین صدیق

هنرمند سینما و تلویزیون کشور گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند ساخت فیلم کودک ونوجوان ساده است و این در حالی است که ساخت فیلم کودک برخلاف تصور ساده نیست و پیچیده است.

به گزارش مشرق، امیر حسین صدیق با اشاره به وضعیت سینمای کودک اظهار داشت: برخی‌ها فکر می‌کنند ساخت فیلم کودک ونوجوان ساده است و این در حالی است که ساخت فیلم کودک برخلاف تصور ساده نیست و پیچیده است.

وی افزود: برای اینکه سینمای کودک ونوجوان رونق بگیرد نیاز به برنامه‌ریزی دقیق از ابعاد  مختلف است و باید این را نیز اشاهر کنم که ما برای کودک در کشور ظرفیت بسیار خوبی داریم و می‌توان کار خوب انجام داد اما در زمان کوتاه و با برنامه‌ریزی کوتاه مدت نمی‌توان این کار را انجام داد.

هنرمند سینما و تلویزیون کشور با اشاره به جشنوراه فیلم کودک گفت: نمی‌توان منکر این شد که جشنواره فیلم کودک و نوجوان نقشی در ماندن این ژانر سینمایی ندارد اما نکته‌ای که مدنظر باید قرا بگیرد این است که در جشنواره‌های خیلی از فیلم‌ها رتبه می‌آورند اما هیچ وقت اکران نشده و برای مخاطبی که ساخته شده دیده نمی‌شوند.

وی بیان کرد: اگر برای رشد فیلم کودک و نوجوان برنامه‌ریزیکرد و حمایت شود در نوع خود یک کار بزرگ فرهنگی در کشور انجام شده زیرا هم نسل‌های آینده با سینما آشنا می‌شوند و هم با توجه به تاثیرگذاری زیاد این فیلم‌ها نقش زیاید در شخصیت کودکان و نوجوان دارد.

پیش از این یک سری از آثار کودک و نوجوان که الان نوستالژیک شده به دلیل این است که برای ساخت آن دقت و حساسیت خاصی خرج می‌شد در واقع کاری که برای کودک ساخته می‌شد با مطالعه بود الان هم باید همین شکل باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس