13960405000918_PhotoA.jpg

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در یادداشتی بیان داشت: برگزاری همایش گروهک خون آشام منافقین در پاریس ایجاب می‌کرد که وزارت امورخارجه از انفعال آزار دهنده موجود خارج و واکنش در خور توجهی نشان دهد.

 به گزارش مشرق، کیومرث یزدان پناه عضو هیات علمی دانشگاه تهران در یادداشتی بیان داشت: برگزاری همایش گروهک خون آشام منافقین در پاریس که بلافاصله بعد از سفر وزیر امورخارجه کشورمان برگزار شد و اظهارات سرکرده منفور آن و اظهارات سخیف و توهین آمیز نماینده دولت منفور امریکا، ایجاب می‌کرد که وزارت امورخارجه از انفعال آزار دهنده موجود خارج و نسبت به اقدامات سخیف دولت‌های فرصت طلب اروپایی و در راس آن دولت فرانسه واکنش شدید و در خور توجهی نشان بدهد.

متن این یادداشت به شرح ذیل است: 

« وزارت امور خارجه ویترین شخصیت ملی کشور در خارج از مرزهاست. تمام اقدامات، رفتارها و کنش و واکنش های عناصر این وزارتخانه از وزیر تا کارکنان در هر سطحی، بیانگر فرهنگ و بنیان‌های رفتاری کشور به حساب می‌آید.

بر همین مبنا این وزارتخانه و سیاست‌های اجرایی و اعلامی آن در بالاترین سطح امنیتی قرار دارد و یکی از ارگان‌های اصلی کشور در همه ادوار به حساب می‌آید. در این موارد مصادیق بسیار واضحی در جهان هر روزه شاهدیم. بطور مثال برخورد سخت روسیه با ترکیه در سال گذشته میلادی که منجر به عقب نشینی تمام عیار ترکیه و عذرخواهی رسمی از مسکو شد.

واکنش به موقع و تاثیرگذار نسبت به هر حرکتی که مربوط به منافع ملی است حداقل انتظار از تشکیلاتی است که بیشترین دلارهای کشور در آن صرف می‌شود. عدم واکنش به موقع هم ضمن تحمیل انفعال و رخوت در این مجموعه حساس، به منافع ملی خسارت‌های جدی وارد می‌کند. در کنار ده‌ها حوادث تلخ بین المللی علیه منافع ملت ایران در چهار سال اخیر و انفعال آزاردهنده وزارت امور خارجه، اتفاقات دردناک اخیر در فرانسه از جمله مواردی بود که انتظار می رفت وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح ممکن واکنش راهبردی نشان بدهد.

برگزاری همایش گروهک خون‌آشام منافقین در پاریس که بلافاصله بعد از سفر وزیر امورخارجه کشورمان برگزار شد و اظهارات سرکرده منفور آن و اظهارات سخیف و توهین آمیز نماینده دولت منفور امریکا، ایجاب می‌کرد که وزارت امورخارجه از انفعال آزار دهنده موجود خارج و نسبت به اقدامات سخیف دولت‌های فرصت طلب اروپایی و در راس آن دولت فرانسه واکنش شدید و در خور توجهی نشان بدهد.

حداقل انتظار این بود که با احضار سفیر فرانسه، از حقوق پایمال شده ایرانیان و این همایش ضد امنیت ملی در پاریس به شدت اعتراض می‌کرد و به صرف یک بیانیه اکتفاء نمی‌کردند. تاسف بارتر اینکه در کنار هتک حرمت بی شرمانه مقامات فرانسوی و برگزاری همایش ننگین منافقین در پاربس، در ایران قرارداد یکسویه و مساله داری با شرکت توتال فرانسه منعقد می نماید.

عدم واکنش به موقع وزارت امورخارجه در قبال این اتفاق تلخ و همچنین توجیه غیر حرفه ای در قبال تمدید دوباره تحریم های اتحادیه اروپا بر ضد ایران جای تاسف فراوان دارد و بطور قطع استمرار این روند خسارت‌های جبران ناپذیری به منافع ملی وارد خواهد ساخت و ملت مظلوم ایران هر روز شاهد خیانتی علیه خود توسط غربی‌های مردود شده خواهد بود. وزارت خارجه فعلی نیاز به خانه تکانی اساسی دارد تا درک درستی نسبت به تهدیدهای دشمنان شناخته شده و فهم منطقی به منافع ملی داشته باشد. »

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس