آملی لاریجانی

اعضای کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در آموزش عالی در نامه به رئیس قوه قضائیه اعلام کردند.

به گزارش مشرق، اعضای کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در آموزش عالی در نامه به آیت‌الله آملی لاریجانی اعلام کردند: چنانچه می‌دانید موضوع بورسیه‌ها از جمله مسائلی بود که در سالهای گذشته به واسطه کینه توزی برخی سیاست بازان و همچنین مشی افراطی حاکم بر وزارت علوم دولت یازدهم، تبدیل به یکی از مسایل جنجالی بی فایده شد. آن‌چنان که می‌دانید در ورای مجادلات سیاسی، آن چه ذبح شد اخلاق علمی در مجموعه ساختارهای دانشگاهی کشور بود. در نتیجه این بی اخلاقی غیرانسانی، زندگی روزمره خانوادگی و آینده شغلی جمع زیادی از جوانان مومن انقلابی و نخبه کشور تباه شد.


در ادامه این نامه آمده است: این موضوع در نتیجه رویکرد باندی حاکم بر وزارت علوم آنچنان شدت پیدا کرده که مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید در ماه مبارک رمضان سال 94 از ان به عنوان ظلمی بزرگ و یکی از غلط‌ترین کارها یاد کردند. متعاقب بیانات راهگشای ایشان، وزارت علوم، تحت فشار افکار عمومی ناشی از آگاه شدن از کنه این ظلم، مجبور گردید برخی اقدامات را که ظالمانه به دانشجویان بورسیه روا داشته بود بردارد.

در این نامه خطاب به رئیس قوه قضاییه آمده است: با همه این تحولات چنانچه می‌دانید در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه‌ها، یکی از دانش آموختگان بورسیه خارج از کشور در حضور معظم له، شرح کاملی از فشارهای دنباله دار و تحریم های جدید وزرات علوم در حق دانشجویان و دانش اموختگان بورسیه را ارایه داد. حجم ناجوانمردی‌ها و بی انصافی‌های وزارت علوم به گونه‌ای بود که حضرت ایشان در همان ابتدای سخنانشان مجددا به این تظلم خواهی واکنش نشان داده و خواستار پیگیری و حل مشکلات شدند.

در ادامه این نامه عنوان شد: واقعیت این است که عمق کینه ورزی و حجم بی قانونی‌های وزارت علوم علیه دانشجویان و دانش اموختگان بورسیه پایانی ندارد. چرا مدیران تندرو و فتنه گران حاکم در وزارت علوم، به ویژه سازمان امور دانشجویان به درستی می‌دانند که این دانشجویان، نسل جدید مومن و انقلابی هستند که بر اساس نگرش بنیادین مقام معظم رهبری و ضرورت‌های اساسی نظام اسلامی در راستای تولید علم و حرکت در مرزهای دانش با نگرش بومی و ایرانی اسلامی حرکت می‌کنند. بر همین اساس بیشترین حجم دشمنی را متوجه بورسیه‌ها کرده‌اند. آن‌ها در اخرین اقدامات با قلب مفاهیم قانونی و گزارش‌های ناصحیح و ناقص به مراجع ذیصلاح به دنبال تداوم تضییع حقوق دانشجویان و دانش اموختگان بورسیه هستند.
اعضای کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در آموزش عالی در نامه به آیت‌الله آملی لاریجانی اعلام کردند: به عنوان مثال آن‌ها با تحریف مفهوم بورسیه، حق استخدام و تعهد وزارت علوم برای بکارگیری دانشجویان و دانش آموختگانی که تمامی مراحل گزینش عمومی و مصاحبه‌های علمی را گذرانده‌اند و در معتبرترین دانشگاه‌های داخل و خارج با صرف هزینه‌های مربوطه تحصیل کرده‌اند، را انکار می‌کنند. برخی دانش آموختگان بورسیه، علیرغم آن که حکم رسمی بورس را در اختیار دارند و دانشگاه محل خدمتشان نیز در آن حکم مشخص شده است، به واسطه سم پاشی های پیدا و پنهان وزارت علوم بکارگیری نمی‌شوند. ظلم مضاعف در حق دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه آن است که هم وزارت علوم به تعهد استخدامی خود عمل نمی‌کند. در واقع هدف اصلی فتنه‌گران مستقر در وزارت علوم حذف نخبگان متدین و انقلابی بورسیه از فضای دانشگاهی است.

در این نامه آمده است: متاسفانه در این زمینه نیز دیوان عدالت اداری نیز برخورد مناسبی با این پرونده نداشته است. سلب صلاحیت از خود در اکثر موارد، تاخیر زیاد در صدور احکام در برخی شکایات، عدم وجود هماهنگی میان احکام در شکایات مشابه که شایبه اعمال نفوذ عناصر وزارت علوم را در ذهن متبادر می‌سازد. دردناک‌ترین بخش ماجرا عدم اجرای احکام صادره دیوان از سوی مدیران وزارت علوم است. باید گفت که این استنکاف بی مجازات متاسفانه فقط و فقط اقتدار قوه قضاییه را نشانه رفته است.

در پایان این نامه خطاب به آملی‌لاریجانی آمده است: از حضرتعالی به عنوان عالی‌ترین مقام قوه قضاییه و متولی احقاق حق و اجرای عدالت درخواست داریم تا نسبت به تداوم ظلم در حق دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه که خود را سربازان علمی نظام در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی می‌دانند، برخوردی قاطع نظیر آن چه از حضرتعالی درباره مفاسد اقتصادی دیده می‌شود، داشته باشید چرا که این تظلم خواهی مجددا از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    1 0
    واقعا خجالت نمی کشید بابت این همه اهمال در احقاق حق ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس