کد خبر 743741
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
بن سلمان

سعودی‌ها تجاوز کنونی را به نیابت از آمریکا و اسرائیل علیه مردم یمن به راه انداخته‌اند و محمد بن سلمان جوانی گستاخ است که در صدد تسلط بر منطقه عربی با حمایت غربی‌ها است.

 به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه مسائل یمن و بحرین جراحت عمده‌ای بر پیکره‌ی اسلام است، تاکید فرمودند که دنیای اسلام به‌خصوص علمای دنیای اسلام بایستی در قبال این مسائل صریح موضع بگیرند و خدای متعال را از خودشان راضی کنند ولو دیگران و طواغیت ناراضی بشوند. در همین رابطه با علامه «شمس الدین شرف الدین» رئیس هیأت علمای یمن گفتگو و مواضع ایشان را در قبال حملات سعودی ها علیه یمن و دیدگاه علمای جهان اسلام در قبال این جنایات بررسی کردیم.

علامه شرف الدین در خصوص تاثیر و نقش محمد بن سلمان ولیعهد جدیدی سعودی ها در تشدید بحران های منطقه ای و همچنین افزایش اختلافات میان مسلمانان اظهار داشت: محمد بن سلمان جوانی گستاخ است که در صدد تسلط بر منطقه عربی با حمایت غربی ها است. به همین دلیل نیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به وی همچون محمد بن عبدالوهاب در ده های گذشته نگریست و به او توجه کرد.

وی افزود: این جوان گستاخ در صدد دامن زدن به درگیری های عربی-عربی است تا بدین صورت به پروژه و نقشه صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه خدمت کند. وی در صدد است تا به وحدت میان مسلمانان ضربه بزند. وحدت میان مسلمانان امری ضروری است که خداوند نیز بر روی آن تاکید کرده است. ما از علما و مسلمانان درخواست می کنیم که در افکار و دیدگاه های خود تجدیدنظر کرده و وحدت را محور امور قرار دهند.

رئیس هیأت علمای یمن درباره مواضع علمای ایران و الازهر مصر در برابر تجاوز سعودی ها به یمن نیز بیان داشت: ما از مواضع علما، مردم و حکومت ایران در قبال مردم یمن تشکر می کنیم. این مواضع بسیار باارزش و خوب بود و آن را ارج می نهیم. ایرانی ها با مردم یمن در زمینه های گوناگون بسیار همبستگی و همدردی کردند که این اقدام را تمجید می کنیم.

وی تصریح کرد: درباره علمای الازهر مصر نیز باید بگویم که برخی از آنها مواضعی عالی در قبال حملات علیه مردم یمن دارند ولی برخی دیگر به ابزاری در دست سیاست تبدیل شده اند و در برابر جنایت روزانه علیه یمنی ها موضعی نمی گیرند.

رئیس هیأت علمای یمن درباره بیش از دو سال تجاوز و حملات ددمنشانه سعودی ها به مردم بی دفاع و مظلوم یمن گفت: بیش از دو سال است که ائتلاف سعودی ها مردم یمن را مورد تهاجم وحشیانه خود قرار داده است و هزاران نفر از شهروندان یمنی را شهید، زخمی و آواره کرده است. این ظالمان مورد غضب خداوند هستند. از سوی دیگر یمن مورد محاصره قرار گرفته است که این امر با دین، انسانیت و عرف بین الملل در تضاد است.

وی ادامه داد: این جنایات در حالی صورت می گیرد که جامعه بین الملل در قبال آن سکوت کرده و هیچ کس در این خصوص سخنی نمی گوید. بنابراین جامعه بین الملل در برابر این جنایات علیه مردم یمن مسئول است. جنگ کنونی، جنگ میان یمنی ها نیست بلکه این جنگ را سعودی ها به نیابت از آمریکا و اسرائیل علیه مردم یمن به راه انداخته اند.

علامه شرف الدین در ادامه در خصوص موضع و دیدگاه یمنی ها در قبال فلسطین نیز بیان داشت: مسأله فلسطین همچون گذشته، در حال حاضر نیز مسأله اصلی و مرکزی و اولویت نخست برای یمنی ها است. در همین راستا نیز مردم و شهروندان یمن علیرغم اینکه به صورت شبانه روزی مورد هجمه و تهاجم دشمن هستند، باز هم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و شعار مرگ بر اسرائیل و حمایت از فلسطین را سر دادند.

وی بیان داشت: مردم یمن همچنین عادی سازی روابط برخی رژیم های عربی با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند. زیرا مردم بر اساس آموزه های دینی معتقدند که نباید از حمایت از فلسطین دست بردارند و به مرزهای کامل فلسطین قائل هستند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این رژیم های مستقر در حاشیه خلیج فارس سال هاست که روابط پنهانی با اسرائیل دارند ولی اکنون این روابط علنی شده و در برابر همگان رسوا شده اند. در برهه کنونی رژیم سعودی، امارات و رژیم بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل بسیار تلاش می کنند.

رئیس هیأت علمای یمن در همین زمینه ادامه داد:  رژیم بحرین در حال حاضر مردم و علمای این کشور به ویژه آیت الله عیسی قاسم رهبر دینی مردم بحرین را مورد حمله و سرکوب قرار داده است. این در حالی است که مردم در این کشور حرکتی مسالمت آمیز دارند و خواستار حقوق و آزادی خود هستند. از سوی دیگر مردم و شیعیان در مناطق قطیف و العوامیه واقع در شرق عربستان نیز که خواهان آزادی بیان هستند، هدف حملات سعودی ها قرار گرفته و تحت فشارند و به قتل می رسند. در عرصه بین المللی نیز بر جنایات این رژیم ها سرپوش سیاسی و رسانه ای گذاشته می شود و مورد مجازات قرار نمی گیرند اما عقوبت و مجازات الهی شامل حال آنها خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس