بحران ریزگردها

نیک کامی گفت:در صورتی که عرصه‌های آب، خاک، پوشش گیاهی و نیاز معیشتی مردم در کنار هم در نظر گرفته شود و برای آنها به صورت یکپارچه برنامه ارائه و انجام شود دیگر آن عرصه دچار خدشه و دست‌درازی نمی‌شود.

به گزارش مشرق، داود نیک کامی اظهار کرد: وزارت امور خارجه و سازمان محیط‌زیست برنامه‌هایی برای رفع مشکلات خارجی ریزگردها در کشورمان دارند و فعالیت‌های مشترکی میان کشورها انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با کشور عراق در حال انجام امور مشترکی درباره ریزگردها هستیم.

رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ادامه داد:  فعالیت تحقیقاتی مشترکی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای مقابله با کانون‌های گرد و غبار در منطقه هندیجان در حال انجام است تا آن را به دستگاه اجرایی ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: از این عرصه ۱۲۰ هزار هکتاری ۴۲ هزار هکتار توسط موسسه جهاد نصر مربوط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

نیک کامی گفت: در صورتی که این طرح عملیاتی شود به‌صورت ۱۰۰ درصدی کانون بحرانی یادشده را  تثبیت می‌کند.

نیک کامی با بیان اینکه دوای درد این مشکلات آبخیز داری و یکپارچگی عملیات است اظهار داشت: در صورتی که عرصه های آب، خاک، پوشش گیاهی و نیاز معیشتی مردم در کنار هم در نظر گرفته شود و برای آنها به صورت یکپارچه برنامه ارائه داده و حرکت کنیم دیگر آن عرصه دچار خدشه و دست‌درازی نمی‌شود.

وی افزود: در این شرایط منابع آب و خاک و حق آبه‌ها به اندازه مصرف و پرداخت می‌شود در صورتی که به این امور توجه شود وضعیت بهبود می‌یابد، در غیر این صورت شرایط بدتر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس