کد خبر 74313
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵

اخراج برخي همكاران بخش فارسي صداي آمريكا باعث شد تا طيف هاي ضدانقلاب ادعا كنند VOA فارسي را هم جمهوري اسلامي مديريت مي كند.

به گزارش مشرق، سایت بالاترين در اين باره نوشت: اخراج جمشيد چالنگي و كوروش صحتي و احمد باطبي را كه دست رژيم در آن مشهود است محكوم مي كنيم. اما نكته مهمي در اين ميان وجود دارد. يك روز احمدرضا بهارلو را كه خود پايه گذار بخش تلويزيوني بود برنامه اش را از صداي آمريكا گرفتند و خودش را اخراج كردند. هيچ كس دم نزد همه ساكت بودند و بعد هم حذف شروع شد. لونا شاد اخراج شد. سياوش آذري اخراج شد. برنامه پرطرفدار بيژن فرهودي را گرفته و او را به انگليس فرستادند و كار به جايي رسيد كه جمشيد چالنگي را نيز اخراج كردند.

بالاترين در واكنش ديگري تصريح كرد: همكاري VOA با رژيم اسلامي در اخراج چالنگي و ديگر دوستان، دلسردكننده است. بخش فارسي صداي آمريكا در راستاي سياست رژيم اسلامي، باز هم دسته گل ديگري به آب داد. آن هم دلسرد و بيرون كردن جمشيد چالنگي و همچنين احمد باطبي بود. بدبختانه برنامه هاي صداي آمريكا مورد خشم و كينه مديران آن كه به نظر مي آيد وابستگي شديد به رژيم اسلامي دارند، قرار گرفت.

اين شبكه با بيان اينكه در صداي آمريكا كودتا شده، مي نويسد: صداي آمريكا با اين كار بي دنده و ترمز خط مماشات با رژيم را در پيش گرفته است. بعد از اين بيرون كردنها، عسگرد [مدير صداي آمريكا] در جلسه خصوصي كاركنان گفته كه ما نبايد بر عليه رژيم زياد حرف بزنيم، بلكه بايد پلي باشيم براي ارتباط با ايران. شوربختانه مخالفاني كه به صداي آمريكا توجه مي كنند از اين حقيقت غافلند كه صداي آمريكا، تلويزيون برون مرزي رژيم اسلامي است و در واقع اپوزيسيون به تماشاي سيماي اسلامي مشغول است.

پايگاه ضدانقلابي ايران گلوبال نيز معتقد است: جمشيد چالنگي «سبك دوش» شده يعني به قول افغان ها، به طور محترمانه اخراج شده است. چالنگي از سال 1984 با صداي آمريكا و راديو آلمان و راديو فردا همكاري داشت و از 2006 به بخش فارسي صداي آمريكا پيوسته بود.

يادآور مي شود خبر پنجشنبه گذشته كيهان درباره دو تن از كاسبان سياسي همكار صداي آمريكا (فخرآور و باطبي) كه به نقل از يكي رسانه هاي ضدانقلاب منتشر شد، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي ضدانقلاب داشت. برخي كاربران بالاترين زير خبر كيهان كه در بالاترين منتشر شده، نوشته اند:

اينكه بگوييم چون خبر را كيهان زده، پس صحت ندارد، اشتباه است. اين خبر حقيقت دارد و اين دو نفر آبروي همه اپوزيسيون را برده اند. دو نفري كه از بدو ورود به آمريكا دنبال دختربازي و عكس گرفتن و پز دادن به همديگر هستند.
ننگ بر هر دو شارلاتان...

- وقتي اين لينك را مي گذاشتم به خودم گفتم الان سيل راي هاي منفي و بد و بيراه سرازير مي شود. ولي اين طور نشد. ظاهرا همه اخبار كيهان هم نادرست نيستند.

- وقتي يك نفر رو بيخودي اونقدر باد مي كنيم همينه، صبر كنيد چهار صباح ديگه هم احمد باطبي ادعاي رياست اپوزيسيون رو مي كنه هم فخرآور.

- آقاي باطبي بايد در اثبات دانشجو بودن خويش مدركي قابل قبول ارائه كنند و نيز مداركي كه ثابت كند ايشان 9 سال زنداني بوده اند، داشتن حكم محكوميت كافي نيست. باطبي مي بايد مدركي دال بر دانشجو بودن خود ارائه نمايند، اين درخواست زيادي نيست كه نتوانند يا نخواهند به آن پاسخ دهند. و در وهله دوم، ايشان حكم دادگاه خود و ميزان مدتي را كه در زندان بوده و برگه هاي مرخصي خود را نشان دهند چرا كه در هر برگه مرخصي، مدت مرخصي ذكر مي شود. چرا ايشان تا به حال هيچكدام از اين مدارك را در جايي منتشر نكرده؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس