کد خبر 737772
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
اپل نمایه

مدیرعامل اپل به بیان جزیئات بیشتری از پروژه تیتان، ساخت خودروی هوشمند این شرکت پرداخت.

 به گزارش مشرق، تیم کوک، مدیرعامل شرکت Apple توسعه سامانه های خودروی خودران توسط شرکتش را تائید کرد اما درباره ساخت این خودروها توسط اپل سخنی به میان نیاورد.

اپل جزئیات جدیدی از پروژه فوق سری خودروهای بدون راننده خود منتشر کرد. تیم کوک درباره چالش ساخت خودروهای بدون راننده (خودران) اظهار کرد که "ساخت چنین خودروهایی مادر تمامی پروژه های هوش مصنوعی است. "

کوک اعلام کرد که در حال جمع آوری منابع برای توسعه فن آوری کنترل خودروهای بدون راننده است. کوک از بیان اینکه آیا اپل خود دست به ساخت خودروهای بدون راننده خواهد زد یا نه، امتناع کرد.

کوک در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اظهار کرد: "ما الان بر روی خودروهای بدون راننده متمرکز شده ایم. یکی از اهداف خودروهای بدون راننده به طور مشخص ساخت خودروهایی است که قادر به رانندگی خودکار هستند. چنین پروژه ای یکی از سخت ترین پروژه های هوش مصنوعی در جهان است. "

اظهارات کوک نشان می دهد که اپل بیش از آنکه تمایل به ساخت خودروهای بدون راننده داشته باشد، ترجیح می دهد سامانه هوش مصنوعی که این خودروها را کنترل می کنند توسعه دهد و آن را به شرکت های سازنده خودرو بفروشد.

دیوید بیلی، متخصص صنعت خودروسازی در دانشگاه آستون، بیان کرد: توانایی اپل در توسعه محصولات کاربرپسند مانند iPhone و iPad یکی از مزیت های رقابتی این شرکت در مقایسه با دیگران است. این شرکت نه تنها می تواند فن آوری کنترل خودرو را توسعه دهد بلکه می تواند رابط کاربری آن را نیز به نحوی توسعه دهد که شرکت های دیگر در انجام آن ناتوانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس