کد خبر 737604
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
سنای آمریکا نمایه

سنای آمریکا با اکثریت آرا به اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه رای داده است که به اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مربوط می شود.

به گزارش مشرق، سناتورها با ۹۷ رای موافق در مقابل دو رای مخالف با ایجاد موانعی موافقت کردند که هرگونه تلاش احتمالی دونالد ترامپ برای کاستن از این تحریم‌ها را مسدود خواهد کرد.

این مصوبه به عنوان متمم لایحه تحریم‌های ایران تنظیم شده بود. لایحه تحریم ایران احتمالا امروز (پنج‌شنبه) به رای گذاشته خواهد شد. به این ترتیب اگر ترامپ با این مصوبه مخالفت کند، باید با تحریم ایران هم مخالفت کند.

مصوبه سنا برای تحریم روسیه در خلال نگرانی‌ها در مورد احتمال تبانی اعضای تیم مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه در جریان انتخابات تصویب می شود.

تحریم‌های تازه این بخش‌ها را هدف می‌گیرد:

افراد درگیر در فساد و نقض حقوق بشر

همه کسانی که برای دولت بشار اسد در سوریه سلاح می فرستند

افرادی که "به نمایندگی از دولت روسیه دست به فعالیت های خرابکارانه سایبری می زنند"

همه کسانی که با بخش های اطلاعاتی و دفاعی روسیه معامله دارند

بخش معدنکاری، فلزات، کشتیرانی و راه آهن روسیه

این تدابیر نیازمند تصویب مجلس نمایندگان است و برای آن که قانونی شود، باید به امضای رئیس‌جمهور برسد؛ هرچند تصور می‌شود از حمایت کافی در کنگره برای فائق آمدن بر وتوی رئیس جمهور برخوردار باشد.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه گفت: وقت آن است با قوت، عزم و بینشی مشترک عملا به حمله روسیه به دموکراسی در آمریکا پاسخ دهیم.

چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا هم حرکت اخیر را یکی از فراجناحی‌ترین اقدامات ممکن توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، فقط دو سناتور به نام‌های رند پال و مایک لی به این تحریم‌ها رای منفی دادند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت، قبول دارد که باید روسیه را پاسخگو شناخت اما کنگره را ترغیب کرد از وضع هر مصوبه ای که به مذاکرات سازنده با مسکو لطمه بزند، خودداری کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس