کد خبر 736787
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
پناهیان

خطیب و کارشناس امور مذهبی با بیان اینکه اکنون نیز با تحریف دین مواجه هستیم تاکید کرد: کسانی که در دین تحریف ایجاد می‌کنند، خشوع نمازشان نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق،‌ حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی با اشاره به اینکه شهادت این شهید، انسان را به یاد ایام دفاع مقدس می‌اندازد، گفت: به یاد پدیده توفیق شهادت می‌افتم که این شهادت از کجا پیدا شد و چطور شهید تقوی آن را صید کرد و در کویر فقدان شهادت، آن را از آن خود کرد.

وی افزود: شهید تقوی در خلوت خود با حضرت حق ارتباط داشت و موقعیت ویژه‌ای را نصیب خود کرد. در ایام دفاع مقدس شهادت به وفور یافت می‌شد و وقوع این اتفاق برای هر شهیدی، مایه مباهات و غبطه جاماندگان بود.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار کرد: متاسفانه بعد از دفاع مقدس نتوانستیم مفهوم شهادت را به خوبی تبیین کنیم. همچنین نتوانستیم بیش از 200 هزار شهید را به مردم معرفی کنیم. اگر این کارها را انجام داده بودیم، دشمن نمی‌توانست بدل شهدا و شهادت را بزند. انتحاری‌ها بدلی شهدای ما هستند. البته این افراد شهادت‌طلب‌های دروغین هستند.

این خطیب در ادامه سخنانش گفت: دشمنان ما بعد از ضربه‌ای که در دفاع مقدس بر آنها وارد آمد، 20 سال کار و تلاش کردند تا بدانند چطور باید بدل بزنند. البته این کار از اقدامات شیطان است. در زمان حضرت امیر(ع) نیز بدل حکمت و عرفانی چون حسن بصری را ساختند. بدل تقوی و پرهیزگاری حضرت نیز ابوموسی اشعری بود.

وی با بیان اینکه به ذهن کسی خطور نمی‌کند که دشمن بدل شهادت‌طلبی را بسازد، به یادداشت یکی از نیروهای تکفیری اشاره کرد و افزود: در یادداشت این جوان تکفیری طی چندین نوبت آمده بود که وی برای رفتن به جبهه التماس می‌کرد و خواهش می‌کرد که دوره‌های عقیدتی را نگذراند.

حجت‌الاسلام پناهیان همچنین به سخنان وزیر خارجه اسبق امریکا اشاره کرد که گفته بود داعش را ما تولید کرده‌ایم. انگلستان و امریکا در اینکه کدام یک داعش را ایجاد کرده‌اند با هم نزاع داشتند. آنان درباره دفاع مقدس به مطالعه پرداختند که چطور می‌توان جوانان را به این سمت و سو هدایت کرد. پس از مطالعه متوجه حضور رزمندگان اسلام در هیئات و کتابخوانی و ... آنها شدند و نیروهای خود را به این سمت هدایت کردند.

وی همچنین به سخنان سیدحسن نصرالله اشاره و عنوان کرد: وی تاکید می‌کرد که باید مطالعه کرد. بخش مهم داعش شامل کارهای فرهنگی است که اکنون به بهره‌برداری رسیده است. نصرالله همچنین با اشاره به فیلم‌هایی که عزم جزم نیروهای تکفیری را نشان می‌داد اظهار کرده بود که چند نفر از افراد ما این طور مصمم به سوی شهادت می‌روند و دشمن چطور توانسته است این گونه نیروهایش را تربیت کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه علمای حوزه باید به این عرصه ورود کنند، ادامه داد: اینکه شهادت ناب را از شهادت دروغین بتوانیم تشخیص دهیم، موضوعی است که تا زمان امام زمان(عج) نیز باقی می‌ماند. کسانی که در دین تحریف ایجاد می‌کنند، خشوع نمازشان نیز بیشتر می‌شود که حسن بصری از این جمله بود. اکنون نیز باز با تحریف دین مواجه هستیم. علما، هنرمندان، مدیران فرهنگی و دانشجوها باید به این حوزه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه قدرت مردم مسلمان منطقه و مقام معظم رهبری در این حوزه کارساز خواهد بود، گفت: اخلاق بدلی مقابل امام زمان نیز می‌ایستد و ایشان را به اینکه فرزند پیامبر نیست متهم می‌کند. امام صادق(ع) فرمودند که کار امام زمان در زمان ظهور سخت‌تر از کار پیامبر(ص) در هنگام بعثت بود؛ چرا که امام با کسانی مواجه است که به قرآن استناد می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه این مطلب به آشنایی با شهید تقوی از 25 سال پیش اشاره کرد و ادامه داد: ما همکار بودیم و از همان زمان می‌دیدم که وی عاشق انقلاب و علاقه‌مند به رشد معنوی برای انقلاب اسلامی بود و این موضوع به قدیم‌الایام مربوط می‌شود و تازگی ندارد که وی بخواهد اخیراً به این حوزه ورود پیدا کرده باشد. ما با هم گفت‌وگو و مجالست داشتیم و انسان به گلوله‌ای که به ایشان اصابت کرده است غبطه می‌خورد. این مرد سابقه فعالیت قرآنی و مذهبی از گذشته داشت و اتفاقاً اگر دشمن می‌خواست در شهادت افراد، نفرات خود را انتخاب کند، باید ایشان را انتخاب می‌کرد. شهید تقوی در خط مقدم جبهه فرهنگ بدون سر و صدا کار می‌کرد و با شهادتش شهره آفاق شد.

وی با اظهار اینکه اکنون جهانیان صدای او را می‌شنوند، تاکید کرد: داعش آخرین تیر ترکش امریکا بود که می‌توانست در برابر مسلمانان و اسلام ناب علم کند و اتفاقاً موثر هم بوده است. البته به ظهور این گروه در آخرالزمان اشاره شده و مژده نیز داده شده است که این گروه نابود می‌شوند. علمای اهل تسنن نیز درباره این افراد از زبان پیامبر(ص) سخنانی را نقل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه بالاترین خطر برای اسلام ناب، بدل اسلام ناب در حد شهادت‌طلبی دروغین است، گفت: مردم بنی اسرائیل خیلی به خدا التماس کردند که برای آنها پیامبری بفرستد. وقتی حضرت موسی(ع) ظهور کرد، با وجود معجزاتی مانند شکافته شدن رود نیل و از میان رفتن فرعونیان در این رود، معجزات نیز در حد کمال به این قوم نشان داده شد و این گونه بود که تصور می‌شد این قوم هیچ گاه به خطا نمی‌روند. از سویی غذا برای آنان از آسمان نازل می‌شود و خداوند 12 چشمه برای آنها جاری کرد. ولی شخصی به اسم سامری به ناگهان همه این اعتقادات و ایمان قوم را از میان برد.

وی با بیان این که پیامبر(ص) فرمود که قوم من هم سامری دارد، تاکید کرد: سامری قوم من کسانی هستند که «لاقتال» می‌گویند؛ یعنی جنگ نباشد. ابوموسی اشعری و حسن بصری سامری معرفی شدند. به صورت برجسته شعاری لاقتال سر می‌دادند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به آیه «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ» عنوان کرد: تنها راه مقابله با بدل‌ها، سامری‌ها و اخلاق و عرفان بدلی و شهادت‌طلبی بدلی، آن است که فرهنگ جهاد و شهادت را درست توضیح دهیم.

وی به تلاش 30 ساله رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم‌له در طول این سال‌ها پیوسته بر خاطرات شهدا و فرهنگ جبهه و دفاع مقدس تاکید داشتند و بر خاطرات شهدا تقریظ می‌نوشتند. این اقدام برای دورانی بود که ما دلیل آن را نمی‌دانستیم. ولی قلب هدایت شده به الهام الهی رهبر فرزانه انقلاب دلیل این اقدام را می‌دانست و باید خط ایشان را پیگیری کنیم. مقام معظم رهبری این خط را از روضه اباعبدالله(ع) و از کربلا گرفتند و ما باید دنباله‌‌رو ایشان باشیم.

در این مراسم، حمید طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، احمد حاجی‌شریف و برخی از مسئولان جامعه قرآنی حضور داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس