پروانه سلحشوری

یک نماینده زن اصلاح طلب انتقادات تندی را از ناکارآمدی وزارت ورزش و جوانان بعمل آورده است...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تغییر ایدئولوژی اصلاح‌طلبان در افطاری مسجدجامعی!

ایلنا گزارش داد: احمد مسجدجامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات و عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران به تازگی طی سخنانی در مراسم افطاری انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان گفته است:

«مساله عدالت دغدغه اصلی اصلاح‌طلبان است. حتماً گروه‌های فقیر باید بدانند که ما پشتیبان آنها در گرفتن حق و حقوقشان هستیم. این جزو اصول و مبانی است که ما به یادگار از مکتب مولای متقیان امیرالمؤمنین داریم«

[1]

*می توان این صحبت های آقای مسجدجامعی را به فال نیک گرفت اما در عین حال باید دانست که روند گفتمانی و حرکتی اصلاح طلبان لااقل تاکنون به سمت مطالبات سیاسی ستاد جریان خاص و بعضا خواسته های فراقانونی میل داشته است نه به سمت عدالتخواهی!

در این زمینه می توان به صحبت های سال گذشته ابراهیم اصغرزاده از فعالان اصلاح طلب نیز اشاره کرد که گفته بود:

«پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان انتقال پیدا کرده است به طبقه ممتاز جامعه، طبقه متوسط رو به بالا. یعنی بخش‌هایی که دارای سرمایه‌ حداقلی هستند، کسبه مثلا عالی‌تر یا فرض بفرمایید پزشکان. تکنوکرات‌ها و صاحبان حرف‌، صاحبان صنعت، سهامداران و اینها همه بخش اندکی از جامعه هستند. بخش بزرگی از جامعه دیده نمی‌شوند و متاسفانه در این سه سال هم دیده نشدند«... [2]

در همین راستا، عباس عبدی، دیگر فعال اصلاح طلب و از تئوریسین های این جریان خاص سیاسی نیز سال گذشته در یک مقاله نوشت: «اغلب بازداشتی‌های پس از خرداد 1388 بالاشهری بودند و اصلاح‌طلبان به تدریج زندگی‌شان عوض شده است.»[3]

عبارات بالا در کنار علاقه اصلاح طلبان به نگاه بورژوازی به مسائل مختلف کشور و توهین های روزمره به مردم ایران نظیر «مردم برای دریافت جارو هم صف می بندند»! به روشنی نشان می دهد که مسجدجامعی در حالت خوشبینانه آرزوی خود را بیان کرده و اصلاح طلبان برای انطباق با گفتمان عدالتخواهی راه درازی را در پیش رو دارند.

البته این نکته نیز آشکار است که زیست مرفّه اما مومنانه و تلاش برای زندگی بهتر نیز جزئی از گفتمان عدالتخواهی است اما این رفتارها نبایستی هرگز به فراموش شدن قشرهای کمتر برخوردار و منسی شدن مطالبات آنها بیانجامد.

صفتی که جریان اصولگرا و جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی طی سالیان گذشته قرابت بیشتری با آن داشته است.

***

انتقاد تند نماینده زن اصلاح‌طلب از وزیر روحانی

پروانه سلحشوری، از نمایندگان اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید در مجلس دهم شورای اسلامی به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: آن‌چه مسلم است، ناکارآمدی حوزه جوانان در این وزارتخانه(ورزش و جوانان) کاملاً مشهود بوده و به‌خصوص در دوره آقای گودرزی بخش جوانان کاملاً مغفول مانده بود.

وی تصریح کرده است: شخصاً موافقم تصویب لایحه این جداسازی (ورزش از جوانان) هستم و به نظر می‌رسد هم وزارتخانه هم خود جوانان و هم دیگر نمایندگان مجلس نیز موافق باشند.

[4]

*اگرچه مسئله تشکیل وزارت ورزش و جوانان از ابتدا ایده ناموفقی بود و بارها هشدار داده شد که این مسئله به فراموش شدن جوانان و در حاشیه قرار گرفتن آنها می انجامد، اما نکته عجیب در اظهارات خانم سلحشوری چیز دیگریست...

برخی تحلیلگران پیش از این بیان کرده بودند که اصلاح طلبان در صورت پیروزی رئیس جمهور روحانی در انتخابات به منتقدان شماره یک و پرحرارت او تبدیل خواهند شد.

اظهاراتی شبیه به آنچه که خانم سلحشوری بیان کرده است نیز مسبوق به سابقه نیست و کسی به یاد ندارد که اصلاح طلبان در پیشاانتخابات دست به چنین رفتارهایی در انتقاد از دولت زده باشند!

به نظر می رسد این روند تا پایان عمر دولت رئیس جمهور روحانی و برای برائت جویی اصلاح طلبان از اعتدالیون ادامه یابد و هر روز نیز شدت بیشتری پیدا کند.

***

چرا موسوی‌لاری دست‌بردار قالیباف نیست؟

عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب رئیس شورایعالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به تازگی در بخشی از گفت وگوی خود با سایت خبرآنلاین گفته است:

«بازنده اصلی این انتخابات قالیباف بود. او به عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس می بایست اخلاقی‌تر عمل می کرد ولی متاسفانه در اخلاق و در پیش بینی واقعیت ها نمره نیاورد. او در نوع رفتار هم ضعیف بود و به نظر من او از همه شش نفر نامزد خسارت بیشتری دید!» [5]

*روند هجمه های گسترده اصلاح طلبان به محمدباقر قالیباف حتی در پساانتخابات نیز ادامه دارد.

برای مثال، قبل از موسوی لاری، «محمد توسلی» از فعالان اصلاح طلب نیز طی اظهاراتی در اشاره به شهردار تهران گفته بود:

«ساده‌ترین نتیجه‌ای که می‌توان از انتخابات ۲۹ اردیبهشت شورای شهر تهران گرفت این است که مردم تهران از عملکرد شورای شهر دوره دوم، سوم و خصوصاً چهارم به شدت ناراضی بوده‌اند و این یک واکنش طبیعی است که وقتی اعضای شورای شهر نتوانستند مدیریت اجرایی و شهردار تهران را کنترل و به درستی نظارت کنند مردم به طور کامل آنها را از صحنه حذف می‌کنند تا مجموعه‌ای که در راستای گفتمان اصلاحات، حقوق شهروندی و ارتقای کیفیت زندگی، ایمنی، رفاه و محیط زیست است، روی کار بیاید؛ این واقع بینانه ترین واکنشی است که مردم تهران نسبت به عملکرد شورای شهر چهارم و ریاست ۱۲ ساله آقای قالیباف بر شهرداری تهران نشان دادند.» [6]

اینکه چرا چهره های جریان سیاسی خاص، بیشترین حجم حملات خود را در ایام انتخابات متوجه قالیباف کردند و چرا حتی با اینکه او از صحنه انتخابات نیز به نفع یک کاندیدای دیگر کنار رفت اما همچنان و در پساانتخابات نیز دست بردار او نیستند سوالیست که باید در پاسخ یا پاسخ های آن اندیشید و تأمل کرد.

صحبت های موسوی لاری مبنی بر بی اخلاق بودن قالیباف نیز حاوی ضعف دلیل هستند.

چه اینکه قالیباف نه وعده ای را انکار کرد، نه به کسی نسبت تلاش برای لوله کردن داد و نه دروغی گفت و نه 38 سال عمر نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال برد! و اتفاقا بایستی کسانی که مرتکب این رفتارها شدند را به گناه بی اخلاقی مواخذه کرد.

درباره اینکه چرا موسوی لاری قالیباف را صاحب بیشترین خسارتها می داند نیز بایستی پاسخ مدلل این ادعای سیاسی غرض ورزانه را از شخص آقای موسوی لاری جویا شد...

گفتنیست اصلاح طلبان قبل از برگزاری انتخابات 96، صراحتا و کرارا عنوان می کردند که رئیس جمهور روحانی نامزد اصلی و رسمی آنها نیست و برای او ستاد انتخاباتی هم تشکیل نمی دهند.

آنها در ایام انتخابات حتی یک برگه بیانیه رسمی و امضا شده هم در حمایت از رئیس جمهور روحانی صادر نکردند. ضمن اینکه هیچکس هم حاضر نشد مسئولیت حمایت رسمی از اسحاق جهانگیری را بر عهده بگیرد. و فی الواقع مشخص نشد که جهانگیری نامزد کیست؟!

***

1_http://iqna.ir/fa/news/3608048

2_http://kayhan.ir/fa/news/97150

3_http://www.mashreghnews.ir/news/589132

4_http://parsipoo.ir/news/1497036600886499

5_http://www.khabaronline.ir/%28X%281%29S%28eei1hnlllf3ylw0y2viifkeo%29%29/detail/673267/Politics/parties

6_http://www.mashreghnews.ir/news/729526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    قالیباف عالی عمل کرد و برای همین دستپاچه شده دائما به او حمله می کنند. او رئیس جمهور بعدی ایران است ان شاء الله.
    • کیان IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      31 7
      آقای موسوی لاری توصیه می کنند که قالیباف باید اخلاقی تر عمل می کرد، این از نگاه اصلاح طلبی است نه اخلاقی، منظورشون این است که نسبت به کارهای اصلاح طلبان و فتنه گران و کدخداپرستان باید کوتاه می آمد همانطور که ایشان با کدخداپرستان راه آماده است و کارنامه جالبی هم از سالهای فتنه 78 ندارد.
  • سید IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • محمود IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    93 23
    اخلاق رو شما باختین که برای قدرت همه کارکردین ونتیجش اینه که مردم باید بشینن دوباره چهارسال دیگه این یدبختی رو تحمل کنن
  • یوسف ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    88 20
    ضربه هایی که تو فتنه78 تو سرش خورده! ظاهراً کاری بوده!!؟؟ دست از یاوه گویی بر نمیداره! آقای قالیباف دست خیلیا رو قشنگ رو کرد!؟ بدجوری بهشون برخورده! زده تو هدف!!؟؟
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    75 15
    آقای موسوی لاری ما شما را خیلی وقت پیش می شناسیم کسی که در تبلیغات انتخاباتی اخلاق را رعایت نکرد آقای روحانی بود نه آقای قالیباف. آقای قالیباف مرد عمل است مرد حرف نیست شعار هایی که آقای قالیباف در زمان تبلیغات می زدند ودولت فعلی می گفتند امکان پذیر نیست اکنون دولت ایده های آقای قالیباف را بکار گرفته است آقای روحانی بود که در تبلیغات انتخاباتی مردان عمل را متهم می نمود وجای شهید و جلاد را عوض می کرد.
  • اميد IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    81 22
    انقلابي ترين و كاري ترين كانديدا بود و خار چشم فاسدان و فتنه گران. خدا حفظشان كند براي نظام ما.
  • مهرداد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    76 20
    اگر امثال آقای قالیباف در زمان دفاع مقدس نبودند شما تن پرورها الان گماشته صدام بودید. بدردنخورهای حراف.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    68 19
    سالها میگذره تا تهرانیا بفهمنن که قالیباف چه کارهایی واسشون کرده . اونها باید همواره اسیر عده ای راهزن بیت المال باشن تا حالشون جا بیاد.
  • رضا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    49 30
    قالیباف مرد عمل است موافق و مخالف او را به خوبی می شناسند
  • علی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    37 12
    قالیباف مرد جبهه وجهاد است وعمل گرا فتنه گرها لطفأ خاموش
  • ... IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    59 24
    آقاي قاليباف گفت از اول انقلاب دولت دسي اصلاح طلبها بوده وفقط 8سال احمدي نژاداصولگرا بود پس معلومه كه اصلاح طلبها كار نكرده اند فقط بيت المال را 4 درصدي بين خودشان تقص كردن فسيعلموالذين ظلمو اي .....
  • علی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    26 4
    فتنه گرها لطفا خاموش. باید در سال 78 ضربه سخت تری به سرت می زدند شاید سر عقل می آمدی(مرگ بر فتنه گر)
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    39 4
    اصلاح طلبان فتنه گر لطفا خاموش شوید شما چهره ننگین خودتان را در سال 88 به عموم مردم نمایاندید.
  • مجید IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    7 79
    قالی باف تمام شد و رفت
    • امیر IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
      28 4
      مجید جان دلبندم، دوباره بدون فکر نظر دادی؟!!!!! قبلش یکم فکر کن به نفعته.
  • مسعود IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    61 4
    دکتر قالیباف ماهیت جریان اشرافی و رانت خوار را برملاء کرد و 4 درصدی ها را رسوا کرد.
  • خیاوی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    30 1
    اینهاخودشون میدونن که چطوربرنده انتخابات شدند ولی کسی که حیاندارد هیچ ندارد والبته مظلومیت قالیباف ها هنوز ادامه داره که برای حفظ موقعیت نظام سکوت میکنند ولی این بی حیاها فقط حرف میزنند ایکاش درروزحمله تروریستی یک خبرنگاریا ماموری رومیفرستادن تاببینند اینها هرکدام به کدام شهرها فرارکردند یااز شنیدن خبرحمله تروریستی درکدام بیمارستان زیرسرم رفتند
  • محمدحسین IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    38 1
    درود بر دکتر قالیباف. قالیباف مرد عمله و مثل بعضی ها فقط شعار نمیده که بعدش بیاد تو چشمای مردم نگاه کنه بگه من فلان چیزو نگفتم اصلا!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    20 1
    اخلاق هر کس از رفتار طرفدارانش مشخص است
  • یزدی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    44 4
    ضعیف شما بودید که در فتنه 88و 82هرچه از دستتان برآمد انجام دادید بحث کوی دانشگاه و... اگر رئفت اسلامی شامل حال شما ها نمی شد الان زبان درازی نمی کردید
  • یزدی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    9 1
    آقا مهرداد دستت درد نکند حرفت شما طلاست
  • یزدی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    10 1
    آقا مهرداد دستت درد نکند حرفت شما طلاست
  • شهروند یزدی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    35 5
    متاسفانه درشهر ما اصلاح طلب زیاد است ولی این مهره ها برای اربابانشان هم سوخته هستند
  • ایران IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    40 6
    باید از تهرانیا پرسید که چرا اینقدر نسبت به زحمات قالیباف بیتوجهی میکنن
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    11 1
    مسجدجامعی جدیدا گفته ،شعار اصلاح طلبان عدالت! است ،بسم االه از خودشون شروع کنه وپیگیر شمارش ارای ده درصد باشه.خودش انتخابات قبلی که هیچکدوم از این شعبده بازیهای دولت اتفاق نیفتاده بود ،ده درصد ارا رو بازشماری کرد تا خیلش راحت شد.تساوی حق رو از اینجا شروع میکنه ،اگه خیلی صادقه!
  • ایرانی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    11 1
    جالبه که وقتی مردم سه دوره پیاپی در شورای شهر به یک تفکر رای نداده‌اند، این هیچ مفهومی ندارد ولی اینکه بعد از سه دوره، یک عده دیگر رای آورده‌اند مفهومش این است که مردم از سه دوره قبل راضی نبوده‌ اند !!! اگر نبودند که همان دوره دوم رای نمی‌دادند یا بعدش دوره سوم رای نمی‌دادند. کمی فکر کنید و مردم را احمق فرض نکنید.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    7 1
    اصلاح طلبان فتنه گر یک ماکیاول تمام عیار هستند.انها مقلد حضرت نیکلاس ماکیاولشون هستند.و خوب درس پس می دهند.حضرت علی فرمود اگر به حیله گری باشه علی از همه حیله گر تر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس