وبلاگ مشرق

یک عضو حزب کارگزاران، هر 3 نامزد جریان انقلاب را به دروغگویی، بیسوادی و بی‌اخلاقی متهم کرد.

سرویس سیاست مشرق  -«وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

 

***

 

3 کاندیدای اصولگرا بیسواد، دروغگو و بی‌اخلاق‌اند! ما خوبیم...

سعید لیلاز، فعال سیاسی و اقتصادی اصلاح‌طلب و عضو حزب کارگزاران سازندگی، روز شنبه گذشته طی یادداشتی در روزنامه شرق با اشاره به سومین مناظره انتخاباتی گفته است:

«هم آقای میرسلیم، هم آقای رئیسی و هم آقای قالیباف نشان دادند که برای رسیدن به قدرت چگونه حاضرند اخلاق را زیر پا بگذارند و برای کم‌رنگ جلوه‌دادن بی‌سوادی‌شان‌ دروغ‌ بگویند. مناظره سوم، نمایش عمق و ژرفای بی‌سوادی اقتصادی این سه نفر بود. اتفاقا همین بی‌سوادی‌شان نشان داد که هرچه راجع به ناتوانی‌های دولت در حوزه‌های اقتصادی سخن گفته بودند، تنها دروغ و شعار بوده است. همه سخنان‌شان در حوزه‌های رکود، بی‌توجهی به‌ معیشت مردم، فساد و... تنها شعار بوده است.»[1]

 

*آشکار است که همین ادبیات سمپات‌های سیاسی و اقتصادی دولت، به راحتی بیان و اثبات می‌کند که بیسواد و دروغگو و بی‌اخلاق کیست؟!

خاصه آنکه جریانی در حال توهین به کاندیداهای اصولگراست که سلسله جنبان آنها یعنی مرحوم بازرگان، «پفیوزی» را سرّ بقای ایرانیان می‌دانست و چیزی به نام توهین نیز قوت روزانه آنها محسوب می‌شود!

آنها هستند که اگر در ماه‌های گذشته به رقبای اصولگرا نسبت «شغال‌صفتی» و «گربه‌صفتی» نیز دادند و در واقع به اقتضای طبیعت خود عمل کردند.

آقای لیلاز همچنین در حالی از بیسوادی، دروغگویی کاندیداهای اصولگرا صحبت کرده که البته توضیح نداده است کدام قسمت از انتقادات میرسلیم، رئیسی و یا قالیباف، غلط و یا دروغ بوده است؟!

طرفه آنکه اگر این حرف‌ها غلط بود، ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت مجبور به طرّاری وعده‌ها و اقدامات ستاد رقبا نمی‌شد و شاهد رخ‌نمایی پدیده جدیدی به نام کپی‌کاری از وعده‌ها و اقدامات رقبا نبودیم.

اثبات دیگر آنکه بیسواد و دروغگو کسی است که روز شنبه گذشته و همزمان با انتشار یادداشت فوق‌الذکر، مطلبی در نشریه الکترونیکی امید ایرانیان می‌نویسد و به وعده قالیباف برای ایجاد 5 میلیون شغل می‌تازد اما نمی‌داند که رئیس جمهور روحانی هم با اینکه در روزهای نخست به این شعار می‌تاخت اما اکنون همان را بر سر دست گرفته و برای اینکه از رقیب اصلی خود عقب نماند، در اینجا و آنجا تکرارش می‌کند.

جالب آنکه همین فرد در یادداشت خود می‌نویسد: شخص آقای قالیباف نشان داده با وعده‌هایی نظیر ۲ برابر شدن درآمدهای ارزی و ایجاد ۵ میلیون شغل می‌خواهد «نهضت عددنشناسی» را به راه بیاندازد و این عدد نشناسی هم نشان می‌دهد که ایشان تا چه اندازه برای رییس جمهور شدن شایستگی دارند![2]

گفتنیست بی‌اخلاق خطاب شدن کاندیداهای اصولگرا نیز در حالی است که اولا افشای اسناد متقنِ غیر شخصی و متناقض با ژست برخی کاندیداهای خاص بی اخلاقی نیست و ثانیاً افکار عمومی در مناظره سوم و در نوشته‌های اصلاح‌طلبان در پسامناظره به روشنی فهمیدند که چه کسانی روی بی‌اخلاقی را سفید کرده‌اند؟!

 

***

 

20 توهین روزنامه شرق به مردم برای حمایت از روحانی!

روزنامه اصلاح‌طلب شرق، روز شنبه گذشته در یادداشت مطوّلی با عنوان «اگر تغییر می‌خواهد دلم...» به قلم فردی به نام قادر باستانی، توهین‌های مکرری را علیه مردم ایران روا داشت.

در این مطلب می‌خوانیم: (ما ایرانیان) دروغ و غیبت و تهمت را بد می‌دانیم، اما گفتار روزانه‌مان مملو از دروغ و تهمت و غیبت و چاپلوسی است!

نویسنده در بخشی از این یادداشت با اشاره به حمله مغول به ایران، آنرا ریشه مشکلات امروزین کشور معرفی و ادعا می‌کند: تبار(نیاکان) ما برای یافتن نانی ‌جوین برای سیرکردن شکم، اخلاق‌ پست، کردارهای ‌ذلیلانه، محافظه‌کارانه، چاکرمآبانه‌ایستادن‌ها، دست‌به‌سینه‌ماندن‌ها، تسلیم در برابر قدرت‌ها را در برابر شرف و بزرگی، مناعت‌طبع و آزادگی و آزاداندیشی، به‌ناچار برگزید.

او همچنین با بیان اینکه باید ایرادات فرهنگی عمومی‌مان مثل چاپلوسی، دورویی و دروغ‌گویی را علاج کنیم اظهار می‌کند: نادیده‌گرفتن اصول اخلاقی، زیرپاگذاشتن قوانین، لگدمال‌کردن حقوق دیگران و بروز رفتارهای غیراخلاقی، اگر امروز به جزئی از فرهنگ اجتماعی ما ایرانیان تبدیل شده است، نیاز جدی به تغییر دارد.

نویسنده این مقاله همچنین با حمایت تلویحی از آقای روحانی می‌نویسد: سال ٩٢ با مشارکت مطلوب سیاسی، دولتی بر سر کار آوردیم که به‌نسبت، دغدغه پیشرفت و بهبود داشت و نتیجه این مشارکت را در تغییر نسبی اوضاع دیدیم.

گفتنیست، در این یادداشت 20 توهین مستقیم به مردم شریف ایران درج شده است.[3]

 

*طنز تلخ ماجرا اینجاست که جریان سیاسی خاص و چهره‌های منورالفکر آن با این حد از رسوایی اما خود را مدعی اخلاق می‌نامند و رقبای آقای روحانی را به دروغگویی و بی‌اخلاقی متهم می‌کنند!

خوب است مخاطبان محترم بدانند که جریان اصلاح‌طلب به دلیل برخورداری از تفکر لیبرالیستی و اینکه به گواه آقایان حجاریان و سریع‌القلم، «لیبرالیسم» را راه مطلوب و دروازه پیشرفت می‌داند، مجبور است به صفات لیبرالیستی نیز مشتبّث شود.

لیبرالیسم در یکی از اصلی‌ترین صفات خود نیز انسان را مجبور به هتاکی می‌کند و نام آنرا آزادی به بهانه فرار از ریا می‌گذارد.

برای همین است که لیبرال‌ها گاهی همچون کافکا خود را در نقش یک سوسک تصور می‌کنند، گاهی همچون صادق هدایت از تاریکخانه ذهنی و لحظات منقل و بافور حرف می‌زنند و گاهی همچون همان که در بخش‌هایی از یادداشت مذکور خوانده شد، خود و دیگران را با تحلیل‌های اشتباه، به بدترین و شریرترین صفات موجود در کره زمین متشبّث می‌دانند.

کما اینکه در کلام روشنفکران متأخر این جریان در ایران نیز به کرّات شاهد توهین به مردم بوده‌ایم.

در ادامه به تعدادی از این توهین‌ها اشاره می‌شود:

_احمد نقیب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب: بخش توده‌وار جامعه لشکر خوبی برای پوپولیست‌ها و دغلبازان هستند_هر کاندیدایی می‌تواند با پول رأی بخرد. منظور من توده مردم است نه جامعه مدنی...مردم با وجود درک سیاسی نمی‌توانند متشکّل عمل کنند.

 

_تقی آزادارمکی، جامعه‌شناس اصلاح‌طلب: فقرا چون می‌خواهند به آمال و آرزوهای طبقه متوسط دست یابند در انتخابات شرکت می‌کنند _ریشه پرخاشگری و کینه توزی مردم ایران به فرهنگ و دین و اخلاق و نظام اجتماعی‌شان برنمی‌گردد، بلکه به نحوه ظهور همه این امور در کالبد مدیریتی و اجرایی برمی‌گردد.

 

_محمود سریع‌القلم، از استادان اصلاح‌طلب: در جامعه ایرانی که یکی از پرحسدترین جوامع بشری است، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های افراد سرکوب می‌شود _ در زندگی اعراب، ترک‌ها و شاید مردم اندونزی، جهانبینی دینی بیشتر جاری است تا در زندگی ایرانی  _ شخصیت ایرانی (از یک زاویه) بسیار ضعیف است _ ذهن تسلسلی، انباشتی، تدریجی و فرآیندی در میان ایرانیان بسیار ضعیف است.

 

_صادق زیباکلام: امیرکبیر فردی مغرور متکبر بود و به هیچ وجه سیاستمدارانه و سنجیده رفتار نمی‌کرد!

 

_محمد قوچانی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب: برخی از ما مردمان ایران به خصوص در لایه‌های روشنفکری خود به بحران اخلاقی عمیقی مبتلا هستیم که ریاکاری یکی از نمادهای آن است.

_مرحوم مهدی بازرگان: سرّ بقای ایران، پفیوزی ماست...!

 

_صادق زیباکلام در واکنش به عدم برگزاری «جشن هسته‌ای» از سوی مردم: ﺑﺎ ﮐﻤﺎﻝ ﺗﺄﺳﻒ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺁﻥﮔﻮﻧﻪ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﮐﻨﺸﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺩﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺑﯽﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﯾﻘﯿﻨﺎً ﺑﻪﻭﺍﺳﻄﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺪﻡ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.[4]

 

در اشاره به یادداشت روزنامه شرق گفتنیست که نویسندگان و ناشرین این قبیل مطالب نوعاً روایتگر جهان پیرامون خود هستند نه پیغام‌رسان واقعیت و متأسفانه از آنجا که با نگاهی تاریک و تُنُک به همان جهان پیرامون حتی، می‌نگرند، بدیهیست که چیزی غیر از زشتی و پلشتی و دروغگویی نمی‌یابند.

این در حالی است که معضلات اخلاقی در تمام مجامع وجود دارد و تأکید بر اینکه ما ایرانیان به فلان صفت اشتهار داریم نیز یک عمل جاهلانه است زیرا اساسا اندازه‌گیری مفاسد اخلاقی در مجامع امریست غیر ممکن! و نمی‌شود و نمی‌توان که یک صفت زشت اخلاقی را به یک جامعه نسبت داد. (اگر غرض دیگری در کار نباشد!)

از باب توضیح در باب حمله مغول نیز بایستی اشاره کرد که تمام ملت‌های دنیا در طول تاریخ تجربه‌هایی از هجوم بیگانه را داشته‌اند و هریک به طریقی با آن مواجه شدند.

اما در این میان فقط ایرانیان متمدن بودند که پس از استیلای مغول اما نه تنها به فرهنگ و آیین متجاوزان در نیامدند بلکه تنها پس از چند سال، این مغول‌ها بودند که دربارهای خود را به روی دانشمندان و ادیبان ایرانی گشودند و خود نیز پس از چندی به کسوت اسلام و سنت‌های مدرن ایرانی درآمدند و بعدها نیز در تاریخ ایران مستحیل شدند.

گفتنیست، جریان سیاسی خاص در مبانی جامعه‌شناسانه خود از کتابی تحت عنوان «جامعه‌شناسی خودمانی» نوشته فردی به نام حسن نراقی بهره می‌گیرد که متأسفانه هیچ وجه علمی دارد و در خط به خط آن تلاش شده است تا بدترین صفات بشریت به مردم ایران نسبت داده شود.

متأسفانه این کتاب هم‌اکنون در برخی از دانشکده‌های علوم سیاسی کشور نیز برای خوانش به دانشجویان توصیه می‌شود!

 

***

 

هرگز قالیباف را نمی‌بخشیم...

«احمد شیرزاد» از فعالان اصلاح‌طلب و از چهره‌های جنجالی جریان خاص که رفتار وی علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشور، از سوی مقام معظم رهبری مصداق «نفوذ» هم عنوان شد، روز شنبه گذشته طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز و در اشاره به سومین مناظره انتخاباتی نوشت:

«واقعا پاسخ دادن به تهمت‌های شخصی مانند قالیباف آن هم در مناظره‌ای که تعداد زیادی بیننده داشت، کار سختی بود. چطور باید سند آورد که قالیباف دروغ می‌گوید. آقای روحانی به راحتی می‌توانستند همانند قالیباف به شهردار تهران تهمت مالی بزند اما اخلاق را رعایت کرد. نباید هرگز قالیباف را بخشید، به نظر نویسنده قالیباف دراین مناظره دست به اقدامی زد که حتی از احمدی‌نژاد هم بعید بود. احمدی‌نژاد حداکثر می‌گفت "بگم، بگم" اما قالیباف به صراحت رقیب خود را متهم به سکونت در ملک غصبی کرد. به فرض که تهمت‌های قالیباف درست باشد، چرا قالیباف در لحظات آخر این موضوع را مطرح کرد تا به روحانی ضربه تبلیغاتی بزند.»

او همچنین افزوده است: اگر او ذره‌ای خوی رزمندگی و آزادگی در خود داشت وظیفه داشت در چهار سال گذشته به هر شکل با کسی که خلاف قانون عمل کرده برخورد کند. احمدی‌نژاد همواره مدعی بود که پرونده‌هایی علیه دیگران دارد و اصلاح‌طلبان مدام می‌گفتند اگر پرونده‌ای هست باید این پرونده از طریق دستگاه قضائی رسیدگی شود. اگر پرونده‌ای نیست پس ادعای وی دروغ است. در نتیجه اقدامات قالیباف در لحظات آخر چیزی بیشتر از هوچی‌گری نبود.[5]

 

*پس از برگزاری سومین مناظره انتخاباتی، بیشترین و شدیدترین حملات اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها علیه محمدباقر قالیباف شکل گرفته است.

در اشاره به صحبت‌های شیرزاد، ذکر این نکته ضروریست که اولاً آقایان آشنا و مرعشی پس از اتمام مناظره در مصاحبه‌هایی جداگانه تلویحا صحت گفته‌های قالیباف درباره زمین‌های رانتی جهانگیری و رئیس‌جمهور روحانی را تأیید کردند.[6]

در ثانی دروغگو کسی است که تهمت املاک نجومی را علیه شهرداری تهران بیان کرد اما از اثبات آن عاجز است.

ضمن اینکه اگر رئیس‌جمهور روحانی و آقای جهانگیری هم زمین رانتی دریافت نکرده‌اند و اسناد قالیباف دروغ بوده است، می‌توانستند به راحتی از قالیباف شکایت و ادعای خود را اثبات کنند...

گفتنیست، علی تاجرنیا، از فعالان فتنه 88 نیز ساعاتی پس از پایان مناظره به خبرگزاری ایلنا گفت: در مناظره دیروز از حرف‌های آقای قالیباف، دشمنان ملت و از حرف‌های آقای روحانی ملت ایران شاد شدند.

او همچنین افزوده است: رفتار قالیباف نه فقط برای ریاست جمهوری بلکه برای آینده سیاسی‌اش یک انتحار بود روحانی نشان داد که به هر قیمتی طلب ‌قدرت نمی‌کند![7]

 

***

 

1_ http://sharghdaily.ir/News/121182

2_ http://omidiraniannewspaper.ir/detail/8550

3_ http://sharghdaily.ir/News/121132

4_ http://www.mashreghnews.ir/news/699134

5_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/185556

6_http://www.mashreghnews.ir/news/723522

7_ http://tnews.ir/news/388885602312.html

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • حسام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    جواب تک تک توهین هارو 29هم با رای به قالیباف کبیر بهشون میدیم
    • AE ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      مرد عمل قالیباف
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      کبیر؟
    • US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      فوقش هفتصدهزارتا بشه یک میلیون رای!!
    • پسر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      71 21
      یاشاسین قالیباف
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      68 16
      اگه جهانگیری شرافت داره انصراف نده ببینیم بیشتر از آرائ باطله رای میاره یا نه؟ بعد راجع به رای بقیه رجل اظهارنظر بکنه. ایشون هنوز مستقل نشدن
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    روزنامه شرق...امثال روزنامه شرق با تیتر فروشی روزگار میگذرونن
  • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    روزنامه شرق جواب توهین های شماها رو 29 اریبهشت با رای باتلا و قاطع جناب رئیسی خواهیم داد به کور چشم بد خواهان و به کور چشم شماها روزنامه شرق جوجه آخر پاییز خواهید شمرد
  • مهسا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    24 90
    اتفاقا مردم ایران پر از حسد و تنگ نظری اند ودروغ و...وباید اشتباهات خودمان را بفهمیم تا بتونیم خودمان را اصلاح کنیم چرا این همه دیگران را تحقیر و سرکوب میکنیم چون خود را عقل کل میدانیم اصلاح تنها را نجاته و چاپلوسی بلای جامعه ما شد
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      91 15
      آخه چرا به کل مردم ایران توهین میکنی . نه تو چنین حقی داری نه اربابای اصلاحاتی آمریکایی تبارت
  • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    88 7
    جای تعجب است تیراژ این روزنامه های زنجیره ای مگر چقدر است که دایم در حال چاپ و توهین به ارزشها هستند و آیا کسانی هستند که این یاوه گوییها را باور کنند؟؟!! حالا میفهمیم چرا ابن زیاد تمام صفات خود را به امام حسین نسبت داد و با تبلیغات سی هزار نفر را برای کشتن معصوم خدا به میدان آورد متاسفانه اینجا در ایران و اینها دقیقاً همان کار را انجام میدهند جپهه علنی علیه اصل نظام براه افتاده و دارد کم کم زوایای خود را نشان می‌دهد
  • جعفری IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    62 4
    قاعده دعوا این است که طرف شکست خورده فحاشی کند و جیغ بنفش بکشد. جریان مخالف نظام اول مخالف نبود و خیلی جانماز اب می کشید ولی بعد از اینکه به چرب و شیرین دنیا الوده شد دیگر نمی تواند از آن بگذرد و همه منافع را برای خودش می خواهد عین خانواده منفور پهلوی .
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    فقط روحانی
    • ناشناس IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      39 12
      فقط روحانی برو
  • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    ان شاءالله سید بزرگوار آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شوند و آقای قالیباف را که از توان اجرائی بسیار بالایی برخوردار هستند، به عنوان معاون اول خود انتخاب می‌کنند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    روزنامه "شرق" باید اسمشو کنه "نوکر غرب".
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      51 16
      عالی بود ناز نفست
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      29 6
      واقعا فکر کردید غربیا اینا رو به نوکری قبول میکنن؟؟؟!!!
  • رضا پالوجدهی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    آقای روحانی رییس دولت( خواهرزاده ها) با یک خدافظی ملت شریف ایران را خوشحال و دوستان لندن نشین خود را ناراحت کن انشاالله 29 اردی بهشت مردم شریف ایران اسلامی جواب 4 سال فریبکاری شما را خواهند داد
  • مهدي IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    شعار هر ايراني خداحافظ روحاني
  • شاپور IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    68 13
    فقط قالیباف می تواند این وضعیت نابسامان اقتصادی و به شدت خراب را نجات و سر و سامان دهد به امید پیروزی .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    49 7
    آقای لیلاز شما این جفنگیاتو نگی کی بگه . مگه جز اینه که رکود فعلی ره آورد تز اشتباه و ویرانگر تو و نیلی و طیب نیاست ؟ خوب مسلمه برای دفاع و ماله کشی از اینهمه فضاحت دیگران رو بیسواد خطاب بکنی جناب عقل کلی که تو سایتهای وابسته به استکبارتون مدام میگی الآن رکودی وجود نداره و اقتصاد ایران در رونق و شکوفاییه !!! ننگ بر لقمه نون حرومی که اینطور بخواد از گلوی آدم پایین بره
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    85 11
    اینها از اینکه روحانی رفتنی است زدند به سیم اخر
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    27 5
    متأسفانه این اصلاح طلبا هیچ خط قرمزی ندارند نه حیا و نه عزت نفس چاکری دشمنان اسلام و کدخدا را می کنند به عزت مردم اهمیت نمی دهند هرگاه مردم به آنها تو دهنی می زنند از در دیگر وارد می شوند شرم ندارند سواد هم ندارند فقط نون مدرک را می خورند
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    55 5
    اینا وقیح و دورغ گو هستن، دوستان از اینا بیشتر از انتظار نداشته باشید. گول هیاهو ها رو نخورید پیروزی با ماست. خدا نابودشون کنه
    • ج IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
      30 1
      ان شاءالله.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    53 5
    اصلا اراجیفی که اینا میگن مگه مهمه؟؟؟؟
  • منصور IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    70 2
    ۲۹اردیبهشت روز پیروزیه عقل بر نفاق
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    27 3
    اینها اگر پیروز شوند فحش را متوجه مردمی که رقیبشان بوده اند می کنند و آنهارا لبو فروش و... اگر ببازند بگونه ای دیگر - اینها روسیاهترین های روزگار هستند.
  • 96 درصدي ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    27 11
    چون قافيه تنك آيد شاعر به جفنگ آيد. روحاني ودرودسته 4 درصدها باي باي
  • خانم تحصیلکرده IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    27 9
    ان شالله 29 اردیبهشت پیروزی دکتر قالی باف
  • فریاد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    23 8
    روحانی اخلاق را رعایت کرد خخخخخخخخ آخه این حرفه ؟
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    19 6
    کار اشراف مفسد تمومه خودشونم خوب اینو میدونن . یک قشر بی غیرت و رقاص و بولهوس هم هیچ چیزی رو عوض نمیکنه .
  • ... IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    21 7
    روحاني حتي به سوالش جواب نداد كه نقدينگي راچگونه مديريت ميكند هاشمي طبا هم سوال يادش رفت دولت روحاني همه پير ونشسته وخسته وفراموشكارند
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    0 1
    با رای به قالیباف جواب دندان شکنی به یاوه گویان حواهیم داد
  • مم IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    0 3
    درود بر قاليباف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس