کد خبر 735348
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
قالیباف

شهردار تهران گفت: با شورای شهر برای راه‌اندازی خطوط LRT به نتیجه رسیده‌ایم که در نقاط مرکزی شهر افتتاح شود و کار مطالعاتی آن به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق،‌ محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح خط 7 متروی تهران گفت: با افتتاح این خط ظرفیت مسافربری را به 2.5 برابر خواهیم رساند و فاصله حرکت قطارها را از 30 به 10 دقیقه کاهش خواهیم داد.

وی افزود: تا پایان این دوره تمام خطوط هشت‌گانه مترو افتتاح خواهند شد و اکنون در حال خرید واگن‌های جدید برای خطوط مترو هستیم تا سرفاصله حرکت قطارها را کاهش دهیم. به همین منظور قراردادی با پیمانکار و سرمایه‌گذار خارجی برای واردات قطارهای مترو امضا کرده‌ایم.

قالیباف گفت: از سوی دولت هیچ هزینه‌ای بابت مترو پرداخت نشده،‌ این در حالی‌ است که افتتاح پروژه باغ کتاب، پرندگان و تونل حکیم غزه در دستورکار داریم که به‌زودی تکمیل می‌شوند.

شهردار تهران افزود: نزدیک به 15 تا 20 پروژه نیمه‌تمام داریم که تا به اتمام نرسند پروژه جدیدی را آغاز نمی‌کنیم.

وی از تکمیل بزرگراه امام رضا(ع) برای کاهش معضل ترافیک این منطقه خبر داد و افزود: برای راه‌اندازی خطوط LRT با شورای شهر به نتیجه رسیده‌ایم که در نقاط مرکزی شهر افتتاح شوند که اکنون کار مطالعاتی آن انجام شده است اما باید از روش BOT استفاده شود.

شهردار تهران گفت: سرمایه‌گذار خارجی آمده و ما از طریق فروش بلیت هزینه آن را خواهیم پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    2 0
    چرا اینقدر واژه های بی فرهنگی بیگانه؟؟ چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس