خودرو ماشین اسپرت پیکان

پلیس راهور در بخشنامه جدید خود هرگونه تغییر در ارکان اصلی خودرو را بدون کسب مجوز از مراکز معتبر، ممنوع اعلام کرده و نسبت به برخورد قضایی با نمایندگی های مجاز و تعمیرگاههای متخلف هشدار داده است.

به گزارش سرویس اجتماعی مشرق؛ چند سالی است برخی تعمیرگاهها، با اطلاع یا بدون اطلاع مالکان اقدام به تعویض و یا دستکاری در قطعات اصلی خودرو می کنند و همین اتفاق باعث شده تا هنگام مراجعه به مراکز شماره گذاری، برای تعویض پلاک با مشکل مواجه شوند.این درحالی است که بر اساس قانون و بنا به تذکر نیروی انتظامی دارندگان اینگونه وسایل نقلیه در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک با مشکل مواجه می شوند و نیروی انتظامی به هیچ عنوان به آنها خدمات ارائه نخواهد داد.

بر این اساس، نیروی انتظامی در بخشنامه ای جدید، نسبت به تعویض و تغییر در ارکان اصلی خودرو مانند شاسی، موتور و اتاق، بدون کسب مجوز از ناجا هشدار داده است. معاونت فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی درنامه ای خطاب به مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت معدن تجارت، هرگونه تعویض و دستکاری در ارکان اصلی خودرو را غیر قانونی اعلام کرده و متذکر شده است که در صورت مراجعه مالکان این قبیل خودروها به مراکز تعویض پلاک هیچگونه خدماتی به آنها ارائه نخواهد شد.

بر اساس تعریف پلیس راهنمایی و رانندگی ارکان اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی ، اتاق و بعضا نیم اتاق است که به صورت جوش دو نیمه به یکدیگر متصل می شود.

پلیس راهور در این ابلاغیه که نسخه ای از آن را به تمامی واحد های خودروساز کشور نیز ارسال کرده تاکید داشته هرگونه تغییر در ارکان اصلی خودرو توسط نمایندگی های مجاز خودروسازان و تعمیرکاران سطح شهر، بدون در اختیار داشتن مجوز پلیس ممنوع است و مالک وسیله نقلیه باید قبل از هرگونه اقدام به تغییر در ساختار خودرو،برای دریافت مجوزهای لازم به یکی از واحد های شماره گذاری خودرو مراجعه کند.

پلیس بر این نکته نیز تاکید کرده است که ارائه این قبیل خدمات، در صورت دریافت مجوزهای لازم تنها در نمایندگی های مجاز ممکن خواهد بود. ضمن اینکه نمایندگی ها مجاز به تعویض ارکان خودرو با استفاده ز قطعات مستعمل و کارکرده نیستند. پلیس راهنمایی و رانندگی به نمایندگی ها و تعمیرگاه های سطح شهر هشدار داده است که پیش از هرگونه اعمال تغییر در ساختار خودرو ، مالک را نسبت به دریافت مجوزهای لازم آگاه کنند، چرا که در صورت تغییر در خودرو بدون مجوز پلیس و به مشکل خوردن مالک، امکان پیگیری قضایی برای مالک خودرو وشکایت از تعمیرگاه متخلف وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قریشی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    22 6
    کاش بصورت قاطعانه با خودروهایی که سیستم صوتی آزاردهنده می بندن برخورد می کردند .
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    3 4
    سلام :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس