کد خبر 734172
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
عادل الجبیر

وزیر خارجه عربستان سعودی برای دیدار با مقام‌های آلمان، وارد پایتخت این کشور شد.

 به گزارش مشرق به نقل از «اسکای‌نیوز»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، بامداد امروز- چهارشنبه- وارد برلین، پایتخت آلمان شد تا با مقام‌های این کشور دیدار کند.

عادل الجبیر در جریان سفرش به پاریس، پایتخت فرانسه گفت که قطر می بایست به حمایت خود از جنبش حماس وگروه اخوان‎المسلمین پایان دهد

الجبیر در پاریس به خبرنگاران گفته است: «به اندازه کافی تحمل کرده‌ایم و تصمیم گرفتیم که اقدام کنیم. هیچ‌کس نمی خواهد به قطر صدمه بزند. این قطر است که می بایست تصمیم بگیرد در این مسیر یا به سمت دیگر حرکت کند. »

عربستان روز دوشنبه همراه با بحرین، مصر و امارات متحده عربی مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با قطر به اتهام حمایت از افراط‌گرایی قطع کردند. قطر متهم است که ازگروه‌های اسلام‌گرا در منطقه و ایران حمایت می‌کند.

سفر وزیر خارجه سعودی به برلین در حالی صورت می‌گیرد که «زیگمار گابریل» وزیر خارجه و معاون صدراعظم آلمان، روز گذشته عربستان را متهم به «ترامپیزه» کردن منطقه کرد و گفت چنین اقدامی در منطقه‌ای که غرق در بحران است، بسیار خطرناک است.

گابریل نسبت به مناقشه کشورهای عربی با قطر موضع‌گیری کرد و افزود، از قرار معلوم می‌خواهند قطر را منزوی و به موجودیت آن آسیب وارد آورند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس