کومی

یک مشاور ارشد کاخ سفید می‌گوید رئیس جمهوری آمریکا به زودی تصمیم خواهد گرفت که با استفاده از اختیارات خود مانع ادای شهادت رئیس برکنار شده پلیس فدرال در سنا شود یا خیر.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، یک مشاور ارشد کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به زودی تصمیم خواهد گرفت که با استفاده از اختیارات خود مانع ادای شهادت جیمز کومی رئیس برکنار شده پلیس فدرال (اف بی آی) در سنا شود یا خیر.

کومی که ماه گذشته از سوی دونالد ترامپ برکنار شد احتمالا پنجشنبه آینده در جلسه علنی کمیته اطلاعاتی مجلس سنا درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا شهادت خواهد داد.

پیشتر دونالد ترامپ از او خواسته بود تا به تحقیقات درباره ارتباط مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با روسیه پایان دهد. موضوعی که انتظار می رود کومی در جلسه سنا در رابطه با آن صحبت کند.

قرار است، کومی از سوی کمیته اطلاعاتی سنا در یک جلسه علنی مورد پرسش و پاسخ قرار گیرد که به طور زنده از رسانه های آمریکا و جهان پخش خواهد شد.

همچنین قرار است اعضای این کمیته با او جلسه ای محرمانه نیز داشته باشند.

جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ نیز یکی از مظنونان در تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است.

ترامپ هرگونه تبانی بین ستاد انتخاباتی خود و روسیه را قویا تکذیب کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه در ارتباط با ادعاهای مطرح شده در ارتباط با نقش روسیه در حملات سایبری در جریان با انتخابات آمریکا گفت که برخی افراد وطن پرست ممکن است بخواهند به کسانی که به کشورشان تهمت می زنند واکنش نشان دهند. وی همچنین هرگونه حمایت دولت از هک و هکرها در جریان انتخابات آمریکارا رد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس