پور ابراهیمی

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از سه سال هنوز اجرایی نشده است.

 به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۱۰ خردادماه ۹۶) گفت: آقای رئیس‌جمهور در ۴ سال عمر دولت یازدهم که هفته‌های پایانی آن را سپری می‌کنیم، باید گفت که تیم اقتصادی شما علی‌رغم تلاش‌هایی که در بخش‌های مختلف داشته، از کاستی‌های جدی برخوردار بود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در تیم اقتصادی دولت کاملاً مشهود بود، عدم هماهنگی و انسجام این تیم بود و بارها در اظهارنظرهای اعضای کابینه در حوزه اقتصادی مطالبی مطرح می‌شد که با اظهارنظرها در این بخش‌ها کاملاً مغایر بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:‌ اظهاراتی که رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز مطرح می‌کند، با صحبت‌هایی که وزیر اقتصاد مطرح می‌کند اگر باهم همخوانی نداشته باشد، فعالان اقتصادی نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: اولین درخواست ما از رئیس‌جمهور این است که تیمی که برای حوزه فعالیت‌های اقتصادی کشور قرار است تعیین کنند، باید تیمی هماهنگ به لحاظ فکری باشند و اگر اختلافات آنها شرایطی را ایجاد کند که ما در ۴ سال گذشته با آن مواجه بودیم، اقتصاد کشور پیشرفتی نخواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم نسل جدیدی از نیروهای توانمند در حوزه اجرا در دولت دوازدهم به کار گرفته شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته دیگر تعامل وزرای پیشنهادی برای کسب رأی اعتماد با مجلس است و قطعاً هیچ وزیری بدون تعامل با مجلس کارنامه خوبی نخواهد داشت و از طرف دیگر هم باید گفت وزرا جسارت لازم را برای تصمیم‌گیری در حوزه مسائل اقتصادی داشته باشند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات امروز ما در حوزه مسائل اقتصادی به دلیل عدم جسارت در تصمیم‌گیری در کابینه و تیم اقتصادی دولت است که این موارد باید در کابینه دولت بعد ترمیم و اصلاح شود.

وی افزود: برنامه ششم باید مبنای عمل دولت در حرکت اقتصادی باشد و ارکان مهمی که در قالب برنامه ششم در مجلس تصویب شده هرچه زودتر باید عملیاتی شود و گلایه اول ما این است که آقای رئیس‌جمهور! شما نباید با تأخیر قانون برنامه را ابلاغ کنید که ریاست مجلس این کار را انجام دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی امروز در کشورهای منطقه حضور پیدا می‌کنند و علیه نظام جمهوری اسلامی عربده‌کشی می‌کنند و ما امروز نیازمند تواتمندی در بخش اقتصادی هستیم تا جواب قاطعی به دشمنان بدهیم که ما می‌توانیم همانند عرصه علم و دانش و همچنین نظامی، در عرصه اقتصادی نیز رتبه نخست را داشته باشیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: ظرفیت مجلس برای حل مشکلات اقتصادی در خدمت دولت است، اما دولت هم باید پای کار بیاید و مواردی که دغدغه‌های مقام معظم رهبری است را حل کند.

وی در پایان گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از سه سال هنوز اجرایی نشده است و آیین‌نامه‌های این قانون بعد از سه سال به‌تازگی طی ۳-۲ ماه گذشته نوشته شده است. با این وضع ما چگونه انتظار داریم جلوی قاچاق کالا و ارز گرفته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس