کد خبر 729174
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
گوشی آریا

تولید کننده گوشیهای ایرانی GLX گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز از آخرین مدل گوشی ایرانی جی‌ال‌ایکس در رقابت با آخرین مدلهای برندهای جهانی رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی امروز در جریان سفر به استان خوزستان برای افتتاح دو پروژه بزرگ مرکز NIX (گیت‌وی بین‌الملل) اهواز و نخستین لینک فیبرنوری منازل آبادان، از آخرین مدل گوشی تلفن همراه جی‌ال‌ایکس ساخت داخل کشور در شهرک صنعتی خرمشهر رونمایی کرد.

پس از این افتتاح حمید سعیدی؛ مدیرعامل این شرکت ایرانی تولیدکننده گوشی تلفن همراه در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: نام آخرین محصول تولیدی کمپانی ما که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد، «آریا» است که کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیا و رقابت‌پذیر با آخرین نمونه‌های پر فروش دنیا نظیر سامسونگ، اپل و هواوی است.

این تولید کننده ایرانی با بیان اینکه بدنه تمام فلزی و دوربین 21 مگاپیکسلی برای این گوشی دو سیم‌کارته در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در طراحی این گوشی از مدلهای خمیده برندهای مشهور دنیا بهره برده‌ایم و علاوه بر حافظه داخلی 64 گیگابایت و پشتیبانی از شبکه 4G، حسگر اثر انگشت را نیز برای آن تعبیه کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان ظرفیت تولید برای این گوشی دارید و قرار است به چه طریقی در بازار عرضه شود؟، گفت: هیچ محدودیتی برای تولید این گوشی نداریم و جالب است بدانید امروز بعد از رونمایی توسط وزیر ارتباطات، تاکنون هزار نسخه از این گوشی پیش فروش شده است.

سعیدی خاطر نشان کرد: هدف ما این هست فروش را تنها به شیوه اینترنتی و از طریق سایت خودمان داشته باشیم تا هزینه آن در بازار بالا نرود؛ در حال حاضر قیمتی که برای پیش فروش در نظر گرفتیم 799 هزار تومان است.

وی درباره نوع تولید این دستگاه در خط تولید کمپانی جی‌ال‌ایکس نیز گفت: خط تولید ما در حال حاضر مسئولیت تأمین 40 درصد از تجهیزات این گوشی را برعهده دارد و 60 درصد باقیمانده وارداتی است؛ به عنوان مثال ال‌سی‌دی این گوشی از شارپ ژاپن، دوربینش از سونی و باتری آن از کمپانی چینی تأمین می‌شود.

این فعال بازار تلفن همراه کشور یادآور شد: تصمیم داریم تا پایان سال، خط تولید ال‌سی‌دی و باتری را نیز به داخل کارخانه بیاوریم.

سعیدی درباره تقاضایی که از وزیر ارتباطات به عنوان نماینده دولت برای حمایت از برندهای داخلی داشته است هم گفت: اول از همه تقاضا کردم تا طرح «رجیستری گوشیهای تلفن همراه» برای کنترل قاچاق در این حوزه هر چه سریع‌تر اجرایی شود و درخواست دیگرم هم این بود تا بتوانیم با اپراتورهای تلفن همراه کشور طرح باندلینگ را به صورت گسترده‌تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: تقاضای دوم را از مدیران اپراتورهای اول و دوم ارتباطی هم داشتم تا مانند همکاریهایی که در زمینه باندلینگ با کمپانیهای خارجی تولید کننده گوشی تلفن همراه دارند با ما نیز در سطح گسترده‌تری داشته باشند که آنها در این باره قول مساعدی به ما دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سروش IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    18 6
    گوشی خوبیه
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    21 6
    بسیار عالی
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    11 3
    بسیار مبارک است
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    28 4
    چند نفر از اعضای این دولت از گوشی ایرانی استفاده می کنند؟!! رییس جمهورمون که گوشی آیفون داره!
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    13 12
    کشوری که کشاورزیش زمینگیره تولید گوشی و تبلت و خودرو میخواد برای کجاش؟!!!!!!!
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    14 1
    جلوی قاچاق قانونی !!! رو نگیرن پروژه ملی شکست می خوره .
  • ناشناس IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 1
    اریا باید اسم برند باشه نه فقط یک مدل گوشی....بخاطر اسم ایرانیش باید ایرانیها ازش استقبال کنند ....مبارکه...
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    خنده دارترین جوک سال.
  • جواد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    گوشی جناب رئیسی جی ال ایکس بود
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    احتمالا مونتاژ یه گوشی چینی باشه قطعاتشم کلا چینی
  • LB ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    گوشی آقای رییسی میگن جی ال ایکس بود
  • LB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    یه عکس از گوشی میزدین خب نامردا. حتما باید تا قرون آخرشو ازش بگیرین؟ اونوقت مجانی تبلیغ میکنین برای سامسونگ و برندای خارجی! هی مطلب میزنین بهترین گوشی های سال فلان، ماشین فلانو تبلیغ میکنین! مدل جدید فلان ماشین! یه ذره به اقتصاد مقاومتی بها بدید. یه عکس از گوشی میزدین، به جایی بر نمیخورد. گوشی اش بسیار زیبا و خوبه. احتمالا به شما هم گوشی هدیه ندادن، مثل سایت ایلنا، بهتون برخورده. ایلنا که گزارش دروغ هم زد درموردشون.
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    1500 هزار تومان قیمتش زده تو سایت... یعنی باید خیلی مهم تاب داشته باشه که این مبلغو زدم گوشی glx بگیرم... به هواوی پی 8 64 گیم میگیرم 1 میلیون خب... به گوشش میارزه به این آریا... 500 تومانم میزآرم تو جیبم... این چیز ملی ه؟ اینم شده محصولات ایران‌خودرو... که میخواهد ملت بدوشه.و جنس بی اصالتو بیگیفیتو قالب کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس