قاصدک

بازیگر فیلم "قلب سفید قاصدک‌ها" گفت: به حوزه کودک و نوجوان علاقه زیادی دارم و یکی از مهم‌ترین دلایل پذیرش بازی در این فیلم ارتباط آن با کودکان و نوجوانان است.

به گزارش مشرق،‌ حبیب بختیاری بازیگر فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» که این روزها بر پرده سینماها قرار دارد با اشاره به اهمیت سینمای کودک گفت: به حوزه کودک و نوجوان علاقه زیادی دارم و یکی از مهم‌ترین دلایل پذیرش بازی در این فیلم ارتباط آن با کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: از دوران جوانی در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کردم و سال ۵۴ در تئاتر گروه کودک و نوجوانی که در استان فارس دائر شده بود، حضور پیدا کردم و کارمان آنقدر خوب بود که در جشنواره فرهنگ و هنر دیده شد. علاوه بر آن مجموعه‌های بسیاری هم در حوزه کودک کار کرده‌ام مثل سریال «کارگاه کوچولو» و دیروز، امروز، فردا.

بختیاری با بیان اینکه به حضور در فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» علاقمند بوده است، یادآور شد: به شدت وابسته به گروه کودک هستم. بخشی از داستان این فیلم هم به جنگ مربوط می‌شد و این اولین تجربه حضورم در یک فیلم با فضای جنگ بود به همین دلیل دوست داشتم در این فیلم بازی کنم و کار متفاوتی انجام دهم.

وی با بیان اینکه فیلم «قلب سفید قاصدک ها» رئال است، افزود: در این فیلم نقش خدمه امامزاده‌ای را برعهده داشتم که بعد از بمباران ابتدایی بچه خواهرش را پیش او می‌آروند تا سرپرستی‌اش را برعهده بگیرد. تمام تلاشم را کردم تا رفاقت و محبتی با بچه‌ها در طول فیلم ایجاد کنم و آن‌ها را از غم و ناراحتی بیرون بیاورم.

این بازیگر همچنین گفت: در فیلم تلاش کردم تا تابع کارگردان باشم و همیشه شعارم این است که زمانی دستمزدم را می‌گیرم که کارگردان از من راضی باشد. تلاش کردم تا در حد توانم صحبت‌های او را در بازی‌ام اجرا کنم. حتی در مواردی هم که سلیقه‌مان متفاوت بود، باز به نظر او احترام گذاشتم و سعی کردم تابع او باشم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه امروز در سینمای ایران به ندرت فیلم‌هایی با تم جنگ با محوریت کودکان و نوجوانان ساخته می‌شوند. به نظر شما چقدر در سینمای امروز به ساخت این نوع فیلم‌ها نیاز داریم؟ پاسخ داد: در ابتدای «قلب سفید قاصدک‌ها» اشاره‌ای به جنگ می‌شود و معضلاتی که جنگ برای بچه‌ها پیش می‌آورد در ادامه روایت می‌شود. جنگ روایت خوبی نیست و بچه‌ها روح لطیفی دارند. فیلم «باشو غریبه کوچک» یکی از فیلم‌های جنگی برای کودکان و نوجوانان است که از کارهای بسیار خوب و ماندگار است و این فیلم الگویی است برای ما هم در کار کودک و هم جنگ، اما «قلب سفید قاصدک‌ها» از نظر داستانی زیباست و برای من تجربه جدیدی محسوب می‌شود. به نظرم می‌آید که ما باید بیش از این‌ها در این حوزه فعالیت کنیم و فیلم‌هایی از این دست برای کودکان و نوجوانان بسازیم، زیرا کودکان جنگ محجور واقع شده اند.

وی ادامه خاطرنشان کرد: «قلب سفید قاصدک‌ها» فیلمنامه قشنگی دارد، بازی‌هایش خوب است و فکر می‌کنم حتی اگر امروز برای مردم معروفیتی نداشته باشد به مرور زمان بعد از پخش آن از صدا و سیما یا در رسانه‌های دیگر مخاطب را به خود جذب خواهد کرد، زیرا این فیلم سفارشی نیست. وقتی کاری به شکل دلی انجام شود، به دل هم می‌نشیند. این اتفاق ویژه‌ایست که به نظر من در این فیلم افتاده است و به آن تفاوتی بخشیده است. اتفاقی که باعث می‌شود مخاطبان برای تماشای آن به سالن سینماها بیایند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 0
    با 6 هزار تومان فروش!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس