کد خبر 727483
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
اهداء عضو

برخی از فیلمسازان فیلم‌هایی را با موضوع اهدای عضو ساختند که توانستنه مخاطب را راضی نگه دارد.

به گزارش مشرق، سی‌ویکمین روز از اردیبهشت ماه در تقویم به احترام اعطاکنندگان اعضا، روز اهدا عضو نامگذاری شده است.

اهدا عضو، مسئله‌ای بسیار مهم است و باعث ادامه‌دار شدن زندگی افراد بسیاری می‌شود و فرد متوفی نیز، در بدن شخصی دیگر جان می‌گیرد و اعضای بدنش به کار خود ادامه می‌دهند.
صحبت در خصوص اهدای عضو از این حیث اهمیت می‌یابد که اخذ تصمیم برای پیوند عضو متوفی به فرد دیگر،برای عزیزان شخص فوت شده بسیار سخت خواهد بود و به خصوص آن که بستگان متوفی نمی‌دانند که او از این کار راضی خواهد بود و یا خیر.
به همین دلیل، در طول سال، افراد فوت کرده بسیاری را می‌بینیم و در می‌یابیم، با این که این افراد، به شیوه‌ای فوت شده‌اند که اعضایشان قابل پیوند است، اما بستگان آن‌ها به هر دلیل موجه و یا غیرموجه مانع از پیوند خواهند شد و عدم پیوند عضو می‌تواند باعث مرگ عده کثیری از این افراد شود.
به همین جهت، تبلیغات در این زمینه اهمیت می‌یابد تا مردم یاد بگیرند که اهدا عضو عملی پسندیده است و از بهترین شیوه‌های کمک به مردم به حساب می‌آید و یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌ها در این خصوص سینما است.
در این گزارش نمونه‌ای از فیلم ‌های ایرانی اشاره شده که به موضوع اهدا عضو پرداختند و توانستند مخاطب را راضی نگه دارند.
چه فیلم‌هایی با موضوع اهدا عضو ساخته شدند؟
بودن یا نبودن (کیانوش عیاری):
بودن یا نبودن به کارگردانی کیانوش عیاری شاید اولین فیلم، در تاریخ سینما ایران باشد که به این موضوع می‌پرداخت، این اثر سینمایی که محصول سال هفتاد و هفت است، به زندگی دختری به نام آنیک می‌پردازد که به شدت نیاز به قلب دارد و عمل پیوند قلب روی او انجام می‌شود.
گفتنی است؛ در این فیلم بازیگرانی چون عسل بدیهی، حسین ایل‌بیگی، مریم بوبانی و رضا فیاضی ایفا نقش کرده‌اند.
چه فیلم‌هایی با موضوع اهدا عضو ساخته شدند؟
یک روز به خصوص (همایون اسعدیان):
فیلم یک روز به خصوص که محصول سال نود و چهار است، اثر دیگری است که به موضوع اهدا عضو پرداخته و بیشتر  قاچاق‌های موجود در این عرصه را به تصویر می‌کشد.
در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار می دهد.
بازیگران این اثر سینمایی، عبارتند از: مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی و افسانه کمالی
چه فیلم‌هایی با موضوع اهدا عضو ساخته شدند؟
فصل نرگس (نگار آذربایجانی):
فیلم فصل نرگس به کارگردانی و نویسندگی نگار آدربایجانی و تهیه‌کنندگی سحر صباغ‌ سرشت، دیگر اثری است که به موضوع اهدا عضو می‌پردازد و در این فیلم بیشتر زندگی افراد شفا یافته را شاهد هستیم و می‌بینیم که از قلب تازه‌ای که در سینه دارند، به چه شکل استفاده می‌کنند.
در این فیلم بازیگرانی چون، امیر آقایی، ریما رامین‌فر، پژمان بازغی، یکتا ناصر، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، شیرین اسماعیلی و گوهر خیراندیش به ایفا نقش می‌پردازند.
چه فیلم‌هایی با موضوع اهدا عضو ساخته شدند؟
یکی می‌خواد باهات حرف بزنه (منوچهر هادی)
یکی می‌خواد باهات حرف بزنه ساخته منوچهر هادی نیز اثری است که به موضوع اهدا عضو پرداخته است و این مسئله را در پیوند با موضوعاتی چون فقر و طلاق مطرح می‌کند.
در خلاصه داستانش آمده است: زنی به اسم لیلا یک هفته فرصت دارد تا برای امری حیاتی از شوهر سابقش رضایت بگیرد.
بازیگران این اثر سینمایی عبارتند از: شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، حمیدرضا پگاه، یکتا ناصر، هانیه غلامی و مصظفی کوهی
آسمان هشتم (حسن نجفی):
فیلم آسمان هشتم به کارگردانی حسن نجفی نیز به مسئله اهدا عضو می‌پردازد که بر بستر معنوی زیارت عنوان شده است و کل ماجرایش در مشهد می‌گذرد.

در این فیلم بازیگرانی چون رحیم نوروزی، محمد کاسبی و مهدی فقیه به ایفا نقش می‌پردازند

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس