کد خبر 727211
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
پرچم پاکستان

فرمانده ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان از سرنوشت تروریست‌های پاکستانی فراری از این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، ژنرال «حسن اظهر» فرمانده ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان اعلام کرد که پس از آغاز عملیات ضرب عضب در سال 2014 تاکنون ارتش پاکستان موفق شده است تروریست‌های فراوانی را در وزیرستان قلع‌وقمع کند که این سبب ایجاد امنیت نسبتا پایداری در این منطقه شده است.

این ژنرال ارتش پاکستان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل اینجاست که تروریست‌هایی که ما در پاکستان پناهگاه‌های آنان را نابوده کرده‌ایم در خاک افغانستان سنگر گرفته‌اند.

وی گفت: در طول عملیات ضرب عضب، هزار و 588 تروریست کشته و 927 نفر دیگر زخمی شده و علاوه بر این هزار و 777 نفر دیگر دستگیر و تحویل قانون داده شده‌اند.

فرمانده ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان اعلام کرد: پروژه‌های مختلف اقتصادی برای بهبود وضعیت مردم در این منطقه راه‌اندازی شده است و 94 درصد از ساکنان مناطق قبایلی و همچنین 84 درصد از ساکنان منطقه وزیرستان شمالی که با آغاز عملیات خانه خود را رها کرده بودند اکنون و پس از تامین امنیت، بازهم به منازل خود بازگشته‌اند.

او تاکید کرد: 95 درصد از مناطق قبایلی و 80 درصد از منطقه وزیرستان شمالی از وجود تروریست‌ها پاک شده است.

دولت پاکستان برای جلوگیری از تردد مجدد تروریست‌ها از افغانستان به پاکستان هزار و 113 پست مرزی  را در خط مرزی میان دو کشور فعال کرده است.

طی عملیات ضرب عضب 113 پناهگاه تحریک طالبان پاکستان منهدم شده است.

این عملیات در سال 2014 و از سوی ارتش پاکستان به صورت مستقیم آغاز شد، درحالیکه دولت نواز شریف در ابتدا مخالف آغاز عملیات بود ولی پس از رویت نتایج خوب آن مجبور به پذیرش این عملیات شد.

«راحیل شریف» فرمانده سابق ستاد ارتش پاکستان عمده محبوبیت خود در پاکستان را مدیون عملیات ضرب عضب است.

پس از شروع این علمیات، امنیت نسبی در بسیاری از مناطق پاکستان حاکم شد.

پیوستن راحیل شریف به ائتلاف آل‌سعود خدشه‌های فراوانی به محبوبیت وی در پاکستان وارد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس