کد خبر 72601
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵

مشاور سابق رئیس‌جمهور تأکید کرد: کسانی که در فتنه 88 ساکت بودند و از حق دفاع نکردند، مردود نشده‌اند، بلکه سقوط کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علی ثمری، مشاور سابق رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس در خصوص آرایش سیاسی و برنامه‌ فتنه‌گران و جریان انحرافی برای حضور در انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: فتنه و افرادی که در آن جریان به وظیفه خود عمل نکردند و باعث گله‌مندی مقام معظم رهبری شدند دو امر جداگانه است، همانطور که در حال حاضر جریان انحرافی و اصولگرایان بی‌تفاوت، نیز در همین راستا قرار دارند.

وی با بیان اینکه شاخصی به‌عنوان ولی‌فقیه میزان و عیار تدین افراد را نشان می‌دهد، افزود: مقام معظم رهبری به عنوان مولا و مقتدای همه افراد، شاخص ارزیابی هستند.

حجت‌الاسلام ثمری با یادآوری فرمایشی از رهبر انقلاب مبنی بر اینکه سکوت و عدم اعلام موضع در فتنه مردودی ندارد و ساقط شدن است، خاطرنشان کرد: کسانی که در جریان فتنه به هر دلیلی با آن کنار آمده و با مصلحت‌اندیشی سکوت کردند، دیگر مردودی حساب نمی‌شوند و در واقع ساقط شدند و حضرت آقا نیز تعبیر "برادران قدیم"را برای این افراد بکار بردند.

وی با تأکید بر اینکه برای شناسایی دقیق مسائل و جریان‌های مختلف باید تعریف درستی از ولایت، حریم و حدود آن و فقیه جامع‌الشرایطی که در جایگاه عصمت امام معصوم (ع) ‌قرار دارد، ارائه داد، افزود:‌ تنها در این صورت است که فریب افرادی با عناوین متفاوت و شعارهای مختلف را نمی‌خوریم.

* قشر فرهنگی در تبیین ولایت کم‌کاری کرده‌اند

رئیس سابق هیئت عالی گزینش کل کشور ادامه داد: تکلیف امروز قشر فرهنگی، خطبا، مبلغین و افراد برخوردار از تریبون، تبیین ولایت و حدود و ثغور اختیارات ولی است اما متأسفانه در این زمینه کم کاری شده است.

وی با بیان اینکه مردم هرگاه تکلیف خود را متوجه شدند، به درستی انجام وظیفه کرد‌ه‌اند به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری درباره 9 دی فرمودند " این روز یوم‌الله و نقطه عطف در تاریخ انقلاب است" بنابراین مردم وقتی احساس کردند که سیاسیون به دنبال اهداف خود هستند تعیین موضع کردند و آن حماسه ماندگار خلق شد.

حجت‌الاسلام ثمری بیان داشت: اگر حدود واختیارات ولایت و جریاناتی که رهبر معظم انقلاب در گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند، برای مردم تشریح و تبیین شود، مردم تمام جریانات منافق را کنار می‌زنند و دوباره با حماسه‌ای دیگر دشمن را تحقیر می‌کنند.

به گفته وی "تمام جریان‌ها و نحله‌هایی که با ولایت فاصله می‌گیرند، به مرض نفاق گرفتار هستند."

مشاور سابق رئیس جمهور در خصوص سوء استفاده اصلاح‌طلبان از خط امام (ره) و ادعای آنها مبنی بر نبود فضای آزاد در کشور، متذکر شد: فقط اصلاح‌طلبان اینگونه نیستند بلکه برخی افرادی که ادعای اصولگرایی و خط امامی بودن داشتند نیز متأسفانه افکار و برداشت انحرافی دارند در حالی که با تشریح اصل مترقی ولایت فقیه که به فرموده امام(ره) از تمام اصول قانون اساسی مترقی‌تر است، مطمئناً‌ مردم مسیر صحیح را تشخیص می‌دهند.

* با تبیین دقیق ولایت‌فقیه مردم می‌توانند دست جریانات مختلف را رو کنند

وی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان گور خود را کنده‌اند و جایی بین مردم ندارد، خاطرنشان کرد: با تبین دقیق ولایت فقیه، مردم آن دسته از اصلاح طلبانی را که ژست مصلحت‌اندیشی، انقلابی‌گری و دین‌داری می‌گیرند، شناخته و دستشان را رو می‌کنند.

حجت‌الاسلام ثمری یادآور شد: برخی اصلاح‌طلبان هنوز مدعی خط امام(ره) و حمایت از جمهوری اسلامی هستند و حتی در نهایت پررویی ادعای دفاع از ولایت فقیه دارند اما درعین حال این اصل مترقی را محدود به قانون اساسی می‌کنند بنابراین با تبیین دقیق ولایت فقیه فتنه و نفاق مفتضح‌تر خواهد شد.

* جریان فتنه به‌دلیل شکست خود ژست تحریم می‌گیرد

وی با اشاره به تقسیم وظایف فتنه‌گران برای انتخابات اعم از تحریم و مشارکت مشروط، اظهار داشت:‌ جریان فتنه دیگر تمام شده است و ادعاهای مختلف آنها نیز به دلیل همین نکته است.

رئیس سابق هیئت عالی گزینش کل کشور معتقد است که دیگر چیزی به اسم جریان موسوم به اصلاح‌طلبی وجود ندارد و باقی مانده این جریان نیز دست و پای بی‌‌فایده می‌زنند و در واقع مرده متحرک هستند.

* جدایی از ولایت، انحرافی است که با ژست خدمتگزاری پنهان نمی‌ماند

وی با بیان اینکه در صورت تبیین دقیق و کامل ولایت فقیه متوجه می‌شویم که جریان انحراف، موضوع عجیب و نامفهومی نیست و کسی نمی‌تواند ادعا کند به دلیل اصولگرایی، منحرف نمی‌شود چرا که حتی برخی از فرزندان پیامبران و ائمه (ع) نیز منحرف شدند، تصریح کرد: بنابراین جدایی از ولایت، انحرافی است که با ژست خدمتگزاری پنهان نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام ثمری، مانور دادن بر اصل ولایت‌فقیه را عاملی دانست که تمام جریانات ناسالم مانند فتنه‌گران، اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی را رسوا می‌کند.

ثمری ادامه داد: سکان‌دار کشتی نجات انقلاب و تمام امت اسلام در حال حاضر مقام معظم رهبری است.

وی بیان داشت:‌ بسیاری از مطالبات مقام معظم رهبری بر زمین مانده و در عین حال همه ادعای طرفداری و سربازی «آقا» را دارند، اینها چه سربازانی هستند که امر فرمانده را بر زمین گذاشته‌اند؟

* دولت به درصد قابل‌توجهی از وعده‌های خود عمل نکرده است

حجت‌الاسلام ثمری در ادامه به دیدار رهبری و هیئت دولت و مطالبات ایشان از آنها مبنی بر ارائه دلیل برای عدم تحقق وعده‌ها اشاره کرد و افزود: به درصد قابل‌توجهی از وعده‌های دولت عمل نشده است و نبض فرهنگ عمومی جامعه تا حدی این وضعیت را تحمل می‌کند؛ رهبری در آن جلسه نارضایتی خود را از کم‌کاری حوزه فرهنگ نیز مطرح کردند.

وی در خصوص القای تقابل نقش ولایت‌فقیه و امام زمان (عج) در جامعه توسط جریان انحرافی، تصریح کرد: این افراد که ادعای سربازی برای امام زمان (عج) را دارند، باید بدانند این حضرت طبق متن روایات ائمه معصومین، رضایت خودشان را منوط به رضایت ولایت فقیه کرده‌اند؛ یعنی اگر ولی‌فقیه از ما راضی باشند، امام زمان (عج) از ما راضی خواهند بود، چرا که حضرت حجت (عج) در روایتی فرموده‌اند "راویان حدیث و فقها حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنها هستم."

* دولت باید منبع مالی سه برابر کردن یارانه‌ها را مشخص کند

حجت‌الاسلام ثمری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای ندادن وعده‌های غیرعملی به مردم، ادامه داد: با توجه به این فرمایش باید مشخص شود هزینه سه برابر کردن یارانه‌ها چگونه می‌خواهد محقق شود؟

به گفته وی، "حضرت آقا چند سال قبل فرمودند با دستمال کثیف نمی‌توان آینه را پاک کرد و درباره مفاسد اخیر ااقتصادی نیز فرمودند من چند سال قبل هشدار داده بودم. بنابراین، اگر آنها سرباز آقا هستند، چرا این فرمان‌ها را اجرا نکرده‌اند؟ لذا رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس، وزرا و نمایندگان مسئول هستند."

مشاور سابق رئیس‌جمهور عنوان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری بحث ناتوی فرهنگی را مطرح می‌کند، این آقایان به جنگ فرهنگی نیز اعتقاد ندارند و در واقع با این اظهارات کل صورت مسئله را پاک کرده‌اند.

* جریان انحرافی برای حضور در صحنه‌ سیاسی به هر چیزی متوسل می‌شود

وی با اشاره به آرایش سیاسی فتنه‌گران و جریان انحرافی، بیان داشت: این جریان‌ها برای اینکه به هر قیمتی در صحنه‌های سیاسی حضور پیدا کنند، به هر چیزی متوسل می‌شوند چون به هیچ موضوعی اعتقاد ندارند؛ مثلاً انکار برخی مسائلی که رهبری نسبت به آن هشدار داده‌اند و حتی مخالفت با ولایت در برخی امور را اینگونه توجیه می‌کنند که ما هرکدام نظر خود را ارائه می‌کنیم!

حجت‌الاسلام ثمری در خصوص سوء استفاده احتمالی جریان انحرافی از سفرهای استانی در انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: آنها نمی‌توانند وارد این فضاها شوند، چرا که مقام معظم رهبری سنگ تمام گذاشته‌اند و دفاع حضرت آقا از دولت در چند دهه اخیر انقلاب بی‌سابقه بوده و ایشان هرجا که لازم بوده است، از دولت دفاع کرده‌اند.

* دولت 4 هزار میلیارد هزینه ثبت‌نام حج عمره را کجا صرف می‌کند؟

مشاور سابق رئیس‌جمهور با اشاره به سوءاستفاده احتمالی جریان انحرافی از گلوگاه‌های اقتصادی، متذکر شد: دولت سه سال دیگر می‌خواهد مردم را به حج عمره ببرد و طبق پیش‌بینی دولت، پنج میلیون نفر برای این سفر ثبت‌نام می‌کنند و هر فرد 800 هزار تومان می‌پردازد، این رقم معادل 4 هزار میلیارد است بنابراین، باید پرسید این رقم بالا در سه سال آینده کجا صرف می‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه این مسائل، مطالبات مردمی است و بنده این موضوع را به عنوان یک فرد از مردم مطرح می‌کنم، گفت: دولت خدمتگزار، عدالت‌محور،‌ سینه‌چاک ولایت و سرباز امام زمان (عج) باید پاسخ دهد، 4 هزار میلیارد را ظرف مدت سه سال چه کار خواهد کرد؟ این منابع مالی باعث طمع‌ورزی شیادها، دزدان و افراد آلوده را شده و باعث دست‌اندازی آنها به این اموال خواهد شد.

* احتمال توزیع پول در مناطق حاشیه‌ای و خرید رأی توسط جریان انحرافی

حجت‌الاسلام ثمری در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال توزیع پول در مناطق حاشیه‌ای و خرید رأی از سوی جریان انحرافی وجود دارد یا خیر، تأکید کرد: همه این مسائل احتمال دارد و در حال حاضر برخی از مناطق آزاد بدون سرپرست رها شده است.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که بتوان به گونه‌ای از ولایت تبعیت کرد که به برکت آن، موانع ظهور حضرت حجت (عج) برطرف شود و قابلیت ظهور امام معصوم (ع) در ما ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس