حسین عبدی

مربی سابق پرسپولیس گفت: کامیابی نیا بازیکن خیلی خوبی است اما باید به یاد داشته باشیم یک تیم هرگز نباید به یک بازیکن وابستگی زیاد داشته باشد.

سرویس ورزش مشرق – کمتر از یک هفته به دیدار رفت نماینده کشورمان مقابل لخویا باقی مانده است و بسیاری از طرفداران پرسپولیس با یادآوری نتیجه دیدار دربی برگشت فصل شانزدهم (باخت 2-3 به استقلال) در روزی که باز هم کمال کامیابی نیا به دلیل محرومیت در ترکیب تیمش غایب بود این احتمال را می دهند که شاید باز هم کمربند میانی پرسپولیس در مواجهه با هافبک های چند میلیون یورویی لخویا کم آورده و میانه زمین را به حریف بدهند!

حسین عبدی در گفت و گو با مشرق، در همین ارتباط حرف زد و معتقد بود همواره برای هر مشکلی راهکاری وجود دارد و تنها باید درباره اش فکر کرد و از ابزاری که در اختیار است بهترین استفاده را برد.

متن صحبت های عبدی در ادامه می آید:

*این بار فرصت جبران نداریم

کاپیتان اسبق تیم پرسپولیس درباره بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:« معمولا بازی های حذفی در این قبیل مراحل حساس تر می شود و دیگر فرصت جبرانی هم وجود ندارد. بازی ها رفت و برگشت است و هر تیمی می خواهد از میزبانی اش نهایت استفاده را ببرد. البته در این فصل اخیر بازیکنانی که در پست های غیر تخصصی برای پرسپولیس بازی کردند زیاد بودند و در این بازی هم قطعا یکی از بازیکنان باید مسئولیت را قبول کند و در این پست به میدان برود».

*شهاب کرمی جایگزین کمال می شود

وی در ارتباط با اینکه کدامیک از بازیکنان پرسپولیس می تواند جای خالی کمال را پر کند توضیح داد:« حدس می زنم شهاب کرمی که در نیم فصل به پرسپولیس آمد می تواند در این بازی به میدان برود. البته هرگز نمی گویم کرمی از بقیه نفرات بهتر است بلکه نظرم این است احتمالا برانکو از این بازیکن در این دیدار استفاده می کند».

*تصمیمات بین بازی برانکو هم مهم است

وی درباره اینکه اگر جای برانکو بود در این بازی از کدام بازیکن جای کمال استفاده می کرد بیان داشت:« کمال بازیکن خیلی خوبی است اما تیم نباید متکی به یک نفر باشد و باید این فکر را قبلا می کردند نه الان که به یک بازی و آخر فصل رسیده اند. در هر صورت اگر قرار بود این بازی در نبود یک چنین مهره ای خودم نفرات را به زمین می فرستادم سعی می کردم نسبت به اتفاقاتی که دل بازی بازی رخ می دهد عکس العمل هایی را طراحی کنم که به سود تیمم باشد. از این رو فکر می کنم تصمیمات بین بازی برانکو در این دیدار می تواند خیلی مهم باشد».

*اولی لخویا گارانتی صعودش نیست

حسین عبدی در این باره که لخویا بین تیم های هر 4 گروه غرب آسیا با بیشترین امتیاز و تیم اول به دور دوم راه یافته گفت:« در این تورنمنت های 4 تیمه مهم صعود از گروه است و اینکه اول شوید یا دوم در مرحله دوم اهمیت است. البته اول شدن می تواند امتیاز مهمتری باشد ولی دلیل قطعی نیست که اگر اول شوید حتما در دور حذفی هم بالا می روید. البته تیم هایی که در گروه خودشان اول می شوند حتما از ساز و کار بهتری نسبت به تیم های همگروه خودشان برخوردار بوده اند ولی این گارانتی کننده موفقیت نیست که حتما آن تیمی که دوم شده می بازد و تیم اول برنده می شود. پس مهم این است که در این بازی حذفی رفت و برگشت چه تیمی نتیجه بهتری می گیرد».

*کیفیت بازیکنان در کار گروهی نمود دارد نه رقم قراردادشان

وی در ارتباط با قیمت دو برابری بازیکنان تیم لخویا نسبت به پرسپولیس خاطر نشان کرد:«ثروت بیشتر لخویا در جذب بازیکن تأثیری صددرصدی در موفقیت ندارد. البته از نظر کیفیتی خیلی مؤثر است اما اگر به یاد داشته باشید ما زمانی که در کادر فنی پرسپولیس بودیم با همین لخویا یا النصر بازی کردیم. آن زمان قیمت یکی از بازیکنان شان به اندازه کل تیم ما بود ولی ما آنها را بردیم. بازیکنان خوب، تأثیرگذاری خوبی هم می توانند داشته باشند ولی چون فوتبال یک بازی گروهی است باید حتما همه با هم از کیفیت فردی در کیفیت گروهی استفاده کنند تا یک تیم بتواند موفق شود. اگر یک تیم بتواند منسجم کار کند و درصد بیشتری از بازی را به خودش اختصاص دهد می تواند پیروز میدان باشد».

*برانکو جلوی قطری ها خوب نبوده است

مربی سابق پرسپولیس در این باره که برخی کارشناسان معتقدند برانکو مقابل تیم های قطری کارنامه ضعیفی دارد به مشرق گفت:« این ربطی به کشور خاصی ندارد و ربط به استراتژی و نوع بازی دارد. فکر می کنم پرسپولیس در این بازی باید بتواند از توان نفراتش در امر حمله بیشتر استفاده کند. پرسپولیس در چند بازی اخیر نشان داده در حمله نسبت به بحث دفاعی بهتر بوده و باید از این برتری اش استفاده بهینه ببرد. این تیم شاید در 10 بازی گذشته گل های زیادی خورده باشد ولی در عوض گل های زیادی هم زده است. در این قبیل بازی ها هر تیمی که گل نخورد می تواند از موفقیت بهتری برخوردار شود».

*هواداران بیایند تا پرسپولیس افتخارآفرینی کند

عبدی در پایان صحبت هایش با مشرق، در ارتباط با حضور احتمالی هواداران در ورزشگاه آزادی گفت:« همه باید حمایت کنند. امیدواریم که پرسپولیس از گروهش بالا بیاید و مانند امسال که در لیگ قهرمان شد در آسیا هم اتفاقات مثبتی را رقم بزند و باعث افتخار باشگاه و هوادارانش شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس