کد خبر 725030
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
فیلم/ مداحی مطیعی در حضور رهبر انقلاب

باید گفت پس پردهٔ همه این اظهار ناراحتی‌ها و هجوم‌ها به وی یک‌چیز است که شخص میثم مطیعی مصداقش نیست و آن اینکه همگی یک‌صدا فریاد می‌زنند: منتقد دهانت را ببند!

به گزارش مشرق، اکنون که مقام معظم رهبری نیز دست رد بر سینه مدعیان اهانت‌آمیز بودن شعر عید فطر میثم مطیعی زده‌اند، لازم بود نکته‌ای که در سیل هجوم‌ها و توهین‌ها به وی مورد غفلت قرار می‌گرفت، بیان شود.

شعر عید فطر آقای مطیعی، مثنوی ۶۶ بیتی بود که از لحاظ موضوعی از چهار قسمت تشکیل می‌شد:

 قسمت اول اشعار،۲۲ بیت بود، ۱۸ بیت در خصوص فضیلت ماه مبارک رمضان و چهار بیت در مورد کار و کارگر.

 قسمت دوم ۲۴ بیت و به‌صورت منتقدانه که حدوداً ۲۰ بیت شامل نکوهش غرب و سند ۲۰۳۰، برجام، تذکر بدعهدی آمریکا و طرف‌های مذاکره‌کنندهٔ غربی.

 قسمت سوم ۱۱ بیت در رجزخوانی علیه داعش و سعودی

و قسمت آخر نیز ۹ بیت و در خصوص شهدای مدافع حرم و قدس شریف.

بعد از مداحی عید فطر، همه افرادی که وی را مطیع نفس و بدسلیقه خواندند یا شعر را هتاکانه و وحدت‌شکن توصیف کردند؛ و نیز کسانی که بدون توجه به اصل اسلامی سیاست عین دیانت است آن را بیانیهٔ سیاسی خواندند و هم کسانی که انتقاد را ناشی از عقده و کینه دانسته و یا این کار را سو استفاده از تریبون رسمی به نفع منافع گروهی انگاشتند، همگی در یک نقطه مشترک‌اند و آن اینکه هیچ‌کدام مشخصاً بیان نمی‌دارند که کدام بیت یا ابیات مصداق موارد فوق (از قبیل هتاکی و وحدت‌شکنی و ...) بود؟

مهاجمان به مطیعی باید در درجهٔ اول مشخص کنند کدام قسمت از این مثنوی ۶۶ بیتی را مصداق هتاکی دانسته‌اند؟ زیرا طبعاً همهٔ ابیات این شعر در انتقاد دولت نبود. آیا از قسمت اول این شعر که در خصوص ماه رمضان بود ناراحت‌اند؟ یا از رجزخوانی برای داعش و سعودی؟ قطعاً منظورشان قسمت دوم این ابیات و اشعار بود. در این خصوص نیز باید مصداق را معین کنند، چرا که تمامی اظهارات و ادعاهای مطرح در این شعر مبتنی بر واقعیت و حقیقت بود؛ ازاین‌رو ادعای کذب و اتهامی در این میان وجود نداشت. به راستی کدام نکته در این قسمت از شعر، غیر واقعی بود؟ رفتن تحریم جدید به سنا ادعای دروغینی بوده یا بد عهدی و دشمنی آمریکا و طرف‌های مذاکره کننده؟ مغایرت سند ۲۰۳۰ با شعایر دینی-ملی سخن کذبی است یا توصیه به ثبات قدم در مسیر مورد اشکال است؟

ازاین‌رو همه این اظهارات کلی و عدم ذکر مصداق اهانت در این اشعار، همگی حاکی از این است که خود آن‌ها هم دقیقاً نمی‌دانند کجای شعر توهین‌آمیز و هتاکانه (و نه منتقدانه) بود، برای همین مجبورند با کلی‌گویی به هیاهو بپردازند و جنجال به پا کنند؛ اما باید گفت پس پردهٔ همه این اظهار ناراحتی‌ها و هجوم‌ها به وی یک‌چیز است که شخص میثم مطیعی مصداقش نیست و آن اینکه همگی یک‌صدا فریاد می‌زنند: منتقد دهانت را ببند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    10 2
    دمش گرم آقای مطیعی یکی از فرزندان با غیرت و شریف ملت ایران و مثل مولایش خار چشم دشمنانه. لعنت بر همفکران دشمن که به آقای مطیعی حمله میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس