مصطفی تاج زاده محمدرضا عارف احمد خرم

یک فعال زن اصلاح‌طلب به تازگی از رقبای روحانی خواسته است از «حجب و حیای رئیس‌جمهور» سوء استفاده نکنند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

از حجب و حیای روحانی سوء استفاده نکنید!

شهربانو امانی، از چهره‌های اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس مشهور ششم، به تازگی طی یادداشتی در روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان (نزدیک به محمدرضا عارف) نوشته است:

«متاسفانه رقبای آقای روحانی و بعضی از نهادهای حامی از بیت‌المال استفاده می‌کنند. آن‌ها نه در این ۴ سال گذشته بلکه سالهاست برای نهادینه کردن جریان سیاسی و فکری خود پاسخگو نیستند. از حجب و حیای روحانی نهایت سوء استفاده را کردند و بیشترین، تندترین و بی‌رحمانه‌ترین نقدها را به دولت وارد کردند. هدف اصلی رقبا به جای ارائه برنامه و به جای نقد عملکرد از آغاز دولت هجمه و تخریب است که حالا در این انتخابات به اوج خود رسیده است. بنابراین منطقی است که دولت باید از خود دفاع و برخی مسائل را بازگو کند.»[۱]

*دقیقا مشخص نیست خانم امانی از کدام «حجب و حیا» سخن می‌گوید؟!

چه اینکه اولا رئیس‌جمهور روحانی در مناظره‌های خود تمام انتقادات را بی‌اخلاقی و حرف ناراست یا همان دروغ نامید و ثانیاً کیست که بیش از ۵۰ توهین و ناسزای رئیس‌جمهور روحانی به منتقدین را فراموش کرده باشد؟!

قبل از امانی، وزیر بهداشت نیز طی نوشته‌ای در انتقاد از قالیباف مدعی صداقت رئیس‌جمهور روحانی هم شده بود.[۲]

این در حالی است که مقولاتی مثل عبور از رکود، قول لغو بالمرّه تحریم‌ها، ادعای رفع جنگ بوسیله برجام و تکذیب وعده ۱۰۰ روزه؛ تماماً در نزد مردم و افکار عمومی بعنوان مثال‌هایی از بی‌صداقتی شمرده می‌شوند.

***

باید بروی...؛ قهوه قجری تاجزاده برای جهانگیری

مصطفی تاجزاده، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب، اخیراً در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران درباره انتخابات گفته است:

«به اعتقاد من اگر جهانگیری در نظرسنجی‌ها بالاتر هم بود باید در نهایت کنار برود چرا که این به سود کشور و اصلاحات است که دلایل آن را روزی توضیح خواهم داد اما چون نظرسنجی ها فاصله چشمگیر روحانی نسبت به دیگر نامزدها را نشان می دهد در حال حاضر نیاز به توضیح بیشتر نیست.»[۳]

*آقای تاجزاده حرف آخر را زده است...

حرف آخری که در واقع، بیش و پیش از هرکسی، این اسحاق جهانگیری بعنوان نماینده خودخوانده اصلاح‌طلبان است که بایستی شنوای آن باشد و بداند که در هر شرایطی ولو قرار گرفتن در صدر نظرسنجی‌ها نیز بایستی از انتخابات کناره بگیرد.

این صحبت همچنین یک هشدار هم تلقی می‌شود.

هشداری که می‌گوید مشاهده هر رفتاری در جهانگیری که بوی علاقه به ماندن بدهد، سرنوشتی شبیه به خانم راستگو و یا محمدصادق خرازی و برخوردهای شدید اصلاح‌طلبان با این دو نفر را برای او هم رقم خواهد زد.

قبل از تاجزاده، حسین مرعشی، دیگر فعال ستادی اصلاح‌طلب نیز تأکید کرده بود که جهانگیری تا آخر در انتخابات نخواهد ماند.

گفتنیست، ستاد اصلاح‌طلبان و شخص لیدر این جریان تاکنون هیچ حمایت رسمی از جهانگیری و یا روحانی بعمل نیاورده‌اند. و حتی گفته شده است که روحانی «نامزد رسمی» اصلاح‌طلبان نیست.

پیش از این و در شماره‌های قبلی وبلاگ مشرق اشاره کرده بودیم که اصلاح‌طلبان به دلائل مختلف اساساً قصدی برای حضور رسمی و مسئولیت‌آور در انتخابات سال ۹۶ ندارند و به انتخابات‌های بعدی می‌اندیشند.

***

اگر روحانی ببازد اصلاح‌طلبان چه می‌کنند؟!

محمدرضا خاتمی، برادر لیدر اصلاح‌طلبان اخیراً در یک متن اینستاگرامی که روزنامه شرق آنرا منتشر کرده، در پاسخ به این پرسش که «اگر روحانی رأی نیاورد چه کنیم؟!» گفته است:

«ما که از انتخاب روحانی مطمئن هستیم، همه نشانه‌ها و شواهد این را می‌گوید؛ اما اگر ایشان انتخاب نشود، کشور ضرر می‌کند و دوباره باید برگردیم به سال‌ها ٨٤ تا ٩٢، سال‌های تخریب فرهنگ و اقتصاد این مرز و بوم. البته اگر رأی نیاورد، هم دلیل نمی‌شود که ناامید شویم. نباید که رفت و خودکشی کرد. باید تلاش کنیم، دور هم جمع شویم و خودمان را آماده کنیم برای مراحل بعدی.»[۴]

*تحلیل‌هایی وجود دارد که می‌گوید اصلاح‌طلبان اساساً قصدی برای حضور رسمی در انتخابات امسال ندارند زیرا خودشان بهتر از هرکسی می‌دانند که امکان رأی آوری مجدد رئیس جمهور روحانی دور از انتظار است.

از همین روست که فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان بیشتر معطوف به انتخابات شورای شهر و دوران پساانتخابات ریاست جمهوری شده است.

کما اینکه چهره‌های این جریان تاکنون چندین مرتبه اشاراتی به انتخابات سال ۹۸ و سال ۱۴۰۰ نیز داشته‌اند.

در کنایه به آقای خاتمی بایستی اشاره کرد که ایکاش در سال ۸۸ هم به جای به آتش کشیدن کشور و چنگ زدن به چهره نظام و رأی اکثریت مردم، همین مشی و مرامی که مورد تأکید قرار داده‌اید را انجام می‌دادید...

و جالب آنکه هنوز هم از آن رفتارها «توبه رسمی» نکرده‌اید!

***

۱_ http://omidiraniannewspaper.ir/detail/۸۵۰۰

۲_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۲۰۷۶۸

۳_ http://rooykard۲۴.com/news/۱۲۷۷۳۵۳۵

۴_ http://sharghdaily.ir/News/۱۲۰۶۸۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • میثم IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    85 38
    ....بایدخودمان را آماده کنیم برای مراحل بعدی.... لابد از اظهار نظر حضرات منظور همان روش کثیف قبل(روی آوردن به فتنه - آشوب ،به آتش کشیدن مساجد،و.....)می باشد؟!!!
    • مهرزاد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      فتنه همون احمدی نژاد بود که شما و همفکرانتان با تشبیه اش به رجایی مملکت به قهقرا بردید.. حالا بگم بگم بگوووووووووووووووووووووو
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    65 35
    چرا این اصلاح طلب ها که 29 سال کشور در اختیار اینها بود حاضر به پذیرش دموکراسی نیستند؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    40 12
    سخنرانی استاد عباسی در تاریخ 1396/2/19 در قم رو گوش کنید. به نکات جالبی اشاره می‌کنند.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    42 6
    حتما اربابا بهشون گفتن رایم نیاورد نیاورد دنیا که به آخر نمیرسه همونطور که 88 بهشون چیز دیگه ای رو دیکته کردن بالاخره اونا اربابن و اینا نوکر باید حرف گوش کن باشن!
  • کمال ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    32 20
    رای نمیاره شک نکن.
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    24 8
    مطلبی که می خواهم به ملت عزیزبگویم این است که مطمئناآقایان جهانگیری وهاشمی طبادرثانیه های آخربه نفع آقای روحانی کناره گیری خواهندکردواگر3کاندیدمحترم دیگردراین موضوع باهم به یک نظرواحدنرسیده باشنداین امکان وجودداردکه بایک نمره ناپلئونی دیگر4سال آینده درخدمت دولتی باشیم که بازهم بجای حل مسئله ، نتواستن خودرابه گردن دولت قبل می اندازد.
  • ابراهیمی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    27 9
    خانم امانی مثل شما منافقین در تاریخ اسلام بودند وقتی متوجه فساد های بی حدومرز خودشان ودور بری هایشان را احساس می کردند قرآن رو نیزه می کردند برای عوام فریبی .واقعا شماحجب وحیاء را می شناسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس