وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر حرکت دولت در یک جاده صحیح قرار دارد و ما با مردم صادق و شفاف هستیم، گفت: با مذاکره تهدید جهانی را از سر جمهوری اسلامی برداشتیم و اگر عملکرد دولت قبل را داش

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری بعد از ظهر امروز در جمع جوانان تبریز در فرهنگسرای الغدیر، اظهار کرد: بنا داریم در این دیدار به ارائه گزارش صادقانه از عملکرد کشور بپردازیم که حالت تبلیغاتی ندارد و بهترین تبلیغ عملکرد است.


وی با بیان اینکه در تبریز که نگین سرافراز فرهنگ است، قرار داریم، ادامه داد: تبریز را چون آزادی برای ما به ارمغان آورد دوست دارم و در یکصد سال گذشته این شهر پرچمدار آزادی و مشروطیت بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بدون درک فرهنگ آذربایجان، فرهنگ ابتر خواهد بود، افزود: کاش من هم یک آذری بودم و صاحب این فرهنگ کهن، اعتراف می‌کنم آذربایجان برای ما حلقه‌های مفقوده زیادی دارد و از این خطه به عنوان سرزمین رازها نام می‌برم.

صالحی امیری تبیین کرد: رمزهای زیادی در دل این جغرافیا نهفته است و پیام روشنی دارد که اگر فرهنگ ایرانی در دنیا بالنده است، به یُمن وجود فرهنگ آذربایجان بوده و هست و آذری بودن یک افتخار است.

وی با بیان اینکه ما جوانان را باور داریم و هر دولتی که جوان را باور نداشته باشد به بیراهه خواهد رفت، توضیح داد: با نگاه ابزاری به جوان مخالف هستیم و معتقدیم جوانان نه دین‌گریز هستند و نه دین‌ستیز، بلکه نفاق پرهیز هستند و زبان شفافیت را بلدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: ما جوان را موتور توسعه می‌دانیم و باور داریم بدون جوان به مقصد و مقصود نخواهیم رسید و این دولت در شرایطی دولت را تحویل گرفت که با رشد منهای 6.8 و تورم 40 درصد روبه‌رو بود و در اوج مناقشات منطقه‌ای بودیم و در این کشور رئیس قوه در مجلس علیه یک قوه دیگر افشاگری می‌کرد.

صالحی امیری یادآور شد: مردم جهان در آن دوران ذهنیت منفی در برابر ایران داشتند و ایرانی را تحقیر می‌کردند، با ظهور دولت روحانی ریل حرکت سرعت بخشیده شد و اگر مثل سابق دولت بودیم، الان در ناکجاآباد بودیم.

وی با تأکید به اینکه اخلاق و دیپلماسی عامل مهم قدرت هستند، عنوان کرد: مذاکره را ابزار قدرت تعریف کردیم، هرچند بدیهی است که نیروهای امنیتی و سپاه کانون قدرت ملی ما هستند، با این حال مذاکره شکل گرفت و درایت رهبری و  پشتوانه‌های مردمی حرکت روی ریل پیشرفت را سرعت بخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت دولت در یک جاده صحیح قرار دارد و ما با مردم صادق و شفاف هستیم و گوش شنوا برای شنیدن نقد داریم که برای توسعه کشور مؤثر است.

صالحی امیری مطرح کرد: فضای امنی برای گفتن و نوشتن ایجاد کردیم و هر ایرانی خارج از کشور با هر رنگ پوست و جنسیت دارای ارزش برابر هستند، تبعیض نداریم و جوان فرصت و سرمایه برای ماست.

وی تأکید کرد: در چهار سال گذشته تهدید جهانی را از سر جمهوری اسلامی برداشتیم و این امنیت به خاطر شعارها نیست، بلکه تدبیرهای مقام معظم رهبری، ملت و نیروهای امنیتی است و این امنیت تصادفی نبوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم و زحمتکشان کارگر و مدیران دلسوز نیز گفت: همه این افراد انقلابی هستند و به مصالح ملی توجه می‌کنند و باور و عمل در خدمت به مردم وجود دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه شرایط به گونه‌ای است که در منطقه بازیگر اصلی هستیم و با مذاکره راه حج را فراهم کردیم، خاطرنشان کرد: در شروط، کوچکترین اشتباهی نداشتیم و همه شرایط ما را عربستان قبول کرد.

وی بیان کرد: دولت «تدبیر و امید» معتقد به مذاکره برای رسیدن به وحدت و امنیت است و شما شرایط و فضای انتخابات را در دوره‌های قبلی و این دوره مقایسه کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افتتاح پالایشگاه سناره خلیج فارس در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در این پالایشگاه روزانه 12 میلیون لیتر نفت با استاندارد اروپایی تولید می‌شود که در پایان سال 36 میلیون لیتر خواهد شد و بیش از 4 میلیارد دلار دولت برای این پروژه خرج کرده است.

صالحی امیری توضیح داد: 10 میلیون نفر زیرپوشش بیمه در این دولت رفتند و فقط سه درصد از جیبشان هزینه درمان می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: درآمد ملی و نفتی محدود است و برای اولین بار تراز تجارت در ایران مثلتی شد، درآمد مالیاتی بیش از درآمد نفت شده و اینها همگی زیرساخت‌هایی است که به تدریج در سفره مردم حس خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به برخی‌ که می‌گویند برجام چه تأثیری در سفره مردم داشته است، تبیین کرد: همه جهان علیه ما بسیج بودند و ایران را در نظرسنجی معتبر جهانی جزو سه کشور شرور می‌دانستند که الان همان مؤسسه‌ها از حرف خود عقب نشسته‌اند.

صالحی امیری در ادامه به حوزه نشر پرداخت و تأکید کرد:  در سال جدید 88 هزار عنوان چاپ شده است؛ ضمن آنکه در سال 91 شبانه 20 تئاتر اجرا می‌شد که الان بیش از 80 نمایش شده است.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد دولت، آرامش فرهنگی بوده است و محیط آرام و با ثبات برای بستر فرهنگی ایجاد شده و جامعه فرهنگی با دولت آشتی کرده است، بیش از 30 هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر بیمه شده است و بیشتر طرح‌ها را به خود اصحاب فرهنگ و هنر واگذار کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هر کسی که جامعه را ناامید می‌کند دشمن را خوشحال کرده و اگر در جامعه ایدز، طلاق و حاشیه‌نشینی هست، محصول عملکرد دولت‌های گذشته است.

صالحی امیری با بیان اینکه سازمان جوانان در دولت یازدهم مستقل شد، گفت: وام ازدواج از 2500 میلیارد به 5000 میلیارد افزایش یافته که همگی ناشی از برنامه بوده است.

وی تبیین کرد: با هر نوع رفتار سلیقه‌ای مخالف هستیم و همه باید از قوانین نظام جمهوری اسلامی و منویات رهبر تبعیت کنیم و حکومت‌های محلی قابل قبول نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای تداوم انسجام ملی به اعتماد اقوام نیاز داریم و هر نوع نگاه منجر به شکاف، با منافع ملی متضاد بوده، چراکه رنگ، قومیت و نژاد عامل امتیاز نیست.

صالحی امیری در پایان مطرح کرد: سالانه 630 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و تقاضای یک میلیون و 200 هزار شغل داریم که برای این منظور خواستار توسعه پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و تولیدات جهت رفع مشکلات هستم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ناشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    3 0
    الان هم چندان فرقي نكرده .
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    4 0
    اون دوران خاتمی بود که علیرغم اون همه خوش رقصی خاتمی برای آمریکا اونا ایران رو جز سه کشور محور شرارت معرفی کردن...
  • moghadasnima IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    3 0
    شرور برای صهیونیستا بهتره یا فرشته ی نجات برای اونها؟!!! خوشحالی صهیونیستا رو از اظهار نظر آقای روحانی در مناظره ی دوم در مورد صنعت موشکی رو می بینیم!! اصلا میدونید تف سربالا یعنی چی؟؟!!!!
  • سید IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    3 0
    حتماً آقای وزیر منظور تو از دوره خاتمی و آن گفتگوی تمدنهای کذایی است!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس