آموزش و پرورش

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از انحرافات مالی گسترده در سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، از وجود انحرافات و زد و بندهای مالی در سازمان دانش‌آموزی از زیرمجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی با اشاره به انحرافات مالی مسئولان سازمان دانش‌آموزی کشور، گفت: مسئولان این سازمان درآمدهای آن  را صرف خرید ماشین‌های مدل بالا برای برخی از روسای آموزش و پرورش استان‌ها کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه درآمدهای هنگفت سازمان دانش‌آموزی در سال‌های اخیر در بخش‌های غیردانش‌آموزی هزینه شده، افزود: برخی از مسئولان این سازمان دریافتی‌های خلاف داشته‌اند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: مدارکی وجود دارد که پول‌هایی از دانش‌آموزان به منظور خرید روپوش و یا اجاره بوفه مدارس دریافت شده که مشخص نیست این پول‌ها کجا واریز و یا کجا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این انحرافات مالی اخیرا اتفاق افتاده، گفت: برای مثال از بوفه مدارس غیردولتی 600 هزار تومان ماهیانه دریافت شده و با توجه به 40 تا 50 هزار واحد آموزشی فعال در کشور که این پول‌ها رقم بسیار گسترده‌ای می‌شود، مشخص نیست که این پول‌ها در کجا صرف شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه این انحرافات در زمان آقای محمدرضا کفاش انجام شده، اظهار داشت: احتمالا آقای کفاش تخلفاتی را انجام داده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: پس از به نتیجه رسیدن تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنیگان در قالب ماده 206 آئین‌نامه داخلی مجلس گزارشی از تخلفات صورت گرفته در این سازمان ظرف 3 یا 4 روز تهیه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    0 7
    آخرین تلاشهای مذبوحانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس