مجید انصاری

یک فعال اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه ما به دنبال ردّ صلاحیت رقیب نیستیم اظهار کرده است اما بهتر بود «محمدباقر قالیباف» ردّ صلاحیت می‌شد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قالیباف به دلیل پاکدستی و نجات جان مردم باید ردّ صلاحیت می‌شد!

عبد ا... ناصری از فعالان اصلاح طلب و عضو شورایعالی اصلاح طلبان اخیراً در اظهاراتی به روزنامه آرمان امروز گفته است:


«به نظر من عملکرد شورای محترم نگهبان در مساله عدم تایید صلاحیت در چنین مواردی (ردّ صلاحیت احمدی نژاد و بقایی) قابل دفاع است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در هیچ ‌مقطع زمانی به دنبال عدم تایید صلاحیت رقبای خود نبوده‌اند و همواره تلاش کرده‌اند در یک رقابت برابر با رقیب سنتی خود رقابت کنند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد درباره تایید صلاحیت آقای قالیباف به دلیل وجود برخی پرونده‌های پرسروصدا مانند املاک نجومی و حتی حادثه پلاسکو می‌شد تامل و درنگ بیشتری کرد»[۱]

*اصلاح طلبان طی هفته های اخیر دائما و همانطور که در صحبت های ناصری هم آشکار است؛ عنوان کردند که از ردّ صلاحیت هیچ رقیبی استقبال نمی کنند و حتی معتقدند که با وجود انتقادات فراوان اما بایستی زمینه های حضور احمدی نژاد نیز در انتخابات فراهم شود.

با این حال ولی گویا این ژست دموکراتیک به هیچ وجه شامل «محمدباقر قالیباف» نمی شود و او حتی با اینکه در ماجرای دروغ املاک نجومی، هیچ فساد سازمان یافته ای اثبات نشد و با اینکه در فاجعه پلاسکو هیچ شهروندی آسیب ندید اما باز هم به زعم اصلاح‌طلبان صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد!

از سوی دیگر، عبدا... ناصری در حالی مدعیست که قالیباف به دلیل دو جنجالی که اصلاح طلبان پدید آورده اند بایستی ردّ صلاحیت می شد که مشخص نیست موضع این چهره اصلاح طلب که گفته است حجاریان را معلم سیاسی خود می داند نسبت به حادثه انفجار در قطار سمنان، فساد ۱۲ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، شکست برجام، انکار وعده ۱۰۰ روزه از سوی رئیس جمهور روحانی و حقوق های نجومی که تماما توسط دولت یازدهم و چهره های اصلاح طلب رقم خورده اند چیست و آیا این موارد دلایل بهتری برای ردّ صلاحیت برخی چهره های کنونی حاضر در انتخابات نبودند؟!

***

استندآپ کمدی انصاری برای انکار حقوق‎های نجومی و توهین به مردم

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی در جلسه شورای اداری مازندران خطاب به مدیران حاضر گفته است: نکند از سر سیری و دل زدگی مشکلات مردم را بیشتر کنید، صد البته مدیران دولت تدبیر و امید قدر این نعمت را می دانند!

به گزارش ایرنا، او همچنین درباره مردم اظهار کرده است: مردم هوشمند و داورانی بصیر با انصاف هستند و سخنان نامزدها در سفرهای استانی و برنامه‌های صدا و سیما و رسانه‌ها را به درستی تحلیل می کنند.[۲]

*مشخص نیست آقای انصاری هنگامیکه برخی مدیران دولت یازدهم با تبختر و تفرعنی مثال زدنی به «نان خوب خوردن»، «شیشلیک خوردن» و «حقوق های نجومی» فکر می کردند دقیقا در کجای این ماجرا قرار داشته و به چه می اندیشیده است؟!

نان خوب خوردنی که خطاب به رئیس جمهور روحانی و رسما عنوان شد اما با سکوت ستاد دولت همراه بود، شیشلیک خوردنی که فرماندار ورامین آنرا عنوان کرد و کسی هم از دولت آنطور که باید معترض او نشد و حقوق‌های نجومی هم که به قصه رسوایی دولت یازدهم تبدیل شده است...

البته بایستی به آقای انصاری متذکر شد که توصیه های اخلاقی ایشان به مدیران مازندرانی مصداق نوشدارو پس از مرگ سهراب است و مردم آنچه را که باید از دولت یازدهم فهمیده اند و قضاوت خود را نیز در انتخابات نشان خواهند داد...

اشاره های آقای انصاری به هوش و بصیرت و انصاف مردم ایران  نیز بیشتر به یک استندآب کمدی و نمایش روحوضی از جانب کسانی شبیه است که هنگامیکه مشاور رئیس جمهور، مردم و راننده تاکسی ها را کم دان و بیگانه با سیاست عنوان می کرد و آن هنگام که اصلاح طلبان سیلی از انواع توهین ها و جسارت ها را به مردم قهرمان ایران و نیروهای انقلابی نسبت می دادند؛ ساکت بودند و به زعم خود به کارهای مهمتری اشتغال داشتند!

گفتنیست در کنار سخنان متناقض انصاری، به تازگی نیز اظهاراتی از سوی اسحاق جهانگیری که بعنوان کاندیدای پوششی و مکمّل رئیس جمهور روحانی در انتخابات شرکت کرده، شنیده شده است مبنی بر اینکه قصد دارم رئیس جمهور بشوم، هیچگاه انصراف نمی دهم و شعار دولتم را نیز بزودی اعلام خواهم کرد.

تحلیلگران معتقدند اظهارات جهانگیری نیز به یک نمایش طنز شبیه بوده است.

***

رئیسی و قالیباف مردم را گمراه می‌کنند، من و روحانی خوبیم!


عباس آخوندی، وزیر راه دولت یازدهم طی یادداشتی در سرمقاله پنجشنبه روزنامه شرق در اشاره به انتخابات پیش رو و فعالیت نامزدها نوشته است:


«آیا دادن وعده‌های بی‌پشتوانه به مردم مبنی بر افزایش میزان یارانه‌ها یا دادن کارانه بدون انجام کار جز گمراه‌کردن مردم است؟ فارغ از اینکه این‌گونه سیاست‌ها برباددهنده روحیه کار و تلاش در کشور و به ‌خاک سیاه‌ نشاندن مردم است و باز فارغ از اینکه این‌گونه وعده‌ها خلاف قانون است و امکان اجرا ندارند و از سوی رؤسای قوای مقننه و قضائیه به آنها عکس‌العمل نشان داده شد، آنان به‌خوبی می‌دانند که چنین ظرفیتی در بودجه کشور وجود ندارد و این وعده آنان غیرعملی است. آیا این‌گونه اظهارات، جز اظهارات گمراه‌کننده است؟»[۳]

*آقای آخوندی که از چند ماه قبل تلاش کرده است آتشی عظیم را علیه شهردار تهران برپا کند، در حالی مدعی شناخت جریانات فریبگر مردم شده است که اولاً وعده هایی نظیر ایجاد چند میلیون شغل، حل مشکلات در ۱۰۰ روز، لغو بالمرّه تحریم ها، ارزانی و غیره را رئیس جمهور روحانی بود که ۴ سال قبل به مردم داد و حالا یا منکر آنهاست و یا در آنها شکست خورده است.

و ثانیا آقای رئیسی و قالیباف نیز راهکارهای تحقق وعده های خود را بیان کرده اند و ایضاً کارنامه مشخصی هم در برخورد با فساد و تحقق وعده های خود در عرصه مدیریت جهادی دارند.

فی الجمله اینکه رطب خورده منع رطب نمی کند و آقای آخوندی که در پرونده ایرباس ها، در پرونده حادثه قطار سمنان، در ماجرای ساخت آزادراه تهران_شمال، در قضیه توهین به یک خبرنگار خانم و چند مورد دیگر هیچگاه توضیح مدلل و رسمی به مردم نداد و حتی گفته می شود که در مراسم تشییع درگذشتگان حادثه قطار سمنان نیز بطور یواشکی حضور یافته است، بهتر بود که درباره چیزی به جز فریبکاری یادداشت می‌نوشت...

***

۱_http://www.armandaily.ir/fa/news/main/۱۸۳۸۸۱
۲_http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۵۰۷۴۷۳/
۳_http://sharghdaily.ir/News/۱۱۹۸۶۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    204 9
    از ملت شریف میخوام برای اینکه دیگه صدا و تصویر آخوندی و امثالهم رو نشنویم و نبینیم به روحانی رای ندهیم.
    • مهدی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      61 6
      خدایی حرف دل ما رو زدی
  • مهدی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    129 7
    آقای آخوندی شما هم کاندید می شدی خب! آخوندی: همتون باید به من رای بدید، هیچ برنامه ای هم ندارم، همینه که هس
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    61 4
    انقدر دست و پا نزنید. ما به روحانی رای نمیدهیم.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    3 88
    جلف بازی نکن مشرق
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    55 2
    اقای اخوندی 4سال چه کار کردی همه ی شغل های مربوط به مسکن فلج شده تقریبا 240 شغل.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    70 6
    فقط قالیباف
  • پسر IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    58 6
    یاشاسین دکتر قالیباف
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    3 89
    رای ما باز هم دکتر روحانی خواهد بود
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      49 5
      هزار چراغ دارد و بی راهه می رود بگذار بیفتدو بیند سزای خویش
    • ناشناس IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      33 4
      قطعاً جزو اون چهاردرصد هستی، برو به روحانی رای بده، ولی 96 درصد مردم جواب محکمی به امثال تو خواهند داد.
  • ایرانی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    86 0
    هنوز نمیدونم به چه کسی میخوام رای بدم ، اما اینو میدونم قطعا به روحانی رای نخواهم داد . نه به خاطر اعتدال گرا یا همون اصلاح طلب بودنش ، نه به خاطر غرب دوستیش ، نه به خاطر کابینه پیر و کادر نیروهای ناکارآمدش . بهش رای نمیدم ، چون اگر ساعت ها بشینم فکر کنم ، حتی یه دلیل پیدا نمیکنم که بشه خودمو راضی کنم برای نوشتن اسمش رو برگه رای . مناظرات و تبلیغات هنوز شروع نشده ، دولت و گروهش کاملا حالت انفعال و گارد بخود گرفتن و کاملا مشخصه هیچ برنامه ای ندارن ، هیچ به معنای مطلق کلمه . اگر سال 92 بار اولشون بودو تو فضای ریاست جمهور شدن انرژی داشتن و از یه سری برنامه ها حرف میزدن و وعده های عجیب غریب نشدنی میدادن . الان دیگه حوصله وعده الکی دادن هم ندارن ! هرکی تو تنهاییش با منطقش ، یه دلیل پیدا کرد برای رای به دولت فعلی ، مدیونه اگر بهش رای نده ، اما اگر هیچ دلیلی نبود و بازهم بدون منطق به این دولت رای دادن ، و دولت منتخب شد و 4 سال دیگه هم مثل دوره اول به همین روند ادامه داد .... اون دنیا ، سر پل صراط ، به اندازه همین یه رایشون باید به چند ده میلیون ایرانی جواب پس بدن...چند ده میلیونی که به این دولت رای ندادن ، اما به برکت آرای بی منطق و سرسرانه بعضی ها ، بدبختی های زندگیشون به جای 4 سال ، 8 ساله شد .
    • رضا IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      46 2
      دمت گرم داداش.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      32 1
      احسنت که سخن دل ما رو گفتی!
  • سیدرضا حسینی خراسانی IT ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    69 1
    بد نیست حرفی رو که میخام چند وقته بگم رو بگم مشرق جان لطفا منتشر کن درآمد دولت یازدهم از دولت دهم و نهم بیشتر بوده اما هزینه ها برای عمران کشور نصف دولت های پیشین پس چرا خزانه نسبت به دولت های قبل خالی تره ؟ چرا نزدیک انتخابات لندکروز به پرشیا تبدیل میشه ؟ توهین به امام هشتم چه توجیهی داره ؟ وابستگی 25درصدی اقتصادی به چین کی اتفاق افتاد ؟ واردات دوبرابری از چین در مدت 4سال در مقایسه با 8سال قبل واردات پف فیل از انگلیس واردات سیفون از امارت توهین به زوار ایرانی در عربستان و........... امان از نیرنگ این قوم
  • احمدی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    38 3
    ا آقایان اعتدال گرا واصلاح طلب قلابی منتظر انتقام خدا باشند اینها همه چیذرا به حساب آورده اند فقط مکر خدارا
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    45 6
    رئیسی وعده افزایش درآمد دهک های پایین رو داد ولی روحانی تو یه حرکت پوپولیستی یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رو زیاد کرد!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس