علی یونسی

علی یونسی، دستیار اقوام و مذاهب رئیس جمهور به تازگی گفته است: رقبای روحانی و اصلاح‌طلبان تا پیش از این حاضر به پذیرش گفتمان اقوام و اقلیت‌ها نبودند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«نامزدهای اصولگرا مثل آیت‌ا... جنتی هستند و شرایط کشور را در نظر نمی‌گیرند»!
سریال توهین در ستادهای روحانی، این‌بار آیت‌ا... جنتی در افتتاحیه ستاد قم


سیدحسین موسوی تبریزی، از فعالان اصلاح طلب؛ اخیراً طی اظهاراتی در افتتاحیه ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور روحانی در قم، ادعا کرده است که قصد دارد خاطره ای را از دوران امام راحل تعریف کند!

او گفته است: روزی به همراه آقایان جنتی، امامی کاشانی، مهدوی‌کنی، عبایی و جعفری گیلانی که عضو شورای عالی تبلیغات اسلامی بودیم خدمت حضرت امام رسیدیم؛ بنده موسس دفتر تبلیغات اسلامی و آیت الله جنتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود و پس از پایان جلسه همین آقای جنتی به امام خمینی گفت که ما برای امورات سازمان تبلیغات از شما کمک می‌خواهیم؛ امام خمینی هم در پاسخ به آقای جنتی گفتند من به شما کمکی نمی‌کنم؛ شما در شرایطی که کشور در جنگ به سر می‌برد بیش از دو میلیارد تومان از دولت آقای میرحسین موسوی بودجه خواسته‌اید که برای مثال ۲۰۰ میلیون آن برای ساختن مراکز سازمان تبلیغات است در حالی که وقتی کشور در شرایط جنگ به سر می‌برد شما می‌توانید از مساجد برای امورات خود استفاده کنید؛ همچنین شما ۸۰ میلیون تومان برای چاپ عکس‌های من بودجه تعریف کرده‌اید در حالی که من نمی‌خواهم حتی هزار تومان برای این کار صرف کنید.

به گزارش ایلنا، موسوی تبریزی افزوده است: امروز هم همانند آن زمان عده‌ای هستند که وعده‌های نشدنی می‌دهند و همان گونه که در گذشته آقایانی نمی‌دانستند دو میلیارد تومان یعنی چه و شرایط کشور را در نظر نمی‌گرفتند امروز هم عده‌ای بدون در نظر گرفتن امکانات کشور و شرایط وعده‌های غیرممکن داده و فقط شعار می‌دهند که شدنی است در حالی که همین شعارهای به ظاهر شدنی است که ۸ سال کشور ما را بیچاره کرد و مملکت ایران را به بدبختی کشاند.[1]

*جریان اصلاح طلب و چهره های دولتی، در روزهای مانده تا انتخابات ریاست جمهوری از یکسو با وضع موجودی مواجه شده‌اند که خود آنرا پدید آورده اند و از سوی دیگر با قدرت و توانمندی اجرایی و کارآمدی نامزدهای اصولگرای جبهه مردمی نیروهای انقلاب.

در واقع این افراد از یکسو باید از گفتمان «ما نمی توانیم» با کارنامه 4 سال اخیر دفاع کنند که امری غیر عقلانی و غیر ممکن است و از سوی دیگر باید برنامه های عملی، خدمت محور و منطبق با کارنامه آقایان قالیباف و رئیسی را انکار کنند و بر روی آن رنگ تردید بپاشند.

اشاره های آقای موسوی تبریزی نیز عموما به وعده های کاندیداهای اصولگرا مبنی بر افزایش یارانه قشرهای نیازمند، پرداخت کارانه به جوانان جویای کار و ایجاد چند میلیون شغل جدید است.

رفتارهایی که البته توسط آقای روحانی هم وعده داده شدند اما به دلیل نگاه دولت یازدهم به خارج از کشور برای رفع مشکلات، هرگز عملی نشدند.

گفتنیست، موسوی تبریزی چند سال قبل در یک مصاحبه مدعی شده بود که امام راحل به دنبال انقلاب نبود و می خواست شاه بماند!

لازم به ذکر است، قبل از اظهارات موسوی تبریزی درباره آیت ا... جنتی، حواشی دیگری نیز در ستاد انتخاباتی روحانی در ایلام بوجود آمد و گفته شد که در این جلسه به ساحت مقدس امام هشتم(ع) توهین صورت گرفته است.

اظهارات اخیر حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور که گفته بود کاندیداها باید مثل «سگ» از مجریان مناظره بترسند نیز انتقادات فراوانی را روانه ستاد دولت و شخص رئیس جمهور روحانی کرده است.

***

حمله گازانبری بازداشتی‌های فتنه به « برنامه قالیباف»

به گزارش ایسنا، سید حسین مرعشی اخیراً در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای قالیباف با آمار و ارقام گمراه‌کننده نمی‌توان رییس جمهور شد.

او افزوده است: محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود در تلویزیون مدعی شد: با هر یک میلیون تن افزایش تولیدات پتروشیمی، دویست هزار شغل مستقیم و چهارصد هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.


این در حالیست که بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که به ازای هر یک میلیون تن افزایش تولیدات پتروشیمی تنها برای پانصد نفر شغل مستقیم و برای دو هزار نفر شغل غیر مستقیم ایجاد می شود. با این تفاسیر ضریب گمراه‌کننده آقای قالیباف در مورد شغل مستقیم ٤٠٠ برابر و برای شغل غیر مستقیم ٢٠٠ برابر است.[2]

در همین حال، محسن صفایی فراهانی، از فعالان اصلاح طلب نیز به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد در اشاره به یکی دیگر از وعده های قالیباف گفته است: یک نفر گفته ظرف ٤ سال تولید ناخالص ملی را دو و نیم برابر می‌کنم. اگر بخواهد تولید ناخالص ملی ایران در طول چهار سال آینده را دو برابر کند باید از همین امسال رشد اقتصادی سالانه کشور به بالای ٢٠ درصد برسد!! این ادعاها واقعا بدون فکر و محتوا است و فقط می‌تواند عده محدودی را تحت تاثیر قرار دهد![3]

*اینکه چرا آقای مرعشی نظرات خود را کارشناسی می داند اما نظرات شهردار باسابقه تهران را خیر! یک سوال مهم است.

از طرفی من‌باب کنایه بایستی اشاره کرد که آقای مرعشی می تواند ابهامات خود در زمینه امکان ایجاد چند صد هزار شغل بواسطه پتروشیمی را از کارشناسان ستاد رئیس جمهور روحانی بپرسد که 4 سال قبل معتقد بودند تنها با صنعت گردشگری در ایران می‌توان «4 میلیون شغل» ایجاد کرد.

و بماند که امروز هم  می گویند، نمی توانیم و دیگران هم نخواهند توانست!

ضریبی هم که آقای مرعشی درباره قالیباف به آن اشاره کرده است، یقینا در ذیل ضریب گمراه کنندگی 40 میلیونی جریان خاص برای دروغ بزرگ تقلّب در سال 88 تعریف خواهد شد... البته اگر محمدباقر قالیباف نتواند وعده خود را عملی کند و از تکرار کارنامه مدیریت خود در شهرداری تهران عاجز باشد.

درباره صحبت های صفایی فراهانی نیز قابل ذکر است که محمدباقر قالیباف، وعده افزایش تولید ناخالص ملی را در حالی داده است که طی 11 سال اخیر توانست درآمد شهرداری تهران را به 10 برابر افزایش دهد.

گفتنیست، مرعشی و صفایی فراهانی هر دو در فتنه سال 88 سابقه دستگیری دارند.

***

یونسی: رقبای روحانی حاضر به پذیرش گفتمان اقوام و اقلیت‌ها نبودند!

علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات و دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب به تازگی در اظهاراتی به روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان (نزدیک به محمدرضا عارف) گفته است:

تبدیل این گفتمان(توجه به اقوام و اقلیت‌های مذهبی) به گفتمانی عمومی،‌ و پذیرش اهمیت و ضرورت آن از سوی جریان‌های سیاسی رقیب آقای روحانی و اصلاح طلبان،‌ امر بسیار مهمی بود که اتفاق افتاد. همین که رقبای اصلاح طلبان و روحانی که پیش‌تر حاضر نبودند،‌ چنین گفتمانی را بپذیرند و آن را بر نمی‌تابیدند اما در فضای جدیدی که دولت یازدهم ایجاد کرد،‌ آنان مجبور به تغییر گفتمان شدند،‌ خود یک موفقیت و توفیق بزرگ و قدمی اساسی و رو به جلو است![4]


*جریان سیاسی خاص متأسفانه گاهی ترجیح می دهد که حتی به مقولات مرتبط با امنیت ملی و دین مردم نیز نگاهی ابزاری داشته باشد.

مسئله اقوام و مذاهب که به گفته کارشناسان یکی از ارکان مقوّم امنیت ملی در ایران است، همواره مورد توجه خاصّ نظام اسلامی و تمام روسای جمهور در تمام دولت ها قرار داشته است.

بصورت علی الرویه نیز ادعای برخی افراد مغرض مبنی بر اینکه نظام اسلامی و یا یک جریان سیاسی به مسئله اقوام و مذاهب توجه کافی ندارند؛ نه تنها به لحاظ عقلانی نمی تواند درست باشد چون اقوام و مذاهب بخش بزرگی از جامعه ایران را تشکیل می دهند و بی توجهی به آنها تبعات مختلفی دارد، بلکه اظهار و نشر این قبیل اظهارات می تواند با دلایل ضد امنیتی نیز صورت گرفته باشد.

در اشاره به اظهارات آقای یونسی ذکر این مسئله نیز ضروریست که اقوام و مذاهب ایرانی، همواره و بیش از اینکه با مشکلات سیاسی مورد ادعای اصلاح طلبان مواجه باشند به مسئله امکانات و اشتغال و خدمترسانی توجه دارند.

سه مولفه ای که اصلاح طلبان نه تنها کارنامه موفقی در آنها ندارند بلکه به اذعان خود نیز دلمشغولی های سیاسی نمی گذارد که بتوانند مردم را ببینند.

در سمت مقابل اما این جریان انقلابی و اصولگرای کشور است که خدمتگذاری به مردم و بویژه اقوام و مذاهب را سرلوحه امور خود می داند و اتفاقا به دلیل نگاه و کارنامه همین جریان است که جریان خاص همواره در خوف این به سر می برد که نکند رأی اقوام و مذاهب کشور بیشتر به سمت نیروهای ارزشی که خود و اقوام و مذاهب را یک ید واحده می دانند سرازیر شود.

لازم به ذکر است که به لحاظ گفتمانی نیز گفتمان نیروهای انقلابی و ارزشی کشور به لحاظ برخورداری از مبانی محکم در زمینه احترام به دیگران و ضرورت خدمت به مردم، قرابت بیشتری با خواسته های اقوام و مذاهب دارد تا گفتمان جریان خاص!

***


1_
http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=733582_
2_
http://www.isna.ir/news/96020803916
3_
http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=73358
4_
http://omidiraniannewspaper.ir/detail/8331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 66
  • سید IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    مرعشی به اندازه تحصیلات عالی خودش نظر میدهد و البته قادر نیست نظرات آقای قالیباف را که استاد دانشگاه است درک کند. جای گله نیست.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      من به قالیباف یا رئیسی رای میدهم چرا که اینها برنامه دارند حالا می گویند ما این کار ها را می کنیم. چه اشکالی داره میدان چهارسال دست اینها باشه ببینیم چه میکنن. چهار سال دست روحانی بود کاری نکرد حالا چهار سال دست اینهایی باشه که راهکارهای جدید دارن
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    نقل این خاطره چه توهینی به اقای جنتی است!! چرا واقعا شما این قدر مسائل رو بزرگ و تبدیل به اختلاف و فتنه می کنید؟؟!!!
    • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      96 26
      عزیزم یه کم فکر کن ... دهه 60 دومیلیارد تومن میدونی چه قدر پول بوده ... طرف دروغ گفته در حد لالیگا ... وقتی بودجه کل سپاه بیست میلیون تومن بوده چه طوری یه نفر دو میلیارد میخواسته .. راست گفتن هرچی دروغ بزرگتر باشه باورش راحت تره
    • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      شما که خودتون سال 88 فتنه ایجاد کردید، حالا دیگران را به فتنه متهم می کنید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      1 0
      دروغگويي نيست حتما گفته دروغگويي مال شماست
  • مصطفی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    گفتمان اقوام و اقلیتها؟!!!!!! آقای یونسی در زمان وزارت اطلاعات شما،مسجد اهل سنت در مشهد تخریب شد و آن همه غوغا و خوراک تلیغ و ناامنی توسطداعشی های آن زمان گردید.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    59 78
    معلومه که خودتان هم به وعده های قالیباف اشکال دارید ولی ....
  • امیر IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    حرف های دوپهلوی آقای یونسی هنوز فراموش نشده که باعث قوت گرفتن دوباره داعش تو عراق شد
  • ناشناس IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    82 41
    حرف حق از دهان هرکسی خارج شود حق است چه بازداشتی چه غیر بازداشتی
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      8 0
      کاری که این اصلاح طلبان درهشت ماه سال88بانظام کردند برابرباظلم 8ساله صدام درجنگ بود
  • محمد ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    77 92
    متاسفم که کسانی برای رسیدن به اهداف شوم خود اقدام به خاطره گویی دروغ از امام می کنند
    • خاطره IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      22 3
      راستی جانشین استادخاطره هم معلوم شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    مناظره جهانگیری حرف نداشت.قالیباف همون بهتره بره شهرداری که البته اونم بلد نیست.سر پلاسکو هر کی بود استعفا میداد ولی با پر روحی تمام .....حالا هم اومده واسه ریاست جمهوری یکی بهش بگه چند دوره اومدی چی شد بابا ملت نمی خوانت .
    • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      93 47
      بایدم بر جهانگیری نوشابه باز کنی خخخخ
    • امین ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      جهانیگیری که آخرش میخاد استعفا بده بره کنار....با این مناظره‌ی روحانی، قشر خاکستری هرگز به او رای نمی‌دهند و قطعا امسال جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیروز خواهند شد...علی برکت الله
    • ناشناس IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      آقای قالیباف با علم به اینکه دیگر شورای جدید شهر تهران اجازه شهردار بودن به آن نخواهد داد به سیم آخر زده و به پایان دوران سیاسی خود نزدیک می شود.
    • ناشناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      87 26
      جهانگیری تکرار مکررات کرد . نه سوال میرسلیم درباره حقوق های نجومی رو جواب داد و نه جواب نقدهای قالیباف رو دادند. جهانگیری برای تحمیق عوام و انکار اومده و جوری حرف میزنه که انگار نه انگار 4 سال در دولت بوده !
    • مهدی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      35 20
      درست گفتی واقعا جهانگیری حرف نداشت، اومده بود دعوا آره روحش پره! بابای ملت رو نمی دونم ولی ملت می خوانت!
    • من IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      1 1
      تو اول پر روحی رو که کلمه ای غیرمانوس در زبان فارسی ست رو درست بنویس! بعد نظر بده.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    88 27
    آقای موسوی تبریزی به نظرم شما از کاریزمای لازم برای عهده دار شدن وظایف مرحوم حاج آقا خاطره برخوردار نیستید. بیخود عرض خود مبر و زحمت ما مدار.
  • محمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    40 9
    امان از وی پی ان و حقوق بگیر دولت کلید تو مدت دو دقیقه 40تا مثبت یه جور عمل کن کسی شک نکنه جیره خور جان
  • علیرضا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    98 39
    اگه همه مسولین تو این کشور مثل آقای قالیباف کار می کردند الان کشورما پیشرفته ترین کشور جهان اسلام بود
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      14 48
      پوخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • ناشناس IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
      30 4
      پوخخخخ وزهرمار ،پوخخخخ شیوه جدیده؟!!!!! خداوند همه بیماران را شفای عاجل عنایت فرماید، در ضمن علیرضا جان احسنت گل گفتی این کشور فقط با مدیریت قوی جهادی و با کار و تلاش خستگی ناپذیر همراه با برنامه ریزی دقیق پیشرفت می کند.
  • عاقلی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    80 18
    جهانگیری واقعآ آمده عصای دست روحانی باشد و دوتایی گزارش کار میدادند برنامه جدیدی اراِیه ندادند!!
  • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    54 6
    جناب آقای ی.نسی اقوام و اقلیت های مذهبی در ایران و بویژه پس از انقلاب هیچگاه مورد بی مهری نبودند آیا فراموش کردی که شعار میدادند چه شیعه چه سنی رهبر فقط خمینی. چرا برای مصامع و نیات نامشروع سیاسی خود و دوستانتان به مشتی ضد ایرانی و ضد شیعه و ضد اسلام و تجزیه طلب فضا می دهد؟شهدای ایران اسلامی از همه اقوام و ادیان و مذاهب هستند.این خود سند روشنی برای دروغگویی شماست.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    69 11
    من یک دهه شصتی هستم.هنوز هم از شنیدن نام موسوی تبریزی و موسوی خویینی ها و محتشمی و عبدلله نوری و... وحشت دارم
  • ناشناس IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    49 11
    من یک دهه شصتی هستم.هنوز هم از شنیدن نام موسوی تبریزی و موسوی خویینی ها و محتشمی و عبدلله نوری و... وحشت دارم
  • صادق IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    55 6
    سلام. حاج آقای موسوی تبریزی بفرمایند که برای چی امام ایشون رو از دادستانی کنار گذاشتن. طوبی لمن شغله عیبه عن عیوب الناس
  • ramin_boy82@yahoo.com IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    19 8
    گازامبری خوب اومدین. خخخخخخخخخخخخخخخخخخ. یکم دقت کنین تیترتون نتیجه عکس نده........
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    78 21
    برنده مناظره دیروز کسی نبود جز محمدباقر قالیباف.
  • حسین IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    5 12
    باید وحشت کنی
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    44 25
    حمله گازانبری جهانگیری و روحانی به قالیباف
  • پسر IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    57 21
    #دولت مردم #مدیریت جهادی با دکتر قالیباف
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    36 16
    فقط قالیباف بقیش دیگه سوسول بازیه
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    51 8
    آقای جهانگیری از پیرزن سیلی خورده میشه دلجویی کرد اما از همسر جانبازی که مقابل بنیاد شهید خودسوزی کرده چزوری میخاید دلجویی کنید؟حتما در جریان هستید اون جانباز به خاطر عدم رسیدگی فوت کرد
  • حمید IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    48 11
    وقتی آقای قلیباف اسم 4% درصدی ها رو آورد ،یهو 4% درصدی ها هول کردند و الان دارند علیه قالیباف موضع می گیرند . هر چند که قبل از اینها ما اونا رو شناخته بودیم!
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    36 5
    چرا روحانی به خاطر توهین وقیحانه رئیس ستادش به امام رضا(ع) عذرخواهی نکرد؟!!
  • حسن IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    40 8
    برنده واقعی دکتر قالیباف
  • US ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    6 1
    ای ملت ایران من یک جانبازم وطرفدارکسی یاحزبیم نیستم اما هیچ عاقلی ازموده را دوباره نیازماید -بخصوص انسانهائیکه روشن بودن روزو اگه بضررشون باشد براحتی وبا پرروئی انکارمیکنن -ایاگوشت وبرنجو قندو میوه ....در4سال گذشته چقد گرون شد وایا رکودوبیکاری درمدت مذکور درچه وضعی بود
  • امتیازات دور اول مناظرات IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    3 1
    قالیباف 19+ ریسی 5+ میرسلیم 0 هاشمی طبا 4- جهانگیری 11- روحانی 12-
  • احمد IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    7 1
    سلام برمديوجهادي قاليباف ومردتقواوصداقت رييسي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس