جت کوثر

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر «عبدالکریم بنی طرفی» مدیر عامل صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: جت آموزشی کوثر که اخیرا رونمایی شده است، بر مبنای نیاز آموزشی نیروی هوایی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان این که تولید این محصولات نشانه توان و دانش بالای دانشمندان و متخصصین کشور در صنعت هوایی است، افزود: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد و انشاءالله ظرف سه سال آینده به تعداد مورد نیاز از این هواپیما تولید و تحویل می‌شود.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: این جت آموزشی، به هیچ عنوان نمونه برداری یا مهندسی معکوس نیست و طراحی بدنه و سایر سیستم‌های آن از صفر انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر خودکفایی نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش‌ها و رژه‌های هوایی نیروی هوایی ارتش بیانگر این است که این نیرو در حوزه تعمیرات، بازآماد و ساخت و ساز به خودکفایی رسیده است و هیچ گونه وابستگی به کشورهای بیگانه ندارد.

امیر بنی طرفی با بیان این که متخصصین نیروی هوایی ارتش بسیاری از وابستگی‌های ما به کشورهای دیگر را قطع کرده‌اند، ادامه داد: نیروی هوایی علاوه بر خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت قطعات بسیار پیچیده، در ساخت سیمیلاتور و شبیه ساز انواع هواپیمای شکاری و ترابری کوچک و بزرگ نیز به خودکفایی رسیده است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش یک نیروی با انگیزه و قدرتمند در منطقه غرب آسیا است و شجاعت خلبانان تیزپرواز و کارکنان متعهد این نیرو توان نهاجا و تجهیزات مورد استفاده را چندین برابر کرده است

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    25 11
    حداقل باید 150 فروند ساخته شود. نه 5 تا 10 تا. چون هم برای اموزش و هم برای پشتیبانی نزدیک هوایی گزینه ی بسیار خوبی است.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      13 7
      برای پشتیبانی نزدیک گزینه های بهتری هم هست شاید قاهر بتونه این نقش را به خوبی ایفا کنه
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      21 0
      150 تا جنگنده خواهیم داشت که حالا 150 تا جت آموزشی تولید شه ؟! واستا ببینیم قاهر313 به کجا میرسه
  • جلیل IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    14 3
    اگر توانمندی طراحی و ساخت هواپیمای جنگی قاهر313 را داریم هرچند زحمات مهندسین و متخصصین در طراحی و ساخت هواپیمای آموزشی کوثر باعث افتخار و تشکر است اما انتظار ملت آن است که برای آموزش خلبان ماهر برای جنگنده هایی مثل قاهر بتوانند هواپیماهای آوزشی در حد یاک130 یا آروماچی 346 ویا JL-15 چین را طراحی کرده و تولید نمایند.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    12 5
    امیدوارم این جنگنده حداقل 200 الی 250 فروند از ان ساخته شود. ایران انطور که باید و شاید حداقل 1 یا 2 نوع جنگنده هم به صورت انبوه ندارد حالا که این جنگنده بومی است می توان راحت تر ان را به تولید بیش از 200 فروند رساند هر چند که نیاز ما را در زمینه ی جنگنده های شکاری و بمب افکن تامین نمیکند اما در زمینه ی اموزش و پشتیبانی نزدیک هوایی ما را از خارج بی نیاز میکند. چون اولا جنگنده ای بومی است و امکان ساخت و نگهداری ان ارزان است. دوما این جنگنده سبک و کوچک است پس میتوان تولید بیشتری از ان کرد. سوما با توجه به افزایش تحرکات تروریست ها در کشورهای همسایه خصوصا افغانستان و عراق و پاکستان بهترین گزینه برای پوشش هوایی نزدیک نیروهای خودی است و دیگر نیاز به استفاده از جنگنده ها و بمب افکن ها به خاطر تروریست ها نیست. به امید غرش جنگنده های سنگین و نیمه سنگین شکاری و بمب افکن تماما ایرانی در اسمان ایران.
  • میلیتاریست IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    12 3
    اگه تسلیجات خوبی براش ساخته بشه جنگنده پشتیبانی نزدیک خوبی از اب درمیاد چنان که توی دنیا هم خیلی از کشورا از این پلتفرم برای پشتیبانی نزدیک استفاده میکنند
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    15 8
    "مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: این جت آموزشی، به هیچ عنوان نمونه برداری یا مهندسی معکوس نیست و طراحی بدنه و سایر سیستم‌های آن از صفر انجام شده است" !!!! . . در جهت تایید حرف ایشون دوستان در گوگل سرچ کنید : " AT-3" . تایوان
    • ویروگردی IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      0 0
      ینی می گی تایوان به ایران داده؟
  • مجید IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    15 0
    کشوری به پهناوری و عظمت ایران با داشتن دشمنانی چون سگهای وهابی/سلف/تکفیری و آمریکا حداقل به ۷۰۰ فروند عنوان مختلف هواپیما تولید داخل نیاز داره به سامانه های دفاع نقطه ای پیشرفته مثل فالانکس یرای ناوهاش نیاز داره تا دیگه نبرد با سهند و غرق شدن اتفاق نیافته
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    15 2
    این جت کوثر نیست !!! دانشگاه کوثره !!!! حالا عملا علوم حساس و لب مرزی را در شرایط واقعی و میدانی آزمایش و گردآوری خواهیم کرد ، در واقع از جت آموزشی کوثر شروع می شود و به جنگنده های شکاری و بمب افکن های نسل آخر و حتی بمب افکن های راهبردی بین قاره ایی ختم می شود ، آمریکا هم یکهو اف 22 از آستینش بیرون نکشید ، حداقل 50 سال کار و پژوهش و توسعه پشتش خوابیده . افتخار کنیم چون زیر انگشتان 1 دست در دنیا هواپیماساز داریم که بعضا باز حاصل همکاری چند کشور صنعتی و توسعه یافته با هم و تولید محصول مشترکه .
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    15 2
    نمیدونم چرایک کم شبیه جت اموزشیK8 چینیه !
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    خیلی سرعت ساخت پایینه در سال حداقل 100عدد باید تولیدبشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس