علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش پاکستان در ایجاد امنیت پایدار در منطقه مهم است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز شنبه (2 اردیبهشت) در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان با حضور در جمع خبرنگاران در نشست مشترک مطبوعاتی با همتای پاکستانی‌اش، ضمن خیرمقدم به رئیس مجلس ملی پاکستان و هیئت همراه وی، گفت: کشور پاکستان به عنوان کشور دوست و برادر نقش مهمی در ایجاد آرامش در منطقه دارد و در مقطع کنونی سفر رئیس مجلس ملی پاکستان به ایران سفری مهم است.

وی ادامه داد: بنده در مجامع مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای گفت‌وگوهای نزدیکی با همتایان پاکستانی خود داشتم و دیدگاه دو کشور در حل و فصل مسائل منطقه‌‌ای به یکدیگر نزدیک است.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز مذاکرات بسیار سازنده‌ای در ابعاد گوناگون با آقای رئیس مجلس پاکستان داشتیم، تصریح کرد: مقدار زیادی از وقت جلسه، بحث درباره گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور بود و برای اینکه سطح تجارت دو کشور به 5 میلیارد دلار برسد، باید سازوکار مختلف و فعالی داشت، در این راه برخی از گام‌ها برداشته شده و قرار شد مسیر تجارت بین دو کشور هموارتر شود.

لاریجانی ادامه داد: بخش دیگری از وقت جلسه صرف بحث درباره حوادث تروریستی در منطقه شد، به طوری که دو کشور خواستار ایجاد آرامش در منطقه هستند که در مذاکرات برای رسیدن به امنیت پایدار در منطقه نیز بحث و گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه ما به نقش پاکستان برای ایجاد آرامش در منطقه اعتقاد داریم، گفت: ما به پیشنهاد رئیس مجلس پاکستان درباره ایجاد سازوکار برای حاکم کردن آرامش در منطقه اعتقاد داریم و به آن کمک خواهیم کردم.

رئیس مجلس اظهار داشت: هر دو کشور اعتقاد دارند در شرایط فعلی باید روابط دو جانبه را گسترش دهند تا انرژی مشترکی برای حل و فصل مسائل در منطقه ایجاد شود که در همین راستا مقرر شد مسئولان مربوطه موضوعات بحث شده را پیگیری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس