مجله «اینسپایر» منسوب به القاعده نسبت به اظهارات احمدی‌نژاد در سازمان ملل واکنش نشان داد و این اظهارات را ناشی از حسادت ایران به القاعده دانست اما به نظر می رسد این مجله توسط سیا تهیه و منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، یکی از نویسندگان مجله انگلیسی‌زبان «اینسپایر» دست به اظهارات جالبی زده و عنوان داشته است که رییس‌جمهور ایران به دلیل حسادت به القاعده مدعی شده است که دولت آمریکا در حملات یازده سپتامبر دخیل بوده است، چرا که «ایران تاکنون قادر نبوده است همانند القاعده با شیطان بزرگ وارد جنگ نظامی شود».

در این مجله از نظریه احمدی‌نژاد پیرامون حملات 11 سپتامبر که در آن نقش ادعایی این گروه تروریستی به زیر سوال رفته، انتقاد شده است. هرچند این نشریه به گروه القاعده نسبت داده شده است، اما اعتقاد بر این است که گزارشات ارائه‌شده در آن معمولاً توسط آژانس اطلاعاتی آمریکا سیا تهیه می‌شود.

موارد مختلفی وجود دارد که می‌تواند چاپ این نشریه به دست القاعده را به زیر سوال ببرد،‌ از جمله زبان انگلیسی متن، نوع چاپ و صفحه‌آرایی آن، و مطالبی که در این نشریه منتشر می‌شود.

اگر چه زبان انگلیسی به کاررفته در این مجله در بعضی موارد دارای ایرادات دستوری و واژگانی است، اما اینکه نیروهای القاعده تا چه حد باسواد هستند که می‌توانند به این خوبی دست به تألیف چنین متن‌هایی به زبان انگلیسی بزنند خود جای سوال و تعجب دارد.

همچنین با توجه به نوع چاپ و صفحه‌آرایی و تصاویر استفاده شده در این نشریه، به خوبی واضح است که باید اشخاصی در تهیه و انتشار آن دخیل باشند که در کار خود کاملاً حرفه‌ای بوده و دارای تجربیات و امکانات به روز برای چاپ باشند.

از طرف دیگر، مطالب منتشره در این مجله حاوی مضامینی است که سعی کرده است صرفاً تصویری خشن و غیرمنطقی و غیرعقلانی از اسلام نشان دهد و جهاد را نیز امری نابخردانه و مخصوص افراد و گروه‌های تندرو به نمایش در آورد؛ یعنی به تصویر کشیدن اسلام به گونه‌ای که بتواند منافع آمریکا را برآورده سازد و سبب ایجاد موج منفی در برابر گسترش اسلام شود.

علاوه بر این، با توجه به اینکه آمریکا و دیگر کشورها کلیه اموال مالی و غیرمالی اعضای گروه القاعده را ضبط کرده‌اند، و نیز با توجه به این که در طی یک دهه اخیر اکثر نیروها و سران این گروه کشته شده‌اند، چندان معقول به نظر نمی‌آید که این گروه بتواند در چاپ و نشر این مجله کمک مالی و یا حتی انسانی شایان ذکری ارائه دهد.

برای دریافت مجله «اینسپایر» اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    القاعده فرزند سیا است. فرزندی خشن و نامهربان حتی با خود سیا
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    0 0
    نه اتحاد جماهیر شوروی با آن زرادخانه عظیم نه کره شمالی نه کوبا وحتی نه جمهوری اسلامی هیچ کدام جرات چنین کاری را نداشتند که القاعده انجام داد شایدچند عملیات انتحاری آنچنان مهم نباشد اما اثری که بر جهان و به ویژه جهان اسلام گذاشت به گونه ای بود که می توان گفت القاعده مسیر تاریخ را تغییر داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس