کد خبر 712427
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
نقی

غربی‌ها برای یک قهرمان خود فیلمی مثل «نجات سرباز رایان» می‌سازند، اما ما هنوز درباره شهید همت فیلمی نساخته‌ایم. این حرف‌ها دیگر یک انتقاد نیست؛ بلکه واقعیت است.

به گزارش مشرق، اصغر نقی‌زاده، بازیگر سینما و تلویزیون  گفت: وقتی سینما به سمت گیشه می‌رود، طبیعی است که تعداد فیلم‌های انقلابی در این حوزه کاهش می‌یابد. این در حالی است که معمولا دولت‌ها برای تولید فیلم‌های ارزشی خود یارانه‌ای اختصاص می‌دهند، اما در ایران این طور نیست.

وی افزود: گرچه ما توانسته‌ایم فیلم‌های پرفروشی هم مثل «اخراجی‌ها» در ژانر جنگی بسازیم، اما اگر قرار بر توجه ویژه به این نوع سینماست، باید یارانه دولتی به آن اختصاص یابد. درست مثل این که وقتی هزار تومان در اختیار دارید یا می‌توانید با آن نان بخرید یا گندم، اما خریدن گندم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

این بازیگر با اشاره به راهکارهای افزایش کمی و کیفی محتوای انقلابی در سینما گفت: به نظر می‌رسد باید سیاست‌های کلان فرهنگی مملکت که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید کرده‌اند، بازنگری شود.

وی با اشاره به این که نباید به طور مقطعی و در مناسبت‌ها صرفا سراغ سینمای انقلاب رفت، ادامه داد: بررسی و پرداختن به هنر انقلاب اسلامی نباید صرفا به هفته دفاع مقدس یا بقیه مناسبت‌ها محدود شود. زیرا با این شیوه نمی‌توانیم آن را ترویج کنیم. برای مثال درباره شهید آوینی که خود فیلمساز انقلابی است، چقدر فیلم ساخته یا کتاب نوشته‌ایم؟ چقدر سعی کرده‌ایم در فرصت‌های مختلف آرا و نظرات او را بیان کنیم؟ غربی‌ها برای یک قهرمان خود فیلمی مثل «نجات سرباز رایان» می‌سازند، اما ما هنوز درباره شهید همت فیلمی نساخته‌ایم. این حرف‌ها دیگر یک انتقاد نیست؛ بلکه واقعیت است.

نقی‌زاده در پاسخ به این که از میان نامزدهای معرفی چهره هنر انقلاب (ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدحسین مهدویان، بهناز ضرابی‌زاده، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، حمید حسام) به کدام یک برای دریافت این عنوان رای می‌دادید، گفت: اگر قرار بود من حق انتخابی داشته باشم، به ابراهیم حاتمی‌کیا رای می‌دادم.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس