کد خبر 710747
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
قاسم رضایی

دارنده دو مدال طلا و برنز وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی های المپیک گفت: با هدف حضور در عرصه مربیگری پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی در کلاس های پیشرفته مربیگری شرکت کرده ام.

به گزارش مشرق، قاسم رضایی با حضور در کلاس های پیشرفته مربیگری که در اواخر سال گذشته در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، دانش مربیگری خود را افزایش دهم تا پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی، تجربیات خود را به جوانان انتقال دهم.
وی افزود: در این کلاس ها به درخواست فدراسیون کشتی حضور یافتم و از تجربیات چندین مربی خوب دنیا که برای آموزش حضور داشتند، استفاده کردم.
قهرمان کشتی فرنگی ایران با اشاره به حضور «اسماعیل بوررو» دارنده مدال طلای وزن 59 کیلوگرم المپیک ریو از کشور کوبا در این دوره آموزشی افزود: بوررو به همراه مربیان کوبا در دوره آموزشی پیشرفته مربیگری در تهران حضور داشت و بخش های عملی این دوره را با حضور مربیان برجسته جهان آموزش داد.


این فرنگی کار آملی تیم ملی در خصوص همراهی خود با تیم ملی در جام جهانی کشتی فرنگی آبادان گفت: کشتی فرنگی خانواده بزرگی است و همه مربیان از محمد بنا، عبدالله چمن گلی، احد پازاج و اکنون نیز علی اشکانی و سایر مربیان همگی برای پیشرفت و توسعه این رشته تلاش کرده اند.


وی بیان داشت: کشتی فرنگی در سال های اخیر به خصوص از سال 2001 به بعد با کسب مدال طلا توسط حسن رنگرز تاکنون افتخارات زیادی را برای کشورمان در عرصه جهانی و المپیک به دست آورده و در سال های اخیر توانسته در سطح بالایی از این رشته در جهان قرار گیرد به طوری که همواره شانس کسب عنوان نخست جهانی و المپیک بوده است.


دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن ادامه داد: من نیز به عنوان جزیی از خانواده بزرگ کشتی فرنگی، وظیفه دارم با توجه به میزبانی کشورمان از جام جهانی در کنار ملی پوشان باشم تا بتوانم تجربیات خود را به آنها انتقال دهم تا آنان با روحیه و انگیزه مضاعفی به روی تشک بروند.


این فرنگی کار عنوان دار تیم ملی در خصوص شکست 5 بر 3 تیم ملی ایران مقابل روسیه در جام جهانی اظهار داشت: روسیه قبل از ورود به جام جهانی در آبادان به نوعی تیم داوری را بسته بود و در کنار آن با تعدادی از قهرمانان جهان و المپیک خود پای به این مسابقات گذاشت.


وی ادامه داد: تیم جوان ایران نیز در این مسابقات کشتی های خوبی را به خصوص مقابل تیم قدرتمند روسیه به نمایش گذاشت و ناداوری سبب شد که نتوانند برنده باشند، اما برد و باخت به نظر من در این پیکارها زیاد اهمیت ندارد بلکه تجربیاتی که جوانان فرنگی کار ایران در جام جهانی کسب کردند بسیار ارزشمند بود و همین جوانان تا المپیک 2020 توکیو و تا سال ها می توانند برای کشتی فرنگی افتخار آفرینی کنند.


رضایی بیان داشت: سامان عبدولی، علی ارسلان، محمدعلی گرایی، یوسف قادریان و سایر فرنگی کاران با تجربه تیم ملی، کشتی های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و همانطور که همه دنیا در دیدار ایران و روسیه دیدند، ملی پوشان ایران برتر بودند و می توانستند قهرمان جام جهانی باشند.


وی در خصوص «علی ارسلان» فرنگی کار آملی وزن 66 کیلوگرم ایران گفت: ارسلان کشتی گیر باهوش، با تجربه و کشتی بلد است که چندین سال در رده سنی نوجوانان قهرمان آسیا شد و عنوان قهرمانی جوانان جهان را دارد و در پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در فرانسه می تواند، پرچم دار کشورمان باشد و به بهترین مدال برسد.
دارنده مدال برنز المپیک ریو افزود: این فرنگی کار جوان یکی از استعدادهای ناب کشتی فرنگی است که از استقامت خوبی برخوردار است و به روش های مختلف می تواند کشتی بگیرد و اگر بتواند تمریناتش را خوب ادامه دهد تا سال های متوالی می تواند، بدرخشد.


وی در پاسخ به این سئوال که امسال در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی شرکت می کند یا خیر؟ اظهار داشت: امسال شرکت نمی کنم و قصد دارم سال آینده دوباره برای پوشیدن دوبنده تیم ملی به تمرینات ادامه دهم.
جام جهانی کشتی فرنگی روز های 26 و 27 اسفند سال 95 در سالن کوثر شهر آبادان برگزار شد که تیم ملی ایران در دیدار رده بندی با شکست ترکیه، سوم شد و تیم های روسیه و جمهوری آذربایجان نیز اول و دوم شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس