مجلس

صحن علنی امروز مجلس حواشی مختلفی داشت ازجمله اینکه نمایندگان با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی اخیر آمیکا به خاک سوریه را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز (یکشنبه 20 فروردین ماه 96) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

*فریاد «مرگ بر آمریکا» در صحن علنی مجلس طنین‌انداز شد

در ابتدای نشست، نمایندگان مجلس پس از نطق پیش از دستور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

طبق مصوبه مجلس

خودروها و موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

در ادامه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه هوای پاک، ماده 9 این لایحه را با 203 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه عِقاب قبل از محکومیت است/کمیته حقیقت‌یاب درباره نحوه ورود سلاح‌های شیمیایی به سوریه تشکیل شود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه یک باره در ادعایی واهی عملیاتی علیه سوریه صورت گرفت، گفت: آیا می توان باور کرد شما به دلیل حقوق بشر یا حقوق بین الملل چنین اقدامی انجام داده اید؟ چرا اجازه ندادید کمیته حقیقت یاب تشکیل و موضوع را رسیدگی کند؟ تا آنجایی که ما بررسی کردیم دولت سوریه نه گاز سارین داشت و نه دلیلی بود که در شرایط توفیقات حاصله دست به چنین اقدامی بزند.

طبق مصوبه مجلس

اعتبارات ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها سالانه 5 درصد افزایش می‌یابد

در ادامه نمایندگان در جریان بررسی لایحه هوای پاک، ماده 10 این لایحه را پس از بحث و بررسی با 174 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب رساندند.

*مجلس با یک فوریت طرح اداره و نظارت بر صداوسیما مخالفت کرد

همچنین یک فوریت طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما بررسی شد.

وکلای ملت با 114 رای موافق، 66 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح مخالفت کردند تا این طرح به صورت عادی بررسی شود.

*سوالات نماینده فلاورجان از وزیر راه اعلام وصول شد

بر این اساس، غلامرضا کاتب سوالات سیدناصر موسوی لارگانی از وزیر راه و شهرسازی درباره علت عدم حمایت از طرح تولید ریل ملی و واردات ریل با وجود تولید داخلی، علت رکود صنعت ساختمان و چگونگی وضعیت مسکن مهر و جایگزینی آن و علت واگذاری کترینگ راه‌آهن به شرکت خارجی را اعلام وصول کرد.

نوروزی در نطق میان‌دستور:

نشست استانداران با ستادهای انتخاباتی موجب لطمه به اعتماد ملی می‌شود

همچنین حجت‌الاسلام حسن نوروزی در نطق میان دستور خود گفت: پس از حمله ناجوانمردانه آمریکا به سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور و تمجید ورشکسته عربستان و کشورهای غربی از این اقدام، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که امیدوارم پیام حمله آمریکا به سوریه در تهران شنیده شود.

وزیر نفت در صحن علنی مجلس:

اگر قرار بود لجبازی کنیم قراردادهای نفتی را اصلاح نمی‌کردیم/ دولت جدید آمریکا به شدت با ما دشمنی دارد

در ادامه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پاسخ به سوال حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: زمانی که در آبادان سال 94 برای نخستین بار مدل جدید قراردادهای نفتی تصویب شد حدود یک سال درگیری بحث‌ها و انتقادات شدیم.

ابطحی در نطق میان‌دستور:

دولت در زمان مذاکرات غربی‌ها را امین‌تر از فرزندان انقلاب می‌پنداشت/ یکی برای آقای روحانی به زبان سرخه‌ای ترجمه کند که از دشمن انتظاری جز دشمنی نمی‌توان داشت

در ادامه نیز، سیدمحمد جواد ابطحی در نطق میان‌دستور خود، اظهار داشت: اهالی برجام تماماً تخم‌مرغ‌های شانسی خود را در سبد مذاکرات سیاسی گذاشتند و از آبادانی غفلت کردند به امید اینکه لااقل یکی از این تخم‌مرغ‌ها،‌ تخم طلا باشد، غافل از اینکه گربه‌ای بی‌چشم‌ورو در کمین بود و مرغ و تخم‌مرغ را باهم بلعید.

حاجی‌دلیگانی در سؤال خود از زنگنه در صحن علنی:

خلأهای IPC ناشی از اعمال نظر یک دامپزشک و یک مهندس مکانیک در قراردادهای نفتی است

در بخش دیگری از نشست صحن، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در جریان طرح سؤال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: براساس کدام مجوز قانونی 50 درصد اختیار اخذ تصمیمات نهایی فنی، مالی و حقوقی در چارچوب قراردادهای جدید نفتی از نماینده حکومت اسلامی جهت اعمال حاکمیت انفال برای مدت حداقل 20 تا 25 سال اعتبار قرارداد سلب شده است.

*نمایندگان از پاسخ های وزیر نفت قانع شدند

در ادامه سوال حسنیعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس مجلس شورای اسلامی از بیژن زنگنه وزیر نفت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی و اقتصاد مقاومتی، نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

قاضی‌زاده در نطق میان دستور:

تصویب 20 میلیون تومان وام کم‌بهره برای زلزله‌زدگان خراسان رضوی از سوی بنیاد مسکن/ دولت نسبت به افزایش وام بلاعوض زلزله‌زدگان اقدام کند

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نیز در نطق میان دستور خود با ارائه جزئیاتی از زلزله استان خراسان رضوی، گفت: آنچه امروز مهم است بازسازی مناطق زلزله‌زده است از 50 روستای آسیب‌دیده 18 روستا بین 70 تا 100 درصد تخریب شده‌اند و 1850 خانه ویران شده است. 

حاجی‌دلیگانی طی سوال خود از زنگنه در صحن علنی:

بخشنامه عدم جذب دانش‌آموختگان دانشکده نفت نمی‌تواند عطف به ماسبق شود

در ادامه نیز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر سوال خود از بیژن زنگنه وزیر نفت را در باره چرایی عمل نکردن وزارت نفت به تعهد خود در قبال استخدام نخبگان و دانشجویان رتبه الف دانش‌آموخته دانشکده صنعت نفت در جلسه علنی امروز یکشنبه 20 فروردین مطرح کرد.

با 98 رأی مخالف

نمایندگان سوال از زنگنه درباره علت عدم استخدام نخبگان دانشکده صنعت نفت را وارد ندانستند

پس از آن وکلای ملت سوال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از بیژن زنگنه وزیر نفت را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت این سوال را وارد ندانستند.

زنگنه در پاسخ به سوال حاجی‌دلیگانی:

وزارت نفت در مصوبه‌اش تعهدی برای استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت نداده است

بر این اساس، بیژن نامدار زنگنه در پاسخ به سوال حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مورد استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت گفت: بورسیه کردن دانشجو با تعهد استخدام او دو امر متفاوت است. شرکت نفت و وزارت نفت هیچ‌وقت در مصوبه اینکه در سال 1380 داده شده، هیچ تعهدی در این خصوص داده نشده است.

بیانیه 228 نماینده در محکومیت حمله آمریکا به سوریه

اقدام نامشروع آمریکا در راستای حمایت از تروریست ها و ایجاد روزنه امید برای فرار از شکست تلقی می شود

در جریان موارد جلسه علنی امروز پارلمان، نماینده مجلس در محکومیت حمله آمریکا به سوریه بیانیه ای صادر کردند.

طی نامه‌ای

نمایندگان از نیروی انتظامی برای تامین امنیت تعطیلات نوروزی قدردانی کردند

همچنین 191 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای که از سوی احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد، از تلاش موثر و حضور فعال نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نظم و امنیت و برقراری تعطیلات توام با آرامش و آسایش هموطنان در ایام نوروز تقدیر و تشکر شده است.

طی تذکری از سوی حسینی شاهرودی در مجلس صورت گرفت

انتقاد از عدم رسیدگی به مشکلات شاهرود به‌رغم سفرهای متعدد روحانی به سمنان

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود هم طی تذکری شفاهی با اشاره به سفر پنجشنبه گذشته رئیس جمهور به استان سمنان گفت: از این سفر چیزی نصیب شاهرود، پرجمعیت ترین شهرستان استان سمنان نشد.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس

جلسه علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلام با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس پایان یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ددی SE ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    0 0
    ما که پاسخی نشنیدیم که قانع شویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس